Pizza gorgonzola

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fioon, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik wil zo graag een pizza gorgonzola bestellen. (zo'n dubbelgevouwen calzone heeeerlijk)

    Nu weet ik dat gorgonzola niet mag, maar ik las ergens dat het wel mag als het heter is geweest dan 60 graden (pizza is wel wat warmer lijkt mij).

    Weet iemand of dit gewoon kan? :D
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als de kaas au lait cru is dan mag je het niet hebben , denk dat je het beter dan ff kan navragen bij de pizzaria.
     
  3. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Wordt gewoon verhit dus echt geen bacterie die dat overleefd hoor, dus niets navragen gewoon bestellen en smullen maar! Eet smakelijk!
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    oeps, ik kreeg te horen dat ik mijn gorgonzola gewoon mocht eten,......
    maar moest wel op het pakje kijken of er geen au lait cru opstond,.....
    nou bij de supermarkt staat dit dus niet ,.......
    neem aan dat de pizzeria ook pakjes gebruikt toch?
     
  5. mieka

    mieka Lid

    26 okt 2006
    37
    0
    0
    bij mijn weten mag je best gorgonzola alleen geen rauw melkse kazen (bv boeren brie), en sowieso is een pizza warm dus zou me er niet te druk om maken.
     
  6. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Heb m besteld, bedankt voor jullie reactie.
    Ik heb de pizza nog 2 minuten in de magnetron gedaan, gewoon voor de zekerheid.

    Hij was heerlijk!
     
  7. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Kent iemand de vleeswaar "PASTERMA" het is gedroogd vlees, ik heb dat namelijk gegeten, maar nou vraag ik me af of dat wel mag :oops:

    En idd. volgens mij mag je gorgonzola wel eten als het voldoende verhit is! Zijn de bacterien weg :)

    -xxx-
     
  8. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    lellebel das lekker :) vooral als ontbijtje met een eitje , je gaat er alleen erg van ruiken,....

    of het mag? tja daar vraag je me wat,
    ik ben bang van niet, want volgens mij is het rauw gekruid vleeswaar, wat ze dan drogen ,......

    of was het toch ook gerookt? ik weet het niet zeker, maar beter even navragen
     
  9. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    In Nederland worden zo goed als nergens meer au lait cru kazen verkocht. Je kunt ze nog wel kopen bij de speciaal zaken. Bv de brie die je in de supermarkt kan kopen is niet gemaakt van rauwe melk.
     

Deel Deze Pagina