Zie nu je verdere reactie en snap wel wat je zegt. Echter willen ze nu naar eerst aanleren van borstcrawl omdat het gemakkelijker aan te leren is. KNZB wil dat graag, maar zwemplatform niet. Tja, zit in allebei wel iets. Ben zelf overigens niet van mening dat je nu minder goed schoolslag leert doordat je meer 'moet'. Je leert gewoonweg meer als vroeger. Ligt dan echt aan de zwemschool waar je lest. Heb als zwemjuf bij een vereniging ook heel wat verschillende schoolslagen voorbij zien komen in kwaliteit hihi. Van sommige zag het er niet uit (zelfs niet bij hebben van A en B en bij anderen perfect). Maar is ook afhankelijk van hoe goed je het zwemmen onderhoudt, want je verleert het niet. Maar onderhouden is belangrijk.
Ik heb 675 euro betaald. Dan kan hij net zo lang doorzwemmen als nodig is om A en B te halen. Had het er staan, en hoef me er nu niet druk om te maken als het een maand krap is qua geld Hij zit in een groepje van max 7 kinderen en heeft 1x per week 45min les. Normaal is dit 50 euro per maand. Na 14 maanden heb je het bedrag er al uit. En als ik zo rondvraag, zijn er maar bar weinig kinderen die binnen die tijd A&B halen.
Wauw wat een geld! Voor zulke bedragen zat ik vroeger 5 dagen per week in het (wedstrijd) zwembad! Kan je niet zelf je kinderen leren zwemmen of is dat not done?
Wat betreft watertrappen. Nu en 15sec met kleding en een minuut zonder, hoefde zelf maar een minuutje voor mijn A hoor vroeger. Dus weet niet hoeveel minuten jij moest watertrappen vroeger Vind het als fanatiek zwemster juist erg goed dat er meer aandacht is voor het zelf redden (kant op klimmen met kleding, meer zwemmen met kleding, maar bijv ook watertrappen met gebruik van armen en benen). Maargoed, verschil van mening daarover dus Ben zelf dus erg blij met hoe het er nu uitziet hihi. (Mijn andere reactie moet goedgekeurd worden, weet even niet wat voor geks ik getypt heb )
Kan natuurlijk wel, maar je moet je afvragen in hoeverre je zelf echt goed kunt zwemmen, in hoeverre je dit over kunt brengen en aanleren (want kan ook niet iedereen) en in hoeverre je kind het aanneemt van je. Zelf dus zwemjuf geweest en zowel mijn man als ik op redelijk hoog niveau gezwommen, maar dochter nam echt absoluut niets aan van ons Nu kon ook mooi een onafhankelijk iemand aanleren en beoordelen hoe en wat. Daarnaast moet je ook niet de kosten van het zwembad vergeten (hier betaal je per persoon 4,50=9 euro per keer en daarmee even duur als de zwemles) én je kunt natuurlijk niet zomaar overal oefenen met een kind zonder zwemdiploma en zonder bandjes (aangezien die af mogen met diploma ).
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nu ook beter maar mijn punt is dat het nu langer duurt omdat ze meer dingen moeten leren, maar vind A niet compleet zonder B minimaal daar gaan ze net even wat dieper op de oefeningen van A in, zodat ze nog even goed herhalen (en dat is juist belangrijk want dat onthoud je) Ik bedoelde met uren watertrappelen vroeger dat je dat in de les elke keer weer heel veel kreeg (je benen sterk maken noemde de juf het haha) Ik vind juist dat ze NU meer moeten leren maar daardoor is herhaling (en dus dat het langer duurt) heel belangrijk.
@ tigermommy: nee eigenlijk is het niet echt genoeg alleen A nee. Heb je helemaal gelijk in. Dochter moet hier ook echt verder voor in ieder geval B. Maar die gaat ze bij een zwemvereniging halen (scheelt heel veel geld hier) Zou voor sommige kindjes (en ouders!) misschien ook een meer betaalbare optie zijn.
30,60 per maand. 1x per week 30 minuten les. Kleine klasjes en de badjuffrouw gaat mee het water in. Soms ook twee badjuffrouwen.
je moet wel appels met appels vergelijken ik betaal ongeveer hetzelfde alleen hebben ze een uur les per week... @Abri ja dat zal veel schelen inderdaad, ik moet zeggen dat ondanks dat mijn zoontje het minder doet (hoort minder en is dan afgeleid onder water en holle ruimte e.d.) dat ze het goed doen... ook lekker in het water erbij en in het algemeen (op goede tijden) niet al te grote groepen...
Wij betalen 10 euro per les van een half uur volgens mij. Wel veel in ieder geval. Maar het voordeel bij ons is dat er per zwemjuf/-meester maar max 3 (meestal 2) kindjes zijn.
Oh en terwijl zoon op de wachtlijst staat en tijdens de weken/ maanden dat hij les heeft is voor hem entree gratis als we in dat zwembad gaan zwemmen
Ik heb 2, 5 jaar over mijn A gedaan en mijn moeder was 1500 gulden kwijt! !!! Haha mocht dus écht niet mijn B halen!
wij betalen voor een pakket van a en b 510 euro. Hier zit een zwempak bij in. Zijn lessen van 50 min 1 keer per week.
bij veel zwembaden heb je tegenwoordig verplicht een speciaal zwempak nodig. hier ook, easyswim zwempak heet het hier.
WIj wonen niet in NL en betalen hier voor priveles 20 euro voor een half uurtje. Maar dan zwemmen ze wel binnen paar paar weken zelf.