waarom zo gemeen?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Oceanna, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    "Voor de vriendelijkheid er maar vanuit gaan"... Ik denk dat je ook wel snapt dat dat dus niet vriendelijk overkomt, maar als een verdekte manier om te zeggen dat je er niks van gelooft.

    Ik kan mij voorstellen dat als jij degene bent die dit mee heeft gemaakt, het gigantisch steekt dat allemaal ervaringsdeskundigen roepen dat het niet waar is.
     
  2. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    De titel van dit topic mag dan wel "waarom zo gemeen" heten. Ik vind naar mate dit topic vordert de vriendelijkheid steeds verder te zoeken....

    En als ik lees over "hoe veel beter borstvoeding wel niet is ten opzichte van flesvoeding" voel ik me steeds verdrietiger worden omdat ik daar niet voor heb kunnen kiezen (gevoelsmatig). En voel ik me ondanks dat ik er echt achtersta dat ik voor flesvoeding heb gekozen toch een beetje tekortgeschoten als moeder. Ook al weet ik dat dit niet zo bedoeld is door de meesten. Toch voelt dit voor mij wel zo. Beetje jammer.

    Uiteraard kies ik er voor om het topic te openen en te lezen, maar eigenlijk zou het prettig zijn wanneer dit verplaats kan worden naar Voeding of zoiets, ipv in de Lounge,
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Helemaal mee eens! Ts wilde juist dat we allemaal minder gemeen gingen doen en wat doen jullie, jullie gaan die hele ellendige discussie nog een keer opnieuw doen midden in de lounge!

    Ik word hier ook verdrietig van. Het is maar voeding dames! Van alle dingen die je je kind mee kan geven is zuigelingen-voeding maar een heel heeeel klein onderdeel. Ik heb jarenlang BV gegeven maar waarschijnlijk zijn de eventuele gezondheidseffecten allang vervlogen puur omdat ik bij een snelweg woon en we voetballen op kunstgras ....
    Je kan je kind ook meegeven dat je respectvol met je medemens moet omgaan en daarin zelf het goede voorbeeld geven. Daar hebben we later allemaal profijt van😉
     
  4. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    De 1 is voor borstvoeding en de ander voor de fles.
    Ik heb ook voor de fles gekozen, was na 2 dagen helemaal klaar met de borstvoeding en gaf mij meer rust.
    Kind blij, ik blij , iedereen blij
    Maar als iedereen nou eens de keuze van een ander respecteert zou het zoveel makkelijker zijn.
    Ik heb zo vaak de vraag gehad : geef je geen borstvoeding??
    Nee dat doe ik niet en dat is mijn keus.

    Ik vind het heel ergelijk als mensen hun mening gaan opdringen ( zowel met bv als fv )
    Leef en laten leven.
     
  5. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Zonder me opnieuw in de discussie te mengen, want ik ben er klaar mee.

    Wilde ik alleen even tegen jou zeggen dat jij een hele goede reden hebt om bewust te kiezen voor flesvoeding. Jouw kind, jouw lijf, jouw 'keuze'. En er is niemand, maar dan ook niemand die het recht heeft om jou het idee te geven dat je het niet goed hebt gedaan!
    Voel je niet schuldig, voel je niet verdrietig en voel je niet tekort geschoten als moeder. Je hebt een prachtige baby, waar je heel veel van houdt, waar je met liefde voor zorgt en dat doe je harstikke goed!
     
  6. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Wat jij hebt gedaan, op de voor jou best mogelijke wijze, was terugnemen wat van jou is. Mijn ervaringen met seksueel geweld en grensoverschrijdend gedrag zijn zo te lezen minder heftig dan de jouwe, maar ook ik heb ontzettend getwijfeld of ik het wel aan zou kunnen dat een ander mij zo zou claimen. En ik heb uiteindelijk een ander besluit genomen, ik ervaarde het als terugeisen van mijn lichaam door juist wel bv te geven. Dat ik kon kiezen om mij te geven, ipv dat een ander het opeiste, heeft mij deels geheeld. Maar ik merk na de geboorte van mijn dochter ook dat de angst en de pijn nog heel tastbaar is. Ik merk het ook meteen aan mijn eetgedrag, ik troost mezelf met eten en diep van binnen geloof ik dat ik veiliger ben als ik lelijker (lees veel te dik) ben.
    Wat ik wil zeggen is dat seksueel misbruik zo'n groot effect op je heeft, als vrouw, als mens, als moeder dat elke stap die jij zet om je lijf weer toe te eigenen, goed is. Zelfs als anderen dat anders zien, zelfs als jij later vind dat je het anders had moeten doen. Je maakt de keuze voor jezelf, dat is goed.

    Los daarvan maakt bv je niet een betere moeder, hoogstens een moeder die in een bepaalde periode van haar kinds leven de algemene betere voeding heeft gekozen. Er zijn talloze situaties waarbij kv je de betere moeder maakt. Sterker nog, ik was voor mijn beide zoons een betere moeder geweest als ik bij de tweede eerder meer was gaan bijvoeden. Juist met bv heb ik iedereen tekort gedaan. Maar deze keer weer vol overtuiging voor bv gekozen en heel blij dat het nu wel goed gaat. Maar ook blij dat ik er rustiger en makkelijker in ben, dat maakt mij nu een betere moeder dan de vorige keer, niet de bv zelf.
     
  7. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    lief gezegd, dank je wel. (al zijn mijn baby's inmiddels geen baby meer ;)) Maar je woorden doen me wel veel.
     
  8. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Jij ook bedankt voor je lieve woorden. En wat knap dat jij wel bv hebt gegeven. Ik snap het wel, zoals jij zegt dat je jezelf wilde geven, ipv van jou genomen werd.

    Ik ben vanaf mijn 3e sexueel misbruikt, dus dat heeft gewoon een enorme impact op mij gehad. Ik heb het de dader wel vergeven, ben niet boos meer, maar toch met bepaalde dingen blijf ik moeite houden. Een daarvan is bv.
     
  9. Rabarber

    Rabarber Niet meer actief

    Het is absoluut niet de bedoeling dat jij je verdrietiger gaat voelen. Oprecht mijn excuses als ik hieraan bijgedragen heb. Ik begrijp helaas uit eigen ervaring voor welke keuze je hebt gestaan, ondanks dat ik een andere keuze heb gemaakt. Het krijgen van een kind is zo intiem dat er weer heel veel nare oude herinneringen oproept en ik begrijp daarmee je keuze volledig. Voel je niet rot, want jij hebt gedaan, wat voor jou en je kind het beste was. Daarmee heb je op dat moment het beste gedaan wat je kon doen en dat maakt je een goede moeder.
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Staat dit inderdaad in de lounge?

    Belachelijk

    Beheer...of mods waarom verplaatsen jullie niet?
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ts...volgende keer even kijken waar je iets plaatst.

    Absoluut geen topic voor in de lounge.
     
  12. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Sorry verkeerd gelezen...reactie aangepast;)
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    :D ook aangepast ( reactie op jou reactie pipo)
     
  14. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik had al sorry gezegd...zie vorige aangepaste bericht;)
     
  15. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Haha:D
     
  16. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mamabri, wees alsjeblieft niet zo hard voor jezelf. Het feit dat jij voor jezelf hebt gekozen maakt jou een hele goede moeder. Ondanks alles heb jij nog hard je best gedaan en het geprobeerd. Het kleine beetje extra voedingstechnisch in bv vs flesvoeding is verwaarloosbaar als je de psychische welzijn van de moeder ernaast zet. Je moet niet voorbij gaan aan jezelf als moeder.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Niks mis met fles voeding...en iedereen die ervoor kiest is net zo'n goede moeder als een moeder die de borst geeft.

    Maar goed...zal nu zo wel verplaatst worden of gesloten...

    Pipo: ha ha
     
  18. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Zoals ik al zei in mijn begin post ik wist niet waar ik het moest plaatsen. Verplaatsen of sluiten kan me eigenlijk weinig schelen. Het ging mij eigenlijk erom dat we wat meer elkaars keuze moesten accepteren en niet een hele discussie over bv tegen fv te ontketenen.
     
  19. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ooooh ik zie het. De oudste is zelfs al 20! :D
    Maar voor jou voelt het vast als gisteren dat ze nog baby's waren.. (of kan ik me hier niet meer uitlullen ;))
     
  20. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Vraag dan zelf ook nog even om te verplaatsen.

    Lijkt me een kleine moeite.
     

Deel Deze Pagina