Ik ben nu zwanger van ons derde kindje. Nu is het zo dat ik 1,5 week geleden een groei echo moest doen ivm kleine kindjes. Bij beide zoontjes groeiecho gedaan rond 31/32 weken. En alle twee was het dan ook te zien dat ze week achter liepen ( zeg maar tussen het gemiddelde en onderste lijntje) Nu heb ik die groeiecho gedaan en nu blijkt zijn buikje 5% boven het bovenste lijntje te zitten (de rest tussen gemiddelde en bovenste lijntje) Nu belde afgelopen maandag de verlos op om te zeggen dat ik naar de gyn moet om daar een controlen te krijgen. Ze zei bij jou is het ook het ene uiterste naar het andere... Ik heb wel ervaring met kleine babyś, maar nu ziet het er naar uit dat we een grotere krijgen. Ik weet zelf ook dat ze zelf mm naast zitten er een totaal andere bereking uit komt (ook ervaring mee) Maar het knaagt aan mij dat zijn buikje in eens stuk groter is. En waar komt het vandaan???? We gingen er eigenlijk vanuit dat we weer een kleintje zouden krijgen. Wie heeft die mee gemaakt en at kan ik verwachten bij de gyn. En hoe zou dat komen?? 1e geboren met 39.6 weken en woog 2820 gram 47cm 2e geboren met 39.5 weken en woog 3060 gram 48cm
Ik loop ook onder controle bij de gyn en mijn baby is ook te groot. Bij de laatste meting had met 31.5 weken lag de baby op schema van 37 weken op p98. dat is een stuk boven de bovenste lijn. De gyn houdt het alleen onder controle, iedere twee weken een groeiecho en met 38 weken max wordt ik ingeleid. Verder houden ze het in de gaten omdat de baby te vroeg kan komen omdat het lichaam denkt dat de baby klaar is om te komen. Voor de rest heeft de gyn bij mij nog niets gedaan. Aanstaande donderdag moet ik terug naar het ziekenhuis en als ze zo door is gegroeid als bij de laatste metingen moet ik dan op 40 weken liggen terwijl ik dan 33.6 ben. De reden voor de extra groei kunnen ze alleen verklaren door zwangerschapsdiabetes maar dat was bij mij niet het geval. Zij konden het ook niet verklaren. Er zijn nu eenmaal ook grote baby's zeiden ze. XXX p.s. de verwachting bij 31.5 was 47 cm en dik 2500 gram.
wow dat is wel erg extreem.. Dus als hij/zij zo doorgroeid dan wordt hij gehaald met 38 weken? Hij liep kwa weken gemiddelt 32.1 weken terwijl ik 30.5 weken was. Niks schrikbarends, maar zijn buikje liep verder dan 32 weken (volgens mij net 2 weken, wel in de binnen grens van 2 weken) Hij werd geschat op 2000 gram met 30.5 weken. Ik ben erg benieuwd aanstaande maandag bij gyn. Ik heb wel het idee dat hij weer flink gegroeid is, want gevoels matig heb ik het idee dat ik twee weken voorloop.
Bij mijn zusje zou het buikje ook behoorlijk voorlopen, maar dat viel uiteindelijk nogal behoorlijk mee: zoonlief was 3850 gram bij 39 weken. Ze zitten er dus nogal eens naast. Op deze termijn niet zozeer omdat het mm-werk is, maar omdat vetweefsel lastig te meten is op een echo. Dus een echt goede schatting doen, is lastig.