waarom zo gemeen?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Oceanna, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus doe ik het maar hier.

    Ik lees regelmatig hier op het forum dat vrouwen elkaar echt aanvallen wat betreft het geven van borstvoeding of flesvoeding. Wat ik dan vaak ook lees is dat er vrouwen zijn de geven dan borstvoeding maar op uur en tijd en deze vrouwen worden dan ook nog aangevallen door de zogenoemde "borstvoedingmaffia" alleen maar omdat ze op uur en tijd hun kind aan de borst leggen i.p.v. op aanvraag van het kind. Waarom moet er daar over door gedramd worden? Het is dan toch al goed dat ze borstvoeding geven. Er zijn ook genoeg vrouwen die dit niet willen of kunnen. Waarom kunnen we elkaar niet gewoon in de waarden laten en elkaars keuze accepteren.
    Ik ben zelf een gedwongen flesvoeding moeder en daar wordt dan vaak zo slecht op gereageerd. Ik had ook graag anders gewild maar dat lukte niet.
    Kunnen we elkaar niet gewoon in de waarden laten en ieder haar eigen keuze laten maken?

    wilde dit gewoon even kwijt.
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dit is eigenlijk ook een gemene opmerking toch?

    ;)
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je zou van moeders onderling juist veel loyaliteit verwachten... over veel zaken.. maar juist moeders onderling kunnen elkaar supergoed afbranden.. zo jammer.
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hormonen, hormonen....ze maken van vrouwen hormonsters!

    :p
     
  5. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    klopt maar zo worden ze vaak in de media genoemd of hier op het forum. daarom zette ik het ook tussen haakjes ik bedoel het niet zo maar zo weet wel iedereen over welke groep vrouwen die borstvoeding geeft heb. bedoel dit niet als een gemene opmerking maar als verduidelijking.

    inderdaad hormonen maar wat meer momlove zou een stuk vriendelijkere wereld maken.
     
  6. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Hier krijgen ze kunstvoeding vanaf het eerste uur. Niet omdat bv niet lukte of niet mocht, maar omdat ik het gewoon niet wilde. Maar eigenlijk merk ik nooit dat dat veroordeeld wordt. Of ik lees niet mee op die plekken, kan ook, hahaha. Hoe dan ook, ik voel me hier prima bij. Bv is vast het beste. Maar kv is daarom niet slecht of vergif.
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Vind dat altijd zo'n slap excuus. Sommige vrouwen zijn gewoon vet gemeen wat dat betreft en weten alles zogenaamd beter. Hebben hormonen niets mee te maken, is gewoon een verrot karakter.
     
  8. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Is soms ook zo. Maar ik vind het ook knap dat je dat zomaar kunt beoordelen vanaf je computerscherm.

    Mensen doen zich op internet toch vaak anders voor, veilig vanachter hun schermpje, dan dat ze daadwerkelijk zijn.

    Ik ben hier soms ook best een bitch/trut, maar in werkelijkheid ben ik een onzeker muisje. En durf ik niet zo goed voor mijn mening uit te komen.
     
  9. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    nee zeker niet kv is prima hier na de eerste week ook volledig kv.
     
  10. Sleepless

    Sleepless Bekend lid

    1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie het maar als onzekerheid. Als je echt lekker in je vel zit, heb je het in mijn ogen niet nodig om anderen naar beneden te halen. Mensen die dat doen, proberen anderen net zo'n rotgevoel te geven als dat ze zelf eigenlijk voelen.
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    En...voelt het fijn om hier soms de bitch /trut uit te hangen, terwijl je in real life zo onzeker bent?
     
  12. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Ik heb mijn kinderen redelijk lang borstvoeding gegeven, maar het zal nooit in me opkomen om iemand die kv geeft daarom te veroordelen.
    Ieder zijn eigen keuzes toch?

    Ik denk wel dat het vaak een gevoelig puntje is bij veel moeders, omdat er een hoop moeders zijn waarbij de borstvoeding niet gelukt is en zij zich daar misschien toch schuldig om voelen.
     
  13. Littleindians

    Littleindians Actief lid

    27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Littleindians, 30 dec 2016
    Laatst bewerkt: 30 dec 2016
    Jammer he,van een aantal leden hier schrok ik ook echt wel eens nu denk ik weer: god...daar heb je haar weer ;) Sommige zijn gewoon ook echt onwijs gemeen,en betweterig...
    lekker laten gaan denk ik dan..vaak zijn ze face to face zo onzeker als de **** en hier kunnen ze lekker los gaan soort van uitlaatklep denk ik :)

    Het is niet alleen met wel of geen BV zo maar ook met suikers en wanneer bijvoeding...
    sommige moeders denken alleen maar: wat ik doe is juist en wat jij doet niet... terwijl ze in werkelijkheid net zo vaak twijfelen over dingen als jij dat doet. Ik krijg dan vaak de neiging om nog harder te roepen dat ik het anders doe dan die gene..alleen maar om haar te zien blazen :p ook een beetje gemeen eigenlijk
     
  14. Lousaa

    Lousaa Fanatiek lid

    18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Dit is een quote. Aanhalingstekens zouden voor de lezer voldoende signaal moeten zijn dat de auteur deze woorden van iemand anders kopieert.
     
  15. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Dit inderdaad, over elk onderwerp.
     
  16. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Wat ik niet snap is dat er moeders zijn die zich druk kunnen maken om wat een andere vind:(
    Het zou mij werkelijk geen ene moer kunnen schelen wat een andere er van vind dat ik mijn zoontje fv geef, last staan dat het me zou raken. Lekker belangrijk.
     
  17. Boommm

    Boommm Niet meer actief


    Waarom doe je je online dan anders voor dan je bent? Snap dat echt niet, heel nep.
     
  18. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Be Happy is wel eerlijk 😂
    Maar ik snap dat ook niet.. zoek een andere uitlaatklep zou ik zeggen
     
  19. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Precies. Ga sporten ofzo. Of verander in het echt ook en zorg dat je zekerder van jezelf wordt. Maar op internet bitchen omdat je in het dagelijks leven een grijze muis bent vind ik echt te triest voor woorden.
     
  20. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja ik vind het ook reuze meevallen. En andermans mening kan voor hun misschien heel goed werken, maar dan betekend dat ook niet dat je jezelf het gevoel moet opleggen dat jij het t zelfde moet doen. Ieder kind is anders, ouders zijn anders en dat vraagt ook om een andere aanpak... En af en toe maar gewoon sommige berichten als niet gelezen beschouwen.
     

Deel Deze Pagina