waarom zijn jullie ingeleid?

Discussie in 'De bevalling' gestart door naampje, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Bij eerste zou ik ingeleid worden omdat ik bijna 42 wkn zwanger was. Bij 41+5 is ie spontaan geboren.
    Nu bij de tweede gaan ze inleiden omdat kindje gedraaid ligt. Ik ben ook aan het wachten totdat de baarmoedermond week genoeg is.
    Mijn motto is nu ook: Laat maar komen!
    Sterkte verder!

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    door de hoge bloeddruk

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij de eerste met 41 weken+1 dag ingeleid. Ik trok het niet meer. Was behoorlijk opgezwollen. Kreeg ook last van hoge bloeddruk. Dus VK heeft me toen doorgestuurd naar zkh. Zkh wilde volgende dag inleiden.
    Bij de 2e werd ik bij 38 weken ingeleid. Dit omdat de bevalling bij de 1e niet helemaal vlekkeloos verlopen is en hij ook behoorlijk groot was. Om te voorkomen dat dit weer gebeurde en geen risico wilde lopen, is er besloten met 38 weken in te leiden (Was ook nog even sprake van dat het toch een keizersnee zou worden).
    Gewicht van de 2e zou dan ongeveer 3800 gram zijn maar toen hij geboren werd met 38 weken woog hij 4560 gram. Ben achteraf erg blij dat ik eerder ingeleid ben. Ze hadden ook nog nooit zo'n grote afwijking gehad op het geschatte geboortegewicht.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Bij de eerste was ik 42 weken, dan weet je wel waarom ;)
    Bij de tweede, vanwege dat de placenta van mijn zoontje toendertijd heel slecht eruitzag en wij ons daar zorgen om maakten dat dat weer zou gebeuren door te lang wachten, ben ik bij 41+3 ingeleid.

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Sophia heeft beleid.. met 41 weken beginnen met primen..
    Geef dit aan bij je verloskundige!!!!!

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ohh grapje, je zit bij de gyn!
    Welke heb je? *nieuwsgierig*

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    @ Fruitypebbles: bedankt voor je reactie! Hoewel ik hoop dat het vanzelf op gang komt ben ik ook wel blij om te lezen dat er vanaf 41 weken in ieder geval iets gedaan gaat worden. Dochter kwam bij 40+5 dus heb me nu ingesteld op het minstens zo lang gaat duren.

Geen idee welke gyn, assistent VK heeft afspraak gemaakt maar geen naam genoemd. Dus we zien wel! Vorige bevalling werd gewoon begeleid door VK van ziekenhuis, die dan weer onder supervisie staat van de gyn. Dus de gyn heb ik alleen bij de controles gezien. Het is puur het streptokokkenbeleid dus infuus dat ik naar het ziekenhuis moet ( ten minste: als alles goed blijft verlopen natuurlijk ;))

8. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik kreeg met 41 weken een ctg en inwendig onderzoek, daaruit bleek dat mijn BM nog helemaal neit rijp was.
    de volgende dag zouden we naar het ziekenhuis gaan om de bm te laten rijpen.
    's nachts had ik wel wat weeen en heeft mijn zoontje in het vruchtwater gepoept...
    's ochtends in het ziekenhuis was BM nog steeds niet rijp (ondanks halve nacht weeen) dus pilletje ingebracht en dat hielp daarna meteen aan het infuus

9. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik ben met 37 wkn ingeleid omdat ik een scheurtje in de vliezen had, verloor steeds kleine beetjes vruchtwater. Lag met 36 wkn in het ziekenhuis.

10. Linaatje

Linaatje Lid

22 okt 2010
    64
    0
    0
    Ik ben met 37 weken ingeleid omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren(met 34 weken) en de kleine maar niet kwam.Ik heb deze inleiding als een hel ervaren.Het was vreselijk!Vanaf het moment dat ze de gel inbracht begonnen de weeen en de ontsluiting vorderde niet snel.Daarna ben ik van 8 cm naar 10 cm in paar minuten gegaan.Dat was ook erg pijnlijk.Beval liever spontaan dan op deze manier,maar soms kan het niet anders.:(

Ik ben van mijn 2 andere kinderen spontaan bevallen en dat was goed te doen.

Deel Deze Pagina