Hoi allemaal, Mijn vriend en ik doen pogingen om zwanger te worden...dwz klussen vooral omdat het lekker is en hopen dat we zwanger raken..maar nu blijkt dat ik geen eisprong heb? Ik ben om de week ongesteld...en nu onder beh van de gyn...morgen weer heen voor folikel?meting,ik ben zo'n leek op dit gebied... Wie heeft dit ook?En die hormonen wat heeft dat voor slechte invloeden op je lichaam en gezondheid? Ik laat het maar een beetje over me heenkomen en ik zie het wel weer..... soms moet ik even mijn hart luchtten,want natuurlijk wil ik heel graag voor de tweede keer zo'n hummeltje in mijn armen houden...
Hoi Lisannemiek, Wat vervelend zeg dat je om de week ongi bent. Hij lijkt mij dan ook dat je geen eisprong hebt. De hormonen gaan er dan voor zorgen dat dat wel gaat gebeuren. Slik je al iets.....clomid ofzo? Maak je maar niet al te veel zorgen dat het slecht of schadelijk is voor je gezondheid.....anders vraag dat eens aan de gyn. Je kunt wel een paar bijwerkingen hebben, zoals moe en een beetje prikkelbaar. Laat het allemaal over je heen komen en als je vragen hebt stel ze dan aan je gyn of op deze site. Wij zijn ook bezig voor een 2e dus ik kan me goed voorstellen dat je nog een beebje in je armen wilt houden. Succes bij je FM (follikemeting) en hopelijk heb je snel een positieve test in handen. Liefs Maaike
hoi, ik kwam er na het stoppen met de pil achter dat ik geen cyclus had. had ik voreger wel maar dan erg onregelmatig. ze hebben een uitstrijkje gemaakt, bloedonderzoek gedaan om te kijken welke hormonen er ontbreken en inwendig onderzoek gedaan met eendebek en toen heb ik ook nog een echo gehad. daarna kon ik beginnen met clomid. de 1e ronde moest ik rond de eisprong om de 2 a 3 dagen even langkomen voor een follikelmeting, toen na de 1e ronde duidelijk was dat ik een eisprong had gehad mocht ik het daarna nog 5 maanden zelf met clomid beginnen. op dag 21 van m,n 1e gemonitorde cyclus heb ik nog bloedgeprikt op progesteron, als dat hoog geneog is heb je een goede eisprong gehad. ik begin nu aan de 5e ronde clomid. het is hardstikke spannend allemaal...ik hoop dat het bij jou snel lukt gr jose
Hey Lisannemiek, ik ben vorig jaar in augustus met de pil gestopt en bij mij was het probleem dat ik bijna nooit ongesteld werd. Heb ook bloednames gehad etc...waaruit bleek dat ik ook geen eisprong heb. Ik ben nu met m'n eerste ronde Clomid bezig en heb maandag een follikelmeting. Ik begrijp uit je vraag dat je niet weet wat een FM is dus zal het even verklaren: voordat je een eisprong krijgt, zijn er follikels in je eierstokken die onder invloed van de hormonen FSH enz... groeien tot een eitje. Eentje (meestal) daarvan 'springt' en komt in je eileider terecht. Dan begint je progesteron te verhogen zodat er een 'bedje' klaargemaakt' wordt in je baarmoeder waarin het bevruchte eitje zich kan nestelen. Als er geen bevrucht eitje is, komt dit bedje eruit en heb je een menstruatie. Wat Clomid betreft, heb even op m'n bijsluiter gekeken voor de mogelijke nadelen: *verhoogd risico op meerlingzwangerschappen *hyperstimulatie van de eierstokken *extra risico's indien je kanker hebt (gehad), tromboflebitis, trombose of ernstige, niet-behandelde hypertensie *gezichtsstoornissen *.... Zoals bij alle medicatie kan het bijwerkingen hebben zoals duizeligheid, maag/darmproblemen,....... Dit kan je beter nooit lezen want dan durf je niets meer innemen denk ik. Ik hoop dat je iets hebt aan m'n uitleg. Veel succes nog! Lieve groetjes!
