Waarom zijn mobiele abbo's zo duur tegenwoordig?

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.314
    2.597
    113
    ik heb niet eens een abbonement. Heb een htc wildfire gekocht en zat al prepaid met simyo. ( daar heb je trouwens ook heel goedkope abbonementen sim only)

Ik zit thuis op de wifi en kan een databundel kopen voor bijv de vakantie.

Ik val van m'n stoel van 1000 belminuten. Wie bel je dan allemaal en heb je dat echt nodig???
    En onbeperkt internet is steeds duurder. Als je een databundel heb en thuis op de wifi gaat ben je echt een stuk goedkoper uit.

Ik zou zeggen koop een simlockvrije eenvoudige smartfone en een simonly

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Heb ook dat toestel. Fijn maar weinig opslag waardoor die wel eens vastloopt. Maar vroeg me ook af wat je met 1000 belminuten doet. Mijn vrienden zien me al aankomen met al dat geouwehoer. Als ik al bel is het nooit langer dan 10 minuten. Het volgende abbo heeft dan ook erg weinig belminuten en zelfs geen internet. Ik kan zoveel inloggen op gratis wifi netwerken hier in France en in NL ook dat ik het niet meer nodig ga hebben. En ach die ene Mb betaal ik dan wel een keer als ik geen verbinding kan krijgen!

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Je prijs die je nog moet betalen voor je telefoon is afhankelijk van de grote van je abonnement. Hoe duurder je abonnement hoe goedkoper het toestel is. Kpn heeft zeker weten in de kleine lettertjes gezet dat je je abo best kunt verlagen, maar dat je daarvoor de kosten evengoed moet betalen die je zou betalen als je voor dat bedrag meteen had afgesloten.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb net weer een nieuw abonnement afgesloten met een Galaxy S3. Ik had dus ook Telfort, maar heb dat ook opgezegt wegens de toestel lease.
    Nu Vodafone genomen, want daar wordt het toestel wel van jezelf.
    Ik betaal 25 per maand voor het eerste jaar en 50 voor het tweede jaar. Dus gemiddeld genomen 37,50 per maand. Voor hetzelfde abonnement bij Telfort was ik meer dan 40 per maand kwijt. (terwijl ik 27,50 betaalde voor hetzelfde)

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    #65 Marnatman, 31 aug 2012
    Laatst bewerkt: 31 aug 2012
    Hou er wel rekening mee dat bij KPN het toestel niet van jezelf wordt. Je huurt het toestel en na be-eindiging van je abonnement moet je je toestel weer inleveren of overkopen voor de marktwaarde (wat altijd nog zo'n 150-200 euro is)

KPN heeft toestel lease al een stuk langer. Kijk eens in je voorwaarden en op het papier wat je hebt getekend voor het abonnement. 99% kans dat je gewoon toestel lease hebt.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Woooow ik ben wereldvreemd aan het worden denk ik..

Kan je binnekort je telefoon alleen maar leasen?:$

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Is nog niet overal zo. Momenteel is het bij alle KPN dochters en KPN zelf wel het geval.
    Dus KPN, Telfort, Simpel, Debitel, Hi, enz is allemaal toestel lease.
    Vodafone, T-mobile e.d. (nog) niet.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ marnatman

Fijn, ik zit bij vodafone:)
    Al heb ik nog een half jaar te gaan tot ik weer een nieuwe tel kan kiezen.. Dus wie weet

Vraag me alleen af wat doen ze dan met die 'oude' telefoons..
    Want bedoel als ik een nieuwe telefoon zo aanschaffen wil ik wel een nieuwe natuurlijk een geen die al een jaar(of2) is gebruikt door een ander

9. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik denk dat ze de oude telefoons dan weggooien of verkopen aan een opkoper. Maar ze gokken er op dat mensen het toestel dan alsnog kopen, aangezien er dan allemaal prive informatie op staat.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omg, wat erg... Ze 'verkopen' dan in principe persoonlijke dingen. Van een klant...:(

11. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Heb het net aan kpn gevraagd, en in mijn geval is dit NIET zo. Ik hoef geen extra kosten te betalen.

Ik heb geen LEASE toestel!

Bedankt voor het meedenken:)

12. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Ik heb een sim only abbo van 6,95 per maand en daarnaast gebruik ik
    mn ipod om naast thuis, ook buitenshuis te internetten. Vaak zijn er gratis wifi punten. En zijn die er niet? dan wacht ik tot thuis ;)

Deel Deze Pagina