waarom zijn de pampers hier zo duur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik snap het echt niet.

net boodschappen gedaan net over de grens. dus daar ook maar luiers mee genomen.

3 pakken pampers active voor 6,95 per pak en dan zitten er ook nog meer in als in nederland ook!

hoe kan het dat er z'n groot verschil in zit?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zou het niet weten. maar als ik dicht bij de grens zou wonen zou ik ze ook mooi daar gaan kopen. Beetje te ver weg voor mij.

Hoorde dat de baby voeding daar ook goedkoper was en hoorde ook dat het in belgie nog duurde was baby spulen dus ja. Wie het weet mag het ons vertellen.

Lees met je mee.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    In België zijn ze nog duurder dan in NL.
    Waar het aan ligt??

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Was deze zomer in Italië en daar zijn de pampers ook goedkoper dan hier, 8 euro voor een pak. Snapte er niks van, wist niet zeker of ze ze hadden anders had ik ze zeker niet meegesleept.
    Ben jij in duitsland geweest Amfy?

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik woon op de grens dus wij komen veel in duitsland.maar eigenlijk altijd haalde in de pampers hier. maar nu dus echt niet meer hahaha.

baby voeding heb je heel erg veel soorten al vanaf 4 euro per pak. de nutrilon is wel duurden maar de andere merken zijn veel goekopen en qau potjes heb je echt keus uit minimaal 500 soorten

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het is hier idd een stuk goedkoper bij de lidl kost een pak pampers standaard 8,95 in aanbieding zo rond de 7 bij de schlecker xxl kost een pak 8,69 en ik heb vaak bonnen van pampers zodat je als je twee koopt 4 euro korting hebt.
    maar bij de gewone schlecker kosten ze dan weer 9,99 dit is dus ook de advies prijs van pampers net als in ned. de winkels kunnen er zelf alle kanten mee op maar omdat de winkels willen verdienen laten ze de klant dus ook die prijs betalen. maar het is dus niet persee nodig vanuit pampers zeg maar.

en jah de voeding is heir ook goedkoper ik betaalde altijd 2,99 per pak en was echt goed merk ook hier. uit de potjes heb je wel meer keus maar de friso potjes in ned zijn goedkoper. zelfs oltravit is goedkoper als die hier. dus ik neem vaak wel uit ned mee maar houd ook wel van afwisseling dus kocht ik in ned en dld. want hier heb je andere smaken dan in ned. en andersom zo hebben ze hier geen bruine bonen en stampotten ed. en afwisseling is altjd goed toch.

wat ze hier ook hebben is meer verschillende soorten pap dus voor smorgens zeg maar echt alle soorten ook dus aardbei bosvruchten banaan koekjes smaak en ga zo maar door zelfs chocolade.

daarom dus bij ons altijd het beste van beide kanten haha

7. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Maakt het nog uit in welke winkel? Mijn schoonouders wonen in Duitsland dus we komen daar nog wel geregeld. Merk dat ze daar veel Lidl`s en Aldi`s hebben. Kun je ze daar ook kopen? Zo ja super dan kunnen we mooi luiers inslaan na ieder bezoekje.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

kaufland netto en edeka hebben we gehad vandaag

9. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    ow die klinkt ook bekend. Ik ga het zeker even onthouden voor als we daar weer zijn. Bedankt!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja het kan inderdaad veel schelen hoor wanneer je in Duitsland je Pampers inslaat. Kaufland heeft zelfs een periode gehad dat ze in de aanbieding waren voor €7,50 per pak.
    Ik zal het wel in de gaten houden (probeer ik althans) en kan dan proberen het hier aan te geven wanneer er aanbiedingen zijn.

Aldi enof Lidl: Aldi heeft geen pampers, verkoopt geen A-merken nl. Wel bij Lidl, trouwens bij de meeste winkels in Duitsland kun je wel Pampers krijgen hoor.

Voeding: veel keuze, ook veel biologische potjes en inderdaad bepaalde melkpoeder is aanzienlijk goedkoper dan in NL.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou ik had hier vandeweek bij de AH gewoon ook goedkope...€4,99 per pak. Geen idee waarom zo goedkoop maar hebben lekker wat ingeslagen!

12. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Bij Kaufland zijn het vaak 3 pakken voor 21,45, maar ze hebben ook een soort Pampers (ik weet niet zeker of dat de active is), die je niet in NL kunt krijgen. Zitten in een oranje verpakking en kosten 6,95, maar ben hier zelf ook niet zo tevreden over. "S nachts lekken ze vaak door.

Qua potjes wissel ik ook af. Je kunt hier potjes krijgen in alle soorten en prijzen, maar vind het niet zo overzichtelijk. Koop dit meestal in NL.

De babyvoeding (melk) is echt stukken goedkoper in DU, Ideaal, maar je moet er wel even rekening mee houden dat hier veel minder vit. D in zit. Dat krijgen de kinderen hier apart er nog bij!

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het zijn echt niet alleen pampers die duur zijn hoor. Elk land heeft z'n eigen levenstandaard met bijbehorende prijzen. Je kan er gerust van uitgaan dat als in Duitsland de pampers goedkoper zijn dat de salarissen daar ook lager liggen.

In Belgie zijn de dagelijkse boodschappen duurder dan in Nederland, maar de auto's/huizen/openbaar vervoer zijn hier weer goedkoper.

De duurste landen om in te wonen zijn de Scandinavische landen, en daar zijn de huizen ook weer goedkoper maar de dagelijkse boodschappen zijn daar ook ietsje duurder. In die landen ligt het salaris ook hoger.

Als je aan de grens met Duitsland woont, heb je dus een mooi voordeel om daar boodschappen te halen :)

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dit zijn pampers 'simple'. Verkopen ze ook in Griekenland, maar dan voor 13 euro per pak. Baby dry voor 18 euro per pak :$ dus NL valt nog mee :D

15. littleladybug

ooow waar klagen we dan nog over?:D

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn ook al in Duitsland gaan shoppen, maar ik koop meestal in NL de pampers. Hier kost een pak gemiddeld 14,99 terwijl het in NL 9,69 bij Jumbo is (als ik goed gekeken heb).

Ik geef bv, aangevuld met kv. Nan HA betaal ik bij de apotheek 17,50 euro en bij etos betaal ik die 9,98...

Hier ook het geluk dat we zo kort aan de grens wonen, want zelfs met kortingsbonnen kan ik nog niet zo'n goedkope Pampers kopen als in NL!

17. littleladybug

ik bedenk me dat ook de pamperdoekjes veel goedkoper zijn in DU. Bij de drogisterijen in NL betaal je voor 6 pakken 10 euro. Bij Kaufland heb ik laatst 8 pakken gehaald voor 10 euro .

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

die had ik ook in mijn handen maar die durfde ik niet mee te nemen hahaahaha.
    maar mijn buurvrouw zweerd erbij volgens mij want die zie ik altijd met die oranje pakken lopen ;) denk dat ik ze toch eens op haal voor overdag ofzo

19. littleladybug

Ze doen hetzelfde wat de huggies ook doen. Op gegeven moment trekt het vocht echt door de luier heen. Verder zijn het wel prima luiers! Zeker voor overdag.

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ach het valt te proberen. Als we er dan toch zijn kan ik het net zo goed een keer proberen. Mijn schoonmoeder vind sowieso dat alles in Duitsland beter is dan in Nederland hahahah. Toen we net zwanger waren moesten we vooral veel in Duitsland kijken voor een kamer en kinderwagen want die waren daar veel goedkoper. Bleek helemaal niet waar te zijn maar goed he.

Deel Deze Pagina