waarom? Zinloze discussie

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Karen..;)

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat meen je? :p

3. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

een kind onder de evenaar, wordt later vaak een bedelaar....

kinderen voor kinderen

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hellup hellup hellllllllup...... Ik krijg t**ten!!

Kan ik nog helemaal meebleren haha

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Het gaat er niet om wat bij een ander wel en niet gebeurd. Het gaat erom hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Volwassene hebben nogal eens de neiging om alles af te keuren en nergens meer de "onschuld" van in te zien.
    En daarbij vergeten ze ook nog eens dat niet zij doelgroep zijn, maar de kinderen.

Natuurlijk is het billenkoek geven overdreven en uitvergroot bij het zandkasteel. DAT is kinder humor; overdrijven etc.

De grote meneer kaktus show van vroeger is daar ook een mooi voorbeeld van. Het was overdreven en stond heel dicht bij de beleving van kinderen. En dat was soms inclusief blote billen van volwassen mensen op je tv. En ook daar kun je van alles van vinden, maar het scoorde wel en was destijds heel erg populair.
    ik denk dat kinderen van nu dat ook nog steeds leuk zouden vinden, maar dat volwassenen er nu gewoon anders tegen aan kijken.
    Even los gezien van PJR

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb hem ooit ontmoet tijdens de kaktus show was idd hot onder kinderen toen. mijn zusje had een brief geschreven naar Veronica. vond hem toen ookal zo raar kijken ik was jong vrouwelijk echt van die ogen brrr.

Weet ook nog welke aflevering dat was het was met Sien uit Sesamstraat en de aflevering ging over stelen. April 1987, Was tot 12 jaar dat jaar werd ik in juli 13 op vrijdag de 13 de.:)

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk juist met mijn kinderogen naar tv-series die mijn kind kijkt.

Iedere ouder pakt eruit wat hij niet ok vindt. Sassa krijgt geen billenkoek, nee, koning Koos tikt haar gewoon bijzonder vaak op haar billen. 'Hopla, haha'. Veel vaker dan Toto ook. Ik zie dat, besteed er geen andacht aan en mijn kind kijkt gewoon naar het Zandkasteel. Maar ik vind het wel raar en dat mag ik vinden.

Ik las iets over dat Igam Ogam irritant gevonden werd. Maar het heeft wel een boodschap. Igam Ogam of Macha en de Beer is zoveel leuker dan de superbrave Angelina Ballerina of die überstreberige Olivia.

Meneer Kaktus is gemaakt voor kinderen tot 13 jaar, dus geen vergelijk met het Zandkasteel. En ook hartstikke braaf nog vergeleken met bijv. Theo en Thea, wat daar allemaal aan bod kwam!! Hilarisch! Loenatik ook, ik was toen al dik in de twintig, maar zo gaaf.

Maar volgens mij gaat dit topic niet over opvoeden, maar over waarom men zich afvraagt waarom de dingen in tv-series zo zijn.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    de ouders van max en ruby, idd!!!! ze staan wel op schilderij boven de bank ;) maar zijn altijd alleen?!

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ge-we-ldig topic dit!!

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ging teleromeo officieel niet over uhm, telefoonseks (of iets minder dan seks dan.)

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wat ik me ook afvraag; sinds wanneer zijn konijnen blauw, geel, roze of rood????

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Igam Ogam heeft zeker een boodschap, maar wij komen daar nooit omdat mijn kind begint te huilen en de televisie uitzet voordat ze bij het lesje komen. Hij raakt ontzettend van streek van hoe onaardig ze doet. Ik weet dat hij een wat dikkere huid moet krijgen, maar een kind compleet van streek verplichten te kijken gaat me toch te ver. Ik vind best dat kinderen soms stoute dingen mogen doen, koekjes stelen, pindakaas uit de pot eten, het speelgoed van je broertje inpikken enz. Maar Igam Ogam is psychopatisch. Het kind mishandeld elke keer weer dat arme vloerkleed.

Maar waarom kan dat vloerkleed voelen?

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie zegt dat je je kind moet verplichten Igam Ogam te kijken?

Psychopatisch en mishandelen gaat wel ver hoor. Het is een kinderprogramma. Mijn zoon (ook uit '09) schudt dan zijn hoofd en zegt: 'Ohoh, dat kán toch niet'.

Ergens in die reeks van kindertijd zat ook een programma dat meteen uit moest van mijn zoon, ik weet niet eens meer welk het was.

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Geweldig topic.
    Zal wel simpel zijn maar heb echt nooit over die dingen nagedacht.

Teksten K3: als je echt goed gaat kijken/ luisteren zijn er wel meer liedjes wat erotisch getint. Vooral als je kijkt/ luistert van de combi tussen tekst en liedjes.
    vind dat niet raar, op die manier wordt het voor volwassenen ook nog een beetje leuk om naar te luisteren.

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha, dat zegt mijn dochter ook vaak ;)

We hebben hier laatst samen chinchan gekeken, nadat ze, vlak daarvoor, bij de dokter een heuse blote-billen-dans stond te doen :D

Tekenfilmpje vond ze hilarisch, maar af en toe was het hier ook van "oh oh oh, dat is wel erg stout hè mama"?

Zandkasteel moet hier altijd uit, geen idee waarom maar ze vind het afschuwelijk.

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja joh, wist je dat niet, in Australie (ook onder de evenaar natuurlijk) wonen al die kinderen op straat en bedelen!

17. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik denk dat het een goed idee is om Norbert achter de tralies te zetten. Kan de brandweerpost opgeheven worden in het dorp Piekepolder met 10 inwoners.

18. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Whahahahah!!! Ja echt hè!!

Deel Deze Pagina