vaak heel erg bang voor de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door diana hoogeveen, 14 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    meiden ik wil even klagen

ik ben heel vaak heel erg bang voor de bevalling
    heb al een zoontje van 4 en die bevalling was vreselijk heb er 38 uur over gedaan veel pijn gehad maar geen ontsluiting uitendelijk met de vaccuumpomp gehaald en nu de bevalling steeds wat dichter bij komt heb ik het soms erg moeilijk mee
    wie heeft er bij de eerste ook een moeilijke bevalling gehad en gong het bij de tweede best makkelijk en vooral thuis want ik wil echt niet naar het ziekenhuis liefs diana

2. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Bij mij brak bij mijn eerste als eerste de vliezen 3 weeën en toen hield het op.
    2 dagen erna zou ik ingeleid worden maar ben zelf aan de gang gegaan.. de weeën die je kan krijgen heb ik gehad rug, buik en been weeën ..
    Zo'n spuit gekregen maar hielp niet ,aan de lachgas, oe dat kwam dubbel aan :({|=
    Net op het moment dat ze de pomp erbij pakte scheurde ik verder in en lukte het toch zelf....gelukkig :rolleyes:
    Moesten in het ziekenhuis blijven ivm infectiegevaar..Al met al heeft de bevalling 23 uur geduurd..En zag er als een berg tegenop ..droomde ervan bij de 2de tot ik dacht tjs zal er toch uit moeten.Alleen toen weer mijn vliezen als eerste braken brak het angstzweet mij uit..maar deze bevalling heeft MAAR 12 uur geduurd en is er alleen lachgas aan te pas gekomen..GOEI POEDER! wel alleen rug en buik weeën deze keer...
    Zo'n bevalling doe ik deze keer weer....nou ja als ik voor het zeggen had :(
    Bij een tweede is er al een voor gegaan en is de weg wat vrijer zei de VK mij..Het zelfde met de baarmoeder tijdens de zwangerschap..groeit ook wat sneller...
    En geen één bevalling is hetzelfde hoorde ik van iedereen, houd je daar maar aan vast... :evil:
    Ik begrijp je angst heel goed...Ben nu zwanger van onze derde en soms heb ik ook nog de angst van de eerste bevalling, terwijl de tweede best goed ging...

3. gigi

gigi Actief lid

tja het is nu eenmaal geen pretje..een troost: de 2e gaat makkelijk er is namelijk al een kindje voorgegaan!

4. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Volgens mij maakt dat niets uit.
    De eerste kan heel makkelijk gaan en de 2de of 3de juist niet.

Het is tenslotte bij iedere vrouw anders....

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    heey,

jouw bevalling klinkt als de mijne, duurde ook errug lang, en uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis, want de beeb moest met een pomp gehaalfd worden.

Al met al niet de meest prettigste ervaring, en het heeft mij ook wel wat tijd gekost voordat ik het weer een beetje was 'vergeten'.

maar troost je, mijn verloskundige heeft mij gezegd dat de tweede makkelijker gaat, omdat de 'weg al vrij is gemaakt'.... en tweede kindjes worden zelden met de pomp gehaald....

Succes meid! :thumup:

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Mijn man is degene die er als een berg tegenop ziet.
    Ik heb meer zoiets van we zien wel hoe het gaat lopen allemaal ik kan me er namelijk wel erg druk om gaan maken maar dat brengt een hoop stress met zich mee.
    natuurlijk denk ik er wel eens aan maar denk dan maar gelijk aan andere leukere dingen.
    Bij mijn oudste ging het allemaal wel soepel 8 minuten persen en hij was eruit weleenswaar 10 uur met weeen gelopen maar dat schijnt voor een eerste redelijk normaal te zijn.
    Mijn jongste is met de keizersnede geboren omdat mijn placenta voor de baarmoedermond lag nu ligt mijn placenta weer heel laag maar ik wil gewoon normaal bevallen aangezien die keizersnede me niet echt goed is bevallen.
    We zien het tegen die tijd wel en het is ook de laatste dus ik hoef niet weer door een hel daarna ;)

xxx jet

7. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Lekker in het ziekenhuis gaan bevallen en om een ruggeprik vragen.
    Man wat was dat fijn zeg, ik heb het persen verdoofd gedaan, ging uitstekend. Daarvoor had ik al 24 uur weeën gehad en daardoor een hele tijd al niet geslapen, dus ik was utgeput en kon de weeën niet meer opvangen. Die ruggenprik werkte direct, ik kon gewoon weer lachen en even uitrusten voordat het persen begon.

8. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    mijn eerste bevalling was ook een verschrikkelijke.
    maar met mijn tweede mocht ik gewoon thuis bevallen en dat ging hartstikke goed.
    mijn weeen begonnen en 3 uur later was hij er al.
    ik ga nu weer thuis bevallen.
    en het klopt zeker wat ze zeggen,want de eerste moet de weg een beetje vrijmaken en oprekken en bij de volgende is dat al gedaan.
    ik hoop dat mijn bevalling net zo makkelijk en soepel is als mijn tweede.
    succes,maar ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
    gewoon rusig blijven en alles over je heen laten komen.
    zet hem op

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

ik was niet echt bang voor de bevalling, ik was meer voor de pijn daarna met hechtingen enzo. ik was met 34 weken bevallen, ik had niet echt de tijd om bang te zijn want ik was binnen 2 uur bevallen met een enorme weeenstorm.

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    de 2e gaat makkelijk er is namelijk al een kindje voorgegaan!

@ dat is niet altijd waar!
    Wil je natuurlijk niet bang maken, waar er is al een kindje voorgegaan maar hoeft niet [/u]altijd makkelijker te gaan.

Was bij m'n moeder zo maar laat ik dat verhaal maar niet opschrijven!

jessica

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mijn bevaling was kort, maar ondanks dat het bijna elf jaar geleden is, weet ik het nog mar al te goed.
    Dat was 6 uur ernstige weeënstorm.

Mijn tip las ik hierboven ook al: of thuis ontspannen in je eigen omgeving en anders lekker met ruggeprik.
    Ga ik ook doen, als ik medisch indicatie krijg voor het ziekenhuis spuiten ze me maar plat.

Deel Deze Pagina