waarom zo gemeen?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Oceanna, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat IS niet zo, dat vindt jij zo.

2. Jebb

Jebb Niet meer actief

Het zit mij meer dwars dat je jezelf moet verantwoorden in je omgeving over dit onderwerp. Pff!
    Snap je punt wel hoor.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik vind dat je moet doen wat jij vind en waar jij je fijn bij voelt. DATis het beste.

4. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Begrijp me niet verkeerd, mijn kinderen hebben ook alledrie fv gehad. Voor ons was dat de beste keuze, maar vanuit de basis gedacht, is onze melk speciaal gemaakt voor onze baby's en koeiemelk voor kalfjes. Ik snap niet waarom het geen alternatief genoemd mag worden?! Ik vind het een geweldig alternatief! Persoonlijk had ik heel ongelukkig geworden van bv.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Waar bij mij mijn nekharen meters van overeind gaan staan is dat er altijd weer iemand is die het niet kan laten om te melden dat kv bewerkte koemelk uit de fabriek is. Toch even een steek geven. Het komt zo superieur over, kijk mij nou eens zo super mijn best doen om mijn kind het beste van het beste te geven.
    Door dit soort opmerkingen kweek je schuldgevoelens bij moeders die gedwongen moeten stoppen met die bv.
    Bah.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Inderdaad.

Mijn productie was niet genoeg. Weet je hoe k*t ik me heb gevoeld hierover.

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Maar het is niet zo.. mijn beste vriendin en haar kindje hebben wekenlang in het ziekenhuis gelegen omdat ze ook zei dat bv beter is. Behalve dat ze geen voedingsstoffen in haar natuurlijke menseigen melk had. Hoe kan je dan nog bewerken dat het zo is? Bv of fv is per vrouw en situatie afhankelijk. Het is niet per defenitie beter of slechter. Ik kan legio situaties opnoemen waarbij bv echt echt niet beter was. Ondersteund door artsen die aangeven dat moeder en/of kind er alleen maar zieker op werden.

Nogmaals, het belangrijkste zou moeten zijn dat je kind voldoende eten binnen krijgt. Maar helaas is dat niet zo.

8. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ja dat begrijp ik! Dat is ook heel storend, ik vraag me altijd af waarom mensen elkaar er dus op moeten wijzen, dat is de hele vraag ook van dit topic.
    Bv is beter omdat het natuurlijk is, maar gelukkig bestaat er dus kv voor iedereen die geen bv wil of kan geven.
    Ik wil niemand veroordelen op haar keuze, eigenlijk ook omdat het mij niets uit maakt en zeker niets aangaat waarom iemand kv of bv geeft.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Idd

10. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik begrijp dat het voor sommigen heel gevoelig is, voor mij niet, want ik vond het helemaal niet lastig dat het niet lukte en het voelde als een opluchting, maar hoe gevoelig ook, als we het objectief bekijken, is het toch gewoon de harde waarheid? Daarvoor hoeven we toch onze kop niet in het zand te steken? Ik kan daar prima mee leven hoor.

11. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Lees nog even terug. Ik vond het wel jammer hoor, maar heb er geen groot ding van gemaakt.

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja DIT bedoel ik dus.

13. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik snap dat het zo overkomt maar ik bedoelde het niet zo, ik bedoelde meer dat natuurlijke voeding (altijd) beter is dan bewerkte voeding, maar dat zegt niks over dat het beter is per individu, sommige mensen kunnen wel tegen gluten en sommige mensen niet. Sommige bv is heel voedingsrijk en sommige niet. Dat is heel persoonlijk.
    Vind het wel grappig dat dus alleen het eerste zinnen van mijn bericht zo heftig op worden genomen terwijl ik niemand aan of afval in de rest van mijn bericht.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Zo komen sommige reacties inderdaad over en dat steekt voor vrouwen die verplicht Fv moeten geven omdat de bv niet lukte. Ik vind zelf ook dat bv goed is maar er zijn genoeg redenen waarom vrouwen kiezen om fv te geven en dat is ook goed.
    Er zijn nu in Nederland zelfs ziekenhuizen waar je gedoneerde bv kan geven aan je kindje.

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar dan is kv geen alternatief, dan is kv de beste keuze.

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    +100000000000000

17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Zo herkenbaar! Ik ben na een week ook overgestapt op fv omdat mijn dochtertje tijdens de bv steeds in slaap viel en zo niet genoeg dronk. Advies van kv was om de 2 uur voeden en ook op verzoek. Ik had een zeer lange en pittige bevalling achter de rug en was echt kapot! Dus overgegaan op fv en dit is echt mijn beste keuze geweest. Dochtertje dronk super, had veel aan de regelmaat en mama ook.
    Helaas veel kritiek gehad op social media en dat trok ik me toen ook heel erg aan.
    Nu sta ik er gelukkig sterker in en zou ik het niet anders doen.
    Waarom mensen hun frustraties zo nodig moeten afreageren op anderen, is mij ook een vraag. Laten we elkaar gewoon in onze waarde laten.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Huh? Ik volg jou hier in echt niet. Bv is toch lichaamseigen en fv komt toch uit de fabriek (en koe) ?

Bv is afgesteld op je baby. Veranderd van samenstelling constant. Hebben jij of de baby een virus? Dan komen er extra antistoffen in je melk. Wist je dat uit onderzoek is gebleken dat de melk qua samenstelling zelfs verschilt als je een meisje of jongen hebt?
    Hoe kun je dan zeggen dat fles en borst voeding hetzelfde is? Ik zeg niet dat de een beter is dan de ander, want dat verschilt per moeder natuurlijk wat bij jou past.
    Je haalt met dit onderwerp feiten en meningen bij elkaar.
    Dat flesvoeding de beste keus is voor jou, is een feit. Dat bv en fv hetzelfde zijn....:( Hoe kom je daar bij?

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom voel jij je zo aangevallen? Bewijs het eens dat kV net zo goed is als bv?
    Heb t hele topic doorgelezen en niemand hier die zegt dat bv gegeven moet worden koste wat t kost.. Dat bv als product beter is als KUNSTvoefing lijkt me aan de naam al duidelijk.
    Dat kV een heel goed alternatief is moge ook duidelijk zijn!
    Ieder maakt z'n eigen keuze en niemand hoeft zich te verdedigen.
    En waarom jezelf schuldig voelen als t niet lukt? Dat je baalt oké kan ik me voorstellen. Maar een relaxte mama op kv is een stuk beter als een gespannen moeder met pijn die haar ideaalbeeld niet los kan laten.
    Artsen en andere deskundigen moeten naar t totaalplaatje kijken!

Ook mensen die bewust kiezen voor kv hebben dit afgewogen. Prima toch! Iedereen wil t beste voor hun kind, zichzelf en de rest van t gezin!

Zelf ga ik zeker borstvoeding proberen. Maar hier is ook al nutrilon in huis hoor. En een kolf..
    Mocht er iets zijn ksn ik zo overschakelen. Of combineren oid..

Tuc sorry weet niet waarom maar jij reageert nu echt onderbouwt en onvriendelijk..

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Het is toch gewoon wat het is. Wees blij dat wij zo ver zijn dat er veilige flesvoeding gemaakt kan worden!

Deel Deze Pagina