Thnx voor jullie vlotte en uitgebreide antwoorden,het is me een beetje meer duidelijker geworden allemaal... Ben vanmorgen bij de gyn geweest en ik heb drie eitjes! As zaterdag ga ik weer heen...... Nogmaals bedankt voor jullie openhartigheid en spontane manier van informatie delen! Liefs Annemiek
3 eitjes zooowww, en wat nu? op zaterdag? betekent dat dat ze gaan insemineren? of zeg ik nu iets heel erg stoms.... of ga je voor nog een follikelmeting? ik had trouwens weinig klachten hoor van de clomid, het verschilt enorm per persoon en dosering....... wel had ik last van warmte aanvallen en soms een beetje jankerig maarja je moet ze ook nemen als je nog ongie bent... tenminste ik ben op dag 3 nog niet klaar... hahah is dus ook geen combi want dan ben je een dubbbel hormoonmonster hahhhah. nee het valt echt mee vind ik. gr jose
Hij gaat nog een keer mijn eieren bekijken haha,en daarna,dat zouden we zaterdag bepraten zei die..... Dus moet het nog een beetje in het ongewisse laten Maar neem mijn vriend mee dan heb ik voor elke actie alles bij de hand Owkee beter dat clomid niet zo heel veelbijwerkingen heeft,mischien hoef ik het niet eens gaan gebruiken maar ben altijd bang dat het teveel schadelijke invloeden heeft op je lichaam,ik hoor nog wel eens namelijk dat je er enorm van kan groeien? We zien het eerst wel zaterdag even afwachtten en daarna..... liefs Annemiek
eeehhmmmm ja ,dat was ik vergeten te zeggen ja, ik gebruik nu 4 maanden clomid en 4 kg erbij.... moet zeggen dat ze er ook wel af gaan alleen houd ik zelf gewoon de dicipline niet zo hahahaha weet je het kan... maar het hoeft niet.. huh op zaterdag? welk ziekenhuis werkt er op zaterdag? ik dacht echt dat ze dan alleen open waren voor ivf en iui enzo.. nou weer wat geleerd, ja het lijf laat zich niet op doordeweekse dagen dwingen he? nou ben benieuwd.... gr jose
Fijn dat je zaterdag kan gaan seg! Ik moest op dag 12 en 14 een follikelmeting laten doen maar omdat dag 12 een zaterdag is (morgen), moet ik maar wachten tot dag 14... En toen was het ook heel erg druk en hebben ze me ertussen moeten persen... (de secretaresse stelde zelfs voor dat ik anders maar een maandje moest wachten met de hormonen! )
JA inderdaad hebben we mazzel hier,hier word er op zaterdag wel gedoktert Das het voordeel van een dorp die een eigen ziekenhuis heeft! We wachten maar weer af en ik ga morgen even vragen naar het vervolg...hoe alles eruit gaat zien.... En een maand wachten met hormonen...nou lekker even zeg....wat een onsociaal mens?! liefs Annemiek
VAndaag weer geweest voor eimeteing hahaha noem ik het maar,en hij is aardig gegroeid wemoesten van het weekend maar gaan klussen zei die Hmmmm zowiezo doen we dat dagelijks hahahaha Nu maandag weer bellen voor een afspraak die ochtend liefs Annemiek
Zaterdag en vandaag weer naar gyn geweest! Mijn eitje is 19,5 en het baarmoederslijmvlies is goed voor de landing zeg maar Vandaag mijn vruchtbaarste dag dus ff goed klussen waar het niet dat dit de drukste dag van de week is voor ons hahaha pfff Maar hier vinden we vast wel een gaatje voor! Alles lijkt goed te verlopen en nu moet ik woensdag weer heen om te laten bekijken of ie gesprongen is voor nu eerst weer genoeg info liefs Annemiek