bellen of toch nog afwachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door paars, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hee meiden..

Sinds gisteravond rond 20.00 heb ik last van flinke harde buiken. ze doen echt pijn in onderbuik en rug.
    het is heel onregelmatig. 2 uur lang om de 10 min en dan ineens om de 5 of 3.
    ben onder de douce gestapt en daar zakten ze niet af. ben naar bed gegaan en in slaap gevallen. vanochtend werd ik wakker en was het vrij rustig. maar later kwamen ze alweer flink terug. nu steeds om ongeveer de 10 min.
    Heb ook erg zwaar gevoel in onderbuik steeds. en ben misselijk maar heb eigenlijk ook honger.
    ook erge darmkrampen soms.
    en tussen door voel ik me zo fit als een hondje:p

bij mijn zoontje is het ook zo begonnen en had ik eerst niet in de gaten dat het egenlijk al echte weeen waren.

ik twijfel nu ook zo. mijn gevoel zegt dat het gewoon voorweeen zijn en niks om de hakken heeft maar mijn verstand zegt wat anders..

Wat zouden jullie doen? nog even afwachten of??

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    bij twijfel kan je altijd de dienstdoende verloskundige bellen voor advies..

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi hoi,

Zo begon mijn bevalling bij mijn dochtertje ook, duurde 1,5 dag en ik kon tussendoor nog prima slapen. Bij mij begon het 's ochtends half 5 met het verliezen van de slijmprop en 's avonds rond een uurtje of 22.00 uur hebben we toch maar even de verloskundige gebeld. Ik zat toen ook zo te twijfelen of dit het nu was. Toen de verloskundige kwam checken zat ik toch al op 3 cm., dus wist ik dat het begonnen was. Oftewel: ik zou toch ff bellen als ik jou was en daarbij aangeven dat je twijfelt. Dan kan de verloskundige even langskomen op een moment dat het haar goed uitkomt en weet jij waar je aan toe bent! Succes!!!

4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik twijfel ook zo omdat ik naar de gyn moet. ik zou dus als ik bel langs kunnen komen. naja omdat je niet weet dat er wat aan de hand is moet vriendlief maar mee. maar die moet dan vanuit zijn werk komen. en tsja als er dan niets aan de hand is vind ik ook weer zo lullig

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    ik liep ook bij de gyn en had een indicatie voor een ziekenhuisbevalling. Ik kon ook gewoon bellen om even te overleggen. Wellicht kunnen z e je dan een richtlijn geven wanneer je echt moet gaan komen. Het is immers je tweede, dus het kán sneller gaan. ik zou gewoon even bellen en gewoon eens informeren of dit een reden si om al te komen of niet.

6. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    dan ga ik maar even bellen... mocht ik langs moeten komen vraag ik wel gewoon of ze het dan al nodig vinden dat mijn vriend mee komt en mijn spulletjes al mee moeten. als ze dan zeggen dat dt verstandig is doen we dat gewoon

Deel Deze Pagina