Hoe doe ik dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bramka, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik heb al een dochter en ben in verwachting van de tweede. Ik ben van plan in het ziekenhuis te bevallen (zoals de eerste keer). Voor mijn eerste bevalling heb ik gezegd tegen de familie van mijn man dat ik NIET WIL dat ze direct na de bevalling komen met bezoek, maar toch kwamen ze. Ik was kapot en de baby huilde en ik was helemaal niet blij dat ze er waren (6 mensen tegelijk). Ik zei ook tegen mijn man dat ik dat niet leuk vond. Ik ben bang dat de tweede keer gaat dit ook gebeuren en de familieleden komen weer na de bevalling. Ik wil dat ze mijn wens respecteren en een paar dagen wachten tot dat ik tot rust kom. Ze zijn allemaal van harte welkom 2-3 dagen na de bevalling bij ons thuis. Hoe kan ik dit regelen zonder iemand te beledigen of te brutaal te zijn? Graag jullie suggesties en alvast bedankt! :)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pffff ehm duidelijk en bij je standpunt blijven. Anders gewoon wegsturen, hoe moeilijk ook. Maar ik vind dat ze je wens(en) moet(en) respecteren! Wat vind je man er van? Anders zeggen jullie gewoon niks als de kleine er net is toch?

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou j ehebt gelij kal sje dat niet wil moeten zij dat respecteren... ik zit zel fook niet gelijk op bezoek te wahten bij de eerste had ik dat ook niet en keek de zuster aan was ook inhet zh bevallen en die stuurde ze ook gelijk weg.. oo thuis had ik rust voor mezelf nodig en trok me dus gewoon terug in de slaapkamer.. gewoon doen wat je zelf het beste bij voelt meid

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Je kunt bijvoorbeeld ook een kraamparty organiseren. Een dikke week na de bevalling ofzo.

5. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    ja, maar hoe? verpleegster vragen om niemand binnen laten? Of mijn man vragen om niemand te bellen? Hij zou moeilijk vinden om zijn ouders niet meteen te bellen.. en ze bellen verder..

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Het lijkt me inderdaad moeilijk om het te zeggen zonder de opa's en oma's te beledigen.

Maar ik bel ze pas wanneer ik me goed voel. Ik ga zowiezo niet bellen dat ik weeen heb of ga bevallen want dan weten ze ook niet hoe het eraan toe gaat. Ik of mijn vriend bellen wel na de bevalling wanneer het ons uitkomt. Of ze nou 1 min na de bevalling of 4 uur na de bevalling komen maakt geen verschil toch?

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Nu al afspreken, en overleggen dat ze pas na een paar dagen langs komen.

Dan kan je man straks wel bellen, foto's mailen etc etc. En dan moeten ze even een paar dagen afzien.
    Of je spreekt af dat de ene dag jouw en de andere dag zijn ouders komen, maar verder echt helemaal niemand

8. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Dat hebben wij vorige keer gedaan, vantevoren afgesproken, maar TOCH kwamen ze en ik was te moe om ze wegsturen.

9. Niet meer actief

Ik zou een beetje maling hebben aan het feit dat je iemand voor het hoofd stoot. Het is tenslotte jouw kraambed.

Gewoon zeggen dat je de eerste dagen bij wilt komen en even wilt kennismaken met je kindje. En dat familie vanaf dag 2 of 3 van harte welkom is. Daarbij zou ik dus ook meteen wel zeggen dat je de kraamhulp de opdracht geeft dus ook geen bezoek toe te staan! Dus ook geen grootouders.

10. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik ben bang dat ze gaan beledigd voelen. Is er een goede manier om dit te regelen?

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ja lijkt me ook moeilijk vooral omdat zij ook 9 maanden hebben meegeleefd. Je kan ook zeggen dat je je niet lekker voelt :D of net doen alsof je slaapt haha

12. Niet meer actief

ja maar jij voelt je beledigd als ze toch komen... dus tsja.. Jij bent kraamvrouw, jij moet je goed voelen om zo ook van je kraam en je kindje te genieten!

13. Niet meer actief

Ik zou niet gaan liegen. Kom op hèy, ze heeft dan een enorme prestatie geleverd door een kindje te baren. Als ze 9 mnd hebben meegeleefd, dan kunnen die paar dagen ook nog wel. Ik zou het totaal respectloos vinden als ze gewoon tegen wil en dank kwamen.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Voordat de baby geboren is zou ik het al tegen mijn familie zeggen, jullie kindje dus ook zeker jullie beslissing. Verder niet gelijk na de bevalling gaan bellen, eerst lekker nog "geheim". En ik zou gewoon de kraamverzorgster instructies geven, laat die de visite maar wegsturen.

15. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Mogen jouw ouders dan wel meteen komen? Of wil je helemaal niemand zien die eerste paar dagen?
    Eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat zijn ouders dat niet zo leuk vinden, het is zoiets bijzonders om een kleinkind te krijgen en het is toch ook wel heel vreemd als je dan niet eens mag komen kijken.
    Bij mij stonden een paar uur na de bevalling alle trotse opa's en oma's om mijn bed en die waren dus ook allemaal van harte welkom.. ooms en tantes enz lijkt me logisch dat die gewoon later komen..

16. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Mijn ouders wonen 1200 km vanuit waar ik woon.. ze komen dus niet meteen na de bevalling.

17. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Bij mij wordt iedereen evrwittigd dat ik de eerste dagen alleen wil zijn met m'n ventje en de kids én de baby, en als ze niet willen luisteren en toch aanbellen: pech gehad, de deur blijft dicht en de deurbel gaat uit.
    Ik druk ook een papier af om aan de deur te hangen vanaf wanneer ze welkom zijn.
    Je hebt recht op rust, punt uit.
    (m'n ma mag wel ff komen de eerste dag, maar dat is het dan ook)

18. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    hoi, ik had het met de eerste ook, 10 min bevallen, en de hele kamer stond al vol!(ook in het ziekenhuis).
    toen had ik er de puf niet voor om er wat van te zeggen, maar ik heb nu met mijn man al overlegt dat hij gaat bellen als ik ga bevallen (dan weten ze er in ieder geval van), en daarna weer belt als de baby geboren is, ik gewassen ben en op de uitrust kamer lig.
    heb ook bij mijn ouders aangegeven dat ik niet meer wil dat ze gelijk komen, ze vonden dit helemaal niet erg!
    en al hadden ze het wel erg gevonden, ik moet bevallen.
    dus....gewoon aan jezelf denken!

groetjes

19. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Dank jullie voor de suggesties. Ik ga gewoon eerlijk met mijn man praten en dit keer ECHT duidelijk maken dat ik geen bezoek wil tot dat ik klaar voor ben. Ze moeten wachten punt uit. Zullen wij zien of dit lukt?

Andere vraag - wat doe ik tegen onverwachte bezoek van de femilieled? Vorige keer kwamen sommige tantes zonder van tevoren te bellen of afspreken, ondanks dat wik duidelijk hebben geschreven op de gebortekaartjes dat wij willen dat er eerst gebeld wordt. Ik was ook niet zo blij met de onverwachte bezoeken want een keer kwam mijn verloskindige tegelijk en de gast zat alleen in de woonkamer...

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Gewoon zeggen dat het niet uitkomt. Je net ging slapen of douchen of weet ik veel wat. Als iemand onverwachts langskomt, leg ik het duidelijk uit. Neem mijn agenda om nieuwe afspraak te maken :D

Deel Deze Pagina