Die heeft tante Pastilia een keer bij haar langsgestuurd, maar zij wist ze weer naar buiten te werken.
Ik vroeg me altijd af waarom de makers van Alfred jodokus kwak die zwarte vogelaAdolf noemde en hij was ook nog eens crimineel had een snorretje en was eng later maakte ik de vergelijking met Adolf Hitler. Hij had ook een vriendinnetje Alfred die was gekleurd en die praatte heel erg raar had goude oorbellen in en werd raar aangekeken toen ze kwam wonen bij Alfred in de buurt dit riekte naar discriminatie! Dat hele programma zit vol geheime boodschappen!! Ik zeg iluminatie jongen!
Nu ik als volwassene alfred jodokus kwak heb gezien vraag ik me serieus af waarom dit mag worden uitgezonden. Ik was vroeger bang voor deze tekenfilm en wat blijkt mijn man had precies hetzelfde haha. Dolf is echt adolf hitler maar dan een kraai. Dat kan toch niet? Doodsbang was ik voor die engerd haha
In het liedje van alfred jodokus kwak, is ook smerig! Hij kwekt voor hem, maar hij KWAKT voor haar! Iiieeeuw!!
Alfred J. Kwak vond ik ook echt heel erg vroeger. En ik snapte het toentertijd ook gewoon niet. Waarom ze niet gewoon allemaal lief, leuk en aardig tegen elkaar konden doen en het allemaal 1 dikke bak ellende was met die bijtgrage kat en die put & Dolf van de kraaienpartij. Brrrrr. Heel die tekenfilm had nooit uitgezonden mogen worden!!!
Maar het stomme is dat ik als kind helemaal niet zo naar Alfred J Kwak keek. Ik vond het reuze spannend, maar de boodschap die de makers erin hebben gestopt, zag ik echt pas toen ik een jaar of 16 was. Net als de tekenfilm Siebert (van die zeehond). Hebben jullie wel eens goed naar die intro geluisterd? Ik had als kind geen flauw idee waar ze het over hadden...
Dolf is idd gemodelleerd naar Adolf hitler... Maar waarom in vredesnaam? Om maatschappelijke issues aan de kaak te stellen?
Ja precies dat. Jeps... Dat vond ik toen ook al dikke onzin en propaganda :x Mja, Chinchan is ook niet zo educatief verantwoord
Papa leed schipbreuk, maar omdat hij zo dik was, bleef hij drijven. Hij kwam aan op een eiland met kannibalen, en werd hun hoofdman. Later kwam hij eens terug, gaf Pippi weer een kist vol met goudstukken, en verdween weer
Donald duck en zn vriendjes in duckstad zijn allemaal zelf dieren die kunnen praten. De duckjes zijn eenden, goofy een hond, mickey en minnie zijn muizen, klarabella koe enz. En dan zijn er ook "gewone" dieren in duckstad die niet kunnen praten en geen kleding aan hebben Pluto is ook een hond maar kan niet praten, eendjes in de sloot, KLEINE eendjes in vergelijking met donald duck, ECHTE muisjes die in een holletje in de muur bij mickey wonen die in verhouding 40x groter is. En minnie mouse die als de dood is voor het kleine muisje wat voorbij trippelt
Seabert Seabert, ook al is hij klein, Kijk maar eens hoe slim, een zeehondje kan zijn! Seabert, is voor niemand bang helpt bedreigde dieren waar die kan Z`n 2 beste vriendjes zijn altijd bij hem in de buurt Zijn er dieren in gevaar... dan gaan ze op avontuur! Seabert, is voor niemand bang Helpt bedreigde dieren waar die kan Wat is hier mis mee dan? Weet wel dat het kinderliedje ' altijd is kortjakje ziek' over een verkapte prostituee gaat.