hallo meiden, Vorig jaar januari ben ik gestopt met de pil en kreeg toen gelijk een heel regelmatige cyclus. In juni testte ik positief, helaas n dag later n vmk. Ondertussen zitten we in maart 2013 en in de tussentijd nog niet weer zwanger geweest. Ik had tot nu toe niet het gevoel dat ik aan de stap toe was om naar de ha te gaan met vragen over verder onderzoek. Echter na twee maand ineens lichtere menstruatie gehad te hebben gehad, vandaag ongi geworden met ineens n lf van 13/14 terwijl t normaal 15 is. Ik kan t gewoon niet meer aan iedere keer weer die klap in mn gezicht dus heb ik besloten om vanavond met vl over te hebben om de stap te zetten naar de ha te gaan. Voorheen had hij ook niet niet t gevoel dat t tijd was om n stap verder te gaan naar de ha, dus hoop dat hij ondertussen er aan toe is omdat ik dat wel ben. weet niet precies wat ik hier mee wil, maar denk voornamelijk mn hart luchten en met dames in contact komen die t zelfde voelen of ervaren heb. (hoop dat t hier in t goede gedeelte staat) liefs liesje88
Hey liesje88, Ik zag de titel van je bericht en dacht daar ga ik even op reageren! Wat naar zeg dat je in juni een vmk hebt gehad. Lijkt me heftig. Vreemd ook dat je dan daarna niet meer zwanger bent geweest. Je lichaam is soms niet te begrijpen he?! Die stap naar de ha lijkt me heftig omdat je het t liefst zonder doet natuurlijk. Wij zijn nu een jaar bezig en zonder resultaat. Besloten dat als t nu niet raak is we ook naar de ha gaan. Ik vond dit ook een grote stap maar het is niet anders. Het geduld is net als bij jou op. Volgende week kan ik testen (als ik niet ongi wordt) dus ik wacht nog even. Jij heel veel sterkte in ieder geval!!
hoi butterfly84 nee snap idd niks meer van mn lijf. was op t moment van de zwangerschap er toen niet zo mee bezig, slikte alleen foliumzuur deed er verder niks aan. na mijn vmk ben ik er meer mee bezig gaan houden, eerst ovulatietesten en tempen toen alleen nog gaan tempen. dus tja dan denk je heb er nu toch echt alles aan gedaan om zelf weer zwanger te raken. hoop voor je dat jou ongi uitblijft en anders alvast veel sterkte en succes bij de ha. hoop dat je beetje contact wil houden als t zo is, kunnen we miss samen er door heen slaan
dag dames! Ik ben vorige week net naar de HA geweest. Vl moest zijn zaad inleveren en was een dag later al goedgekeurd en ik moest een uitstrijkje en nog wat andere testen en heb vandaag(week later) gehoord dat alles oke is. Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen want het neemt toch een stuk onzekerheid weg! Ik mag nu kiezen wat ik wil, nu naar z'huis of gyn om verder te kijken of zelf verder proberen en daar heb ik nu eerst voor gekozen. Hoop toch dat het op de 'gewone' manier lukt. Succes met jullie keuze! Hopelijk is de test nu gewoon positief
hoi toekomstigemams ik neem aan dat dat standaard onderzoeken zijn? ik hoop dat wij de zelfde mooie uitslag zullen krijgen. wel fijn om te horen wat n ander dan beleeft kan ik me er alvast op voor bereiden
Hoi! Daarom wou ik het ook even laten weten, want ik zag er enorm tegen op, maar de 1ste testjes vielen dus best mee, dus waarom zou je het niet doen!? Ik ben nu ook minder gestrest, er kan natuurlijk altijd nog iets anders zijn, maar toch is het fijn als er ''dingen'' worden uitgesloten groetjes!
ja ik zie er ook n beetje tegenop bedoel alleen vl kent me daar en zou t daarom erg fijn vinden als hij mee gaat vooral de eerste keer moest je voor de onderzoeken naar het ziekenhuis of deed de ha dat?
Liesje88- zeker leuk om contact te houden! Ik duim voor je dat je droom snel uit mag komen. Ik hoop dat je Vl straks positief op je verhaal reageert. Voor mannen toch weer anders he... Toekomstigemams- wat fijn zeg dat alles goed is. Dan ga ik voor jou ook heel hard duimen. We zitten allemaal een beetje in tzelfde schuitje. Dan is zo' n forum wel erg fijn.
ik ook niet.. alleen twee jaar terug n gesprek gehad i.v.m de pil, werd tijdens de strip ongi. en toen moest ik urine inleveren om te testen op soa's, gelukkig negatief maar dat is alles verder niks mee gemaakt
Had ik ook niet, maar viel wel beetje mee En je moet zelfs met z'n 2en naar de dokter, tenminste bij mij wel, ze wou wel zeker weten dat wij het allebei wouden.
gelukkig maar dat mee viel moest je toen naar gyn voor uitstrijkje o.i.d?? en vl zn zaad inleveren in ziekenhuis?
Gewoon bij de ha uitstrijkje en die stuurde het naar het lab en vl moest het zelf brengen naar het lab.
wat zuur dat het na de miskraam nog niet gelukt is zwanger te worden, dat doet ook gewoon zeer iedere maand als de rode duivels doorbreken, die kleine grote wens die brand zo enorm! De stap naar de ha is ook eng.. je weet niet wat je kan verwachten en wat kan je verwachten in het ziekenhuis? er zijn zoveel opties mogelijk.. ligt afhankelijk van de uitslagen van de onderzoeken.. de onderzoeken zijn niet pijnlijk vond ik, ja wel vervelend en vooral vrouwonterend in de gyn.stoel en eendenbek. Maar gek genoeg als dat vaker nodig zou moeten zijn dan wordt het minder vervelend, soort 'gewenning' (een hele vreemde, maar toch gewenning). Bij de huisarts werden wij doorgestuurd naar het ziekenhuis en moest ik eerst een maand een temperatuurkaart bijhouden en bloedprikken. Aan de hand van die uitslagen gaan ze verder kijken. heb je een eisprong gehad? Kunnen ze zien adhv bloedtest en temp.kaart. Je man zal ook zijn zaad moeten laten testen. Dus ja ik kan me heel goed voorstellen dat die stap naar de ha eng is. Dit wil je allemaal niet natuurlijk, je wil gewoon spontaan zwanger worden zonder toeters en bellen. Maar zeker als jullie nu al een jaar bezig zijn is het goed om na te laten kijken, al is het maar voor jezelf. En voor die kleine grote wonder.. onderga je die onderzoeken gewoon..zo voelt dat (je gaat leren relativeren) straks echt!
Spannend hè als je toch verder moet! Vervelend dat het niet lukt bij jullie! Wij zijn nu 9 maanden bezig en ronde 7 maar laten mijn mans zwemmers ook checken. Woensdag gaat ie het inleveren. Ben benieuwd! Hij kreeg uitslag van een bloedonderzoek en heeft er toen gelijk om gevraagd. De ha zei wel dat het normaal pas na 12 maanden gebeurde. Ik liep al in het ziekenhuis ivm slechte uitstrijkjes. Er is wat weggehaald en nu was ie weer goed. Ook al een echo gehad en 2 keer bloed laten prikken voor de waardes. Ik ben akkoord bevonden door de gyn. De gyn vroeg of we hulp wilden, dit overviel ons een beetje en dat hebben we dus niet gedaan. Alleen dus om zaadonderzoek bij de ha gevraagd. Hoop zo dat het goed is!
hoi vogelmeisje ja ik temp nu zo'n 7 maand en daar blijkt uit dat iedere maand een eisprong heb. want heb elke maand n tempverhoging. ja dat lijkt mij het vervelendste dat je met je benen wijd ligt en iemand je doos bekijkt.. ook al zien die mensen er natuurlijk tig op n dag mart ik hoop dat jullie gauw de uitslag krijgen en dat t goed is
Liesje: vreemd genoeg went dat met je benen wijd liggen vrij snel. Ik heb de afgelopen 3 jaar denk ik wel 6 keer zo gelegen. Het is en blijft niet prettig, maar het is een fluitje van een cent. En ja zij zien elke dag diverse soorten en maten mutsen