Waarom zijn draagdoeken zo duur?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunnybaby, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Heel veel baby's slapen wel gewoon in een draagdoek hoor, dus het lijkt mij makkelijker om de baby te dragen en Tobe in de wandelwagen te doen. Maar Milan is gewoon niet gewend om in de draagdoek te slapen, omdat ik pas zo laat ben begonnen met dragen.
    Mij leek 't ook heel zwaar om een kindje lang te dragen, vooral nu Milan al 11 kilo is. Maar het valt echt heel erg mee. Het gewicht wordt heel mooi verdeeld over je schouder, rug en heupen, waardoor je 't echt lang vol kan houden.
    Het lijkt mij iig makkelijker dan een tweelingwagen, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een tweelingwagen makkelijker vinden.
     
  2. sunnybaby

    sunnybaby Bekend lid

    19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik vroeg me juist af of je oudere kindjes nog wel vaak draagt. Juist omdat ze dan al zelf kunnen lopen. Dan lijkt het me sneller om ze af en toe even in de buggy te laten zitten als ze moe zijn dan steeds in en uit de doek, of vergis ik me daar in?

    En nog een andere vraag aan de 'dragers' onder ons. Hebben jullie één doek of meerdere varianten, b.v. een die het gewicht beter verdeelt en een die je snel even over een schouder kan dragen?
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik denk dat als Milan kan lopen ik 'm vooral in de Ringsling zal dragen, daar kan je 'm snel in en uit halen (die draag je over in schouder). Ik vind dat makkelijker dan met een lege buggy rond gaan lopen, sowieso bijv. in het Kruidvat, daar kom ik met een buggy echt niet door. En op zich heb je 'm ook heel snel in een gewone draagdoek zitten, binnen een minuut ben ik helemaal klaar met knopen, dus ik denk dat dat niet langer duurt dan 'm in de buggy leggen en de gordeltjes vast maken.

    Ik heb zelf meerdere doeken. Sowieso lange en korte varianten, verschillende kleuren (voor bij verschillende kleren ;)), zomer- en winterversies en ook een Ringsling (voor over één schouder). Maar je kan 't ook handig af met één doek hoor, voor mij is 't alleen een beetje een verslaving geworden ;).
     
  4. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ja hij slaapt makkelijk in de doek, als hij moe is legt zijn hoofdje tegen mij b orst en valt zo in slaap, zo slaapt hij rustig 1-2 uur mits ik wandel ;) T slaapt minder gauw in de wagen dan in de doek!

    T is een flinke knul van 9 kg en ik draag hem zondere enige klachten, vind het helemaal niet zwaar... mijn vriendin draagt haar 15 maanden zoontje ook zonder problemen een aantal uur.

    Ik heb toevallig achter de buggy met een 2,5 jaar oude knul en met T op mijn buik gelopen, en in de bus gereisd... geen probleem en niet zwaar! (Mits je een geweven doek hebt en goed knoopt!)

    Gek genoeg als ik in de dierentuin ben zie ik vaak lege buggy's en kindjes op de arm en op de nek bij papa of mama, blijkbaar is dat toch het beste plekje ;) Daarnaast kan een doek opgevouwen in de (luier)tas mee en een buggy is altijd een gesleep ;)

    Ik heb meerder dragers, maar mijn ringsling gebruik ik niet graag doordat ik aan één kant dragen erg zwaar vind... ik gebruik liever doeken... ik heb er ook meerdere en het is super verslavend! ;):p
     
  5. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Bedankt voor de antwoorden linda en noatje!

    Noatje, jij bent je kleine wel direct gaan dragen? En dat zou dan dus inderdaad de oorzaak kunnen zijn waarom die van jou wel slaapt in een draagdoek en die van linda niet?

    Een ringsling lijkt mij trouwens voor mij op moment fijner omdat ik mijn zoon nu denk ik niet voor langere tijd ga dragen, maar wel voor korte stukken zoals tijdens de hond uitlaten of tijdens een boodschap. Maar voor de lange stukken vind ik de kinderwagen erg fijn (en mogelijk wil mijn zoontje ook niet slapen in de draagdoek, ik vermoed van niet). Maar ik ga het wel eens uitproberen zodat ik weet of ik het fijn vind of niet, zodat ik het kan doen als we een tweede krijgen :)

    Alhoewel, het nichtje van mijn man is ook een echte draagdoek mama en haar tweede wil dus niet in de draagdoek gedragen worden :D Daar ging haar plannetje ;) Ze heeft nu de kinderwagenbak van ons moeten lenen, maar ze gaat er vanuit dat de kleine als ze wat ouder is wel gedragen wil worden (is nu 4 weken oud).
     
  6. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nee ik ben pas met 3,5 maand gaan dragen ;) mijn vriendin pas met 15 maanden en haar kindje slaapt met uitzondering ook in de doek.... hoe ouder kindjes zijn hoe minder ze slapen, ook in de doek. Dat merk ik nu ook met Tygo, maar hij is altijd lief in de doek. Eigenlijk nooit jengelig ofzo
     

Deel Deze Pagina