Luieremmer..kan geen keuze maken..ervaring gezocht!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meryl, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

    Meryl Bekend lid

    30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

    Ben al aardig aan het Googlen geslagen, maar vind het lastig om een keuze te maken wat betreft luieremmers. Wij hebben geen tuin om onze vuilniszak te droppen tot aan de afhaal (enkel een balkon, maar dan een verdieping hoger). Plus de vuilnisophaal is 1x per week hier.

    Vind het sowieso oerlelijke dingen die luieremmers, maar ze lijken me wel nodig, toch? Vooral in mijn geval lijkt me :(

    Je hebt van die emmers met navulcasettes, maar die casettes zijn geloof ik wel weer prijzig. Benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
    Alvast bedankt! :)
     
  2. maartjes

    maartjes Lid

    15 mrt 2008
    44
    0
    0
    Wij hebben een diaper champ en ik vind 'm erg handig. Er gaan gewone pedaalemmerzakken in, dus geen dure navulcassettes. En je ruikt niks. Hij is wel wat duurder maar ze zijn ook goed tweedehands te krijgen. Even in een sopje en klaar...
     
  3. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb gewoon een brabantia pedaal emmer gekocht, en dan zakjes voor de luiers, dus alleen de poepluiers doe ik in zo'n zakje (action,etos of kruidvat te koop) en dan dichtknopen. Toen ik nog gastouder was, ook gewoon de poepluiers in zo'n zakje en in de prullenbak, dan ruik je er ook niks van.

    Ik vind het onzin om zo'n dure diaper emmer te kopen a 30-60 euro en dan na 2-3 jaar heb je hem nergens meer voor nodig...die pedaal emmer kan ik altijd en overal wel gebruiken!
     
  4. Meryl

    Meryl Bekend lid

    30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt alvast voor jullie ervaringen dames!
     
  5. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    is er geen gezamelijke vuilnis drop plaats bij jullie dan?
    Moeten jullie echt je vuilniszakken nog aan de straat zetten?
     
  6. Meryl

    Meryl Bekend lid

    30 jan 2009
    737
    0
    0
    Inderdaad iedere dinsdagavond de boel buiten zetten. Een centraal afvalpunt zou me zo heerlijk lijken, maar hier in Den Haag is daar helaas niet overal plaats voor...
     
  7. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje dat lijkt me ook vervelend zeg! En hebben jullie een schuur? Want evt. kan je een grijze container bij de gemeente kopen en die in je schuur zetten en dan daar je afval in dumpen? Ik zou gek worden als ik de vuilnis niet naar buiten kan doen zeg!
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb gewoon een pedaal emmer. Ideaal!
    Bij een luieremmer moet je aldoor de deksel eraf tillen, en de pedaalemmer gaat gewoon met je voet open.

    De poepluiers doe ik gewoon in een luierzakje van de action, kost bijna niks. Als de pedaalemmer vol is, de zak dichtknopen en je ruikt er echt niks van hoor!
    Die dingen met navulcasette's zijn echt niet nodig.
     
  9. misschienmama

    misschienmama Niet meer actief

    Hier moeten we ook het vuil nog 2 keer per week buiten zetten en ik heb die luierzakjes van de action gekocht om ze in te doen. Heb er veel goede reacties over gelezen en ik vind het zonde om veel geld aan zo'n diaper champ uit te geven.
     
  10. Koetje

    Koetje Fanatiek lid

    22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik heb ook een Diaper Champ,. Ik vind hem superfijn, ook al heb ik een kliko die ik helemaal vol kan stouwen :D. Ben te lui om elke keer de emmer te legen, doe ik nu gewoon als ie vol is en je ruikt niks!
    Op mijn werk (kdv) hebben we Nappy Wrappers, zijn ook prima hoor. Ik vind alleen die navulcassettes onhandig.
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Over vuilnisemmers: Mogen luiers nou in de groene container of moeten ze perse in de grijze?
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    @Wup, dat ligt aan je gemeente...
    In mijn gemeente mogen ze niet in de groene container en moeten ze in de grijze
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij ons moeten de luiers ook bij het normale afval en niet in de groenbak.

    Wij hebben via mp een diaperchamp gekocht, en ik ben er blij mee. Ik had een luieremmer bij het badje zitten, maar op een gegeven moment ging dat echt wel stinken.
    En toen ik twee luierpoepers in huis had hebben we snel zo diaperchamp gezocht.

    Wij zetten onze vuilniszakken trouwens in zo'n kussenkist. Die kan dicht, je ziet ze niet en de zakken stinken ook niet als ik er zo over nadenk.
     
  14. Meryl

    Meryl Bekend lid

    30 jan 2009
    737
    0
    0
    Op zich een handig idee zo'n kussenkist...wij hebben er ook een staan, passen toch zeker twee zakken in hmmm idee wel...

    Alleen waar laat ik de kussentjes voor op de steigerhouten loungebank (hahaha....), ik ga daar eens even over 'brainen'.

    Ik heb van mijn moeder ook vast 6 pakken met geparfumeerde luierzakjes gekregen (die blijft met allerlei stuffies aanslepen hihi). Ga dat denk ik sowieso eerst proberen denk ik als ik zo de verhalen lees hier...inderdaad misschien met een pedaalemmertje erbij...
     
  15. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Wij moeten de luiers apart inleveren bij de gemeente. Wij hebben nu een gewone luieremmer van een paar euro maar als die te hard gaat stinken dan kopen wij denk ik de diamper champ, kunnen die speciale zakken als het goed is ook in. We proberen het eerst zo even.
     
  16. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier ook een diaper champ. Wat een heerlijk ding!
    Fijn dat hij met gewone vuilniszakken werkt (scheelt dure navullingen).
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben een nappywrapper, 'zo'n ding met navul cassettes' . Qua duurte valt het op zich wel mee: Wij gebruiken hem alleen voor de poepluiers, plasluiers gaan gewoon in de prullenbak. En dan is het een ideale oplossing als je in een flatje woont. Je ruikt echt niets, het systeem is gemakkelijk. En via marktplaats koop je ze voor de helft van de prijs of minder.
    Wij doen een maand of 2,5 met 1 cassette op deze manier. Wij vinden het hem zeker waard.
     
  18. Kiwi80

    Kiwi80 Bekend lid

    24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik gooi ze hier gelijk in de vuilcomtainer buiten. Ik had een gewone luieremmer, maar die zou ik niet meer willen. Ook al leeg je hem elke dag hij blijft echt ruiken. Pff, echt een stank kan er af komen hoor!
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Eerst een jaar een gewone vuilnisbak met deksel van Ikea gehad, maar op een gegeven moment kreeg ik de stank er niet meer uit. Toen een diaper champ gekocht, na een tijdje gaat die ook wel stinken, maar minder snel. Poepluiers doe ik sowieso nog steeds in een luierzakje. Ik vind het ook wel makkelijk dat mijn dochtertje dat ding niet open kan maken, al weet ze wel hoe ze dingen weg moet gooien, dus ik heb wel eens iets anders dan luiers uit die bak mogen vissen. Maar er zelf dingen uithalen of in graaien lukt dus niet.
     
  20. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben een normale luieremmer
    de luiers met poep gaan in een boterhamzakje ( grootste maat) dna dicht knopen en in de emmer heb ik een pendaalemmerzak zitten
    2x per week leeg ik de emmer en we hebben nog nooit geen stank in de kamer gehad....en het kan toch knap warm worden op Teun zijn kamer, nu in de zomer kan het zo tegen de 26 grd lopen als we vergeten om zijn rolgordijn dicht te doen tegen de zon....8)
     

Deel Deze Pagina