Waarom zijn zwemlessen zo duuuuuuur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

a+b incl zwempak 510 euro... totaalpakket dus.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij betalen voor 1 les van 45 min per week 33 per maand. Eind van het jaar of begin volgend jaar gaat mijn zoontje ook. Dit gaat me 66 per maand kosten. Moet dan wel eindelijk werk hebben anders gaat zoontje als mijn dochter klaar is.

Daarnaast betaal je bij inschrijven 60 euro en dit is Inc 1e maand termijn. Het is belachelijk veel gelden kunnen het eigenlijk niet missen . Toch vind ik het van levensbelang en moeten ze er onder van mijn. Dan maar geen lekkere dingen met boodschappen doen en wat goedkoper boodschappen doen. Weet nog niet hoe ik het ga doen

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Hier per 3maand 140-,

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mijn god ik mag nu al gaan sparen!!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb even gekeken 1x per week 50 minuten en dan voor 2 maanden 62,50. Inschrijfgeld is 18 euro.

Wat ik vooral erg vind is dat ze verplicht een easyswim floatsuit aan moeten schaffen van 46,50. En die moet perse nieuw gekocht worden bij hun zei een vriendin die haar zoontje op zwemmen had.

Ik hoor ook veel om me heen dat de zwemlessen hier wel pittiger zijn geworden. Veel wat met A gedaan wordt zat 'vroeger' in het b diploma. Krijg dus het idee dat alleen A zeker volstaat.

We beginnen er nog niet aan. Denk als Emma 5 is.

6. Paige

Paige Niet meer actief

Daarom gaan mijn kinderen niet op zwemles. :)

Ik leer het ze zelf wel. Zo heb ik het ook geleerd..

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Met welke leeftijd gaat/ ging jullie kind(eren) op zwemles?

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik denk dat Emma rond haar vijfde gaat.
    Vind het nu sowieso teveel met haar school erbij (ze zit net in groep 1).

9. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Hier betalen we 500 euro met de zekerheid van een A-diploma. Voor het B-diploma komt er dan nog 100 euro bij

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij betalen 120 per jaar bij een zwemvereniging. Zwemles is een half uur en 4 a 5 kinderen per badmeester/juf en die gaat ook zelf mee het water in. Het is een een goede zwemclub. Mijn zoon heeft bijv een motorisch probleem maar ze hebben echt met veel geduld en liefde hem de zwemslagen bijgebracht en inmiddels heeft ie iets van 14 diploma's, het gaat na abc dus ook gewoon verder.

Bij de zwembaden zelf betaal je hier in Groningen geloof ik 7,50 per les zoiets en dan moet je een 12 badenbandje kopen die je binnen 3 maanden op moet maken, anders vervalt ie (althans, dat was zo toen mijn zoon nog zo zwom).

Helaas is Ons zwembad nog in de verbouw, dat scheelt 6 lessen...

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tegen de tijd dat ze vijf werden. Net ervoor meestal.
    Mijn zoon heeft 3 jaar over a gedaan, mijn oudste dochter 1,5 jaar, ze zwommen dus steeds een half jaar na elkaar.
    Mijn 3e is nu in de watervrijmaken fase ;)

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

40 euro per 4 weken voor een halfuur. Daar komt nog 20,- inschrijfgeld, 15,- borg bij en €75,- voor het diploma zwemmen. En dan nog de laatste 6 keer zwemmen op een andere locatie wat betekend 60,- extra!

Ze berekenen hier een gemiddelde zwemtijd van 1 jaar wat betekent €700,- voor diploma A. Ik vind het belachelijk!

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    10,60 per keer! (45min)

14. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in een zwembad.
    Een les kost zoveel omdat je A.de lesgevers moet betalen, die doen gewoon hun werk, en krijgen daar salaris voor. In die tijd valt het bad niet te verhuren, dus geen inkomsten verder. Daarnaast, een zwembad verwarmen, spoelen etc. kost enorm veel geld. Een zwembad heeft eigenlijk altijd verlies, daarom sluiten er ook zoveel. Verhoudingsgewijs zou een kaartje veel en veel duurder moeten zijn dan wat het nu is. Een zwembad wordt flink gesponsord door, meestal, de gemeente. Een gemiddelde gemeente pompt zo'n 9 ton per jaar in een zwembad. En zetten dat bij lange na niet om.
    Ons zwembad staat ook op de nominatielijst. Om gesloten te worden, maar eerst kijken hoe het gaat met bezuinigen. Maar dat gaat dus niet omdat je bijna niet meer KUNT vragen en je toch geen keus hebt.

Bij ons kost het: 135,45 per 14 lessen, 1 keer per week, 45 minuten. 31 euro afzwemmen,

Als je je meer verdiept in de kosten van een zwembad is het ws. niet meer zo belachelijk, die prijzen. Daarnaast, je moet niets, je mag op zwemles. En als je lang genoeg wacht zal de gemeente de kosten op zich nemen, als je het echt niet kunt betalen.

15. geriannes

geriannes Actief lid

8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    wij betalen totaalprijs ong 480.00 dit is voor a b en c diploma ongeacht hoe lang ze er over doen
    dan hebben hebben ze 50 min les 1 x in de week

16. geriannes

geriannes Actief lid

8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    oja inschrijfgeld en borg totaal 11 euro

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat klopt natuurlijk niet helemaal he. Aangezien er bijna geen school meer schoolzwemmen geeft zul je toch iets moeten. Nederland heeft bijna overal sloten, vijvers en grachten dus om je kind veilig buiten te laten spelen zal er toch minstens een zwemdiploma moeten komen. Dus "je hoeft niet" gaat niet echt op.

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Menn, wat een prijzen! Gelukkig is het hier nog niet zover!
    Maar mijn zwager is badmeester, dus wellicht kunnen we daarmee wat doen :) Zou ons een hoop kosten schelen! pfft...;)

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ik de kosten zo lees, dan vind ik het over het algemeen eigenlijk heel erg meevallen met de kosten van zwemles. Ja, als je het op gaat tellen is het veel geld, maar heel veel dingen worden veel geld als je het optelt (iemand de kosten van luiers als eens bij elkaar genomen :D). Dan heeft je kind wel een jaar tot anderhalf zwemles gehad!

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij betalen straks voor abc garantie. ( abc lessen zolang als nodig is) 780 euro les is 1 keer per week

In januari begint hij dan is hij zo goed als 5 jaar )

Deel Deze Pagina