waarom zo gemeen?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Oceanna, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    We zouden pas echt goede moeders zijn als we anderen en hun keuzes eens zouden respecteren in plaats van veroordelen
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Als ik zou weten hoe is dat inderdaad geen probleem
     
  3. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Keuzes respecteren is prima. Maar als mensen beweren dat BV en KV gelijkwaardig zijn, dan mag je daar toch inhoudelijk wel op reageren dat dat niet waar is? Dat is dan toch niet disrespectvol of gemeen?
     
  4. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Haha dit wordt een lastige! :D
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Hoe kan ik een bericht doorgeven aan de moderators?

    Bij elk bericht op Zwangerschapspagina.nl staat rechts bovenin een melden icoontje (verkeersbordje met uitroeptekentje). Wanneer je hier op klikt krijg je een formuliertje wat je in kunt vullen. Na het invullen klik je op 'bericht versturen'. Je bericht wordt nu gestuurd naar de moderators met een directe link naar het betreffende bericht.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    De vraag is waarom je dat per se zou willen doen keer op keer (en nu bedoel ik jou niet persoonlijk) maar continue moet het benoemd worden.. het wordt niet gevraagd?
    Het altijd maar even moeten benoemen dat het toch echt wel beter is wekt enorm veel irritatie op en ik vind het iig weinig respectvol.
     
  7. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    In een normaal topic over flesvoeding ongevraagd komen melden dat bv beter is lijkt me behoorlijk raar. Dus als dat gebeurt, dan ben ik het met je eens dat dat irritatie oproept en weinig respectvol is. Maar als iemand zegt 'ik ga flesvoeding geven en dat is net zo goed als bv', tsja dan kun je erop wachten dat iemand daar op reageert.
     
  8. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Net zoveel irritatie als dat jij steeds maar weer ongevraagd benoemt dat vaccineren toch echt wel beter is ;)
    Ik hoop dat je er inmiddels achter bent gekomen dat dat ook niet zo handig is.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Nou ook dat eerste gebeurd hoor, maar het ging ook niet zoals je het nu stelt, of iig niet door mij.. misschien heb ik andere berichten gemist.
    De discussie kwam ineens op dat bv de norm is of zou moeten zijn en ik reageerde daarop dat je kind eten geven de norm moet zijn en dat in hun functie als baby voeding bv en fv gelijkwaardig zijn. Omdat het niet puur om het product in samenstelling gaat (want daarin geniet bv de voorkeur, ook dat heb ik netjes aangegeven) maar dat er veel meer factoren meewegen die bepalen wat het beste is.

    En dan komen er van die arrogante (want zo noem ik het) dat bv voor elk kind en elke moeder het beste is...dat is dus net het punt wat ts wilde maken met dit topic.
     
  10. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik krijg trouwens ook een punthoofd van dat mutsige 'we moeten elkaar in onze waarde laten' en 'alles is goed, want elke moeder wil het beste'.

    Kletskoek!

    Niet elke moeder maakt de beste keuzes. Als dat wel zo zou zijn, dan bestond er geen bureau jeugdzorg.

    Zelfkritisch vermogen is hartstikke lastig en eerlijk tegen jezelf zijn over wat je kiest en waarom je ergens voor kiest is nog lastiger.

    Je hebt ook domme moeders, zwakke moeders en egocentrische moeders en ja, ook slechte en gemene moeders. Hou eens op met doen alsof het simpele feit dat ze een kind heeft gebaard maakt dat iemand onfeilbaar zou zijn.
     
  11. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Dat vetgedrukte zegt nou precies niemand. Van wat ik heb gelezen zegt iedereen: BV is voedingstechnisch de beste voeding, maar niet altijd de beste keuze voor moeder en kind.

    En ja dat betekent dus dat als je kv geeft dat je voedingstechnisch niet de beste voeding geeft. Maar dat wil niet zeggen dat het niet de beste keuze was in jouw situatie. Dat moet je zelf bepalen.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Ik ga die discussie niet weer opnieuw voeren met jou...maar doordat jij niet vaccineert breng je andere kinderen in gevaar....kleine babietjes. Ik geloof niet dat een ander kind in gevaar komt doordat ik fv geef;)
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dit is niet de enige reactie waarin het staat, wel de eerste die ik kon vinden.

     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus.
    Ik heb dit ook meerdere keren benoemd net zoals velen anderen.
    Er is door niemand beweerd dat je bijvoorbeeld een ontaarde moeder bent wanneer je je kind geen BV hebt gegeven, dit is echter wat velen er zelf van maken.
     
  15. ALeV84

    ALeV84 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Haha Tuc ik zie je bijna in elk topic in discussie gaan met iemand. Doe je wel een beetje rustig :D
     
  16. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Nou dit inderdaad, hoe vermoeiend!
     
  17. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik vond hilly altijd vreselijk, maar in dit topic moet ik om al haar reacties lachen en ben ik het helemaal met haar eens, zelfs incl de punten qua werk 😆
     
  18. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    #418 Oceanna, 3 jan 2017
    Laatst bewerkt: 3 jan 2017
    Dus tja
     
  19. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Het gaat er inderdaad niet altijd aardig aan toe op het forum.
    En persoonlijk interesseert het mij niks als een ander het stom vind dat ik fv geef.
    En als we allemaal heel aardig doen is het wel een beetje saai..
    Net als een soap serie waarin geen ruzie wordt gemaakt. Want dat is het hier soms net, een soap haha.
    Ik kan er wel van genieten soms, dat gebitch. Om te lezen dan, ik voel zelf die behoefte niet.
    Maar dat komt dus vooral omdat het mij persoonlijk niet raakt.
    Als een goeie vriendin een nare opmerking maakt raakt mij dat wel.
     
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Weet je wat zo jammer is Oceanna? Hilly heeft jou als persoon geen enkel kwalijk woord gezegd en jij hebt nu een persoonlijke aanval aan haar. Dat is toch raar? Dit maakt je in mijn ogen de grote verliezer van je eigen topic.
     

Deel Deze Pagina