Ik ben erg benieuwd welke auto's jullie (partners) gekozen hebben als leaseauto en ook waar jullie vandaan komen. De reden: Ik ben de afgelopen maand zelf bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto en heb veel om me heen gekeken. Het viel me op, dat ik in het midden en westen van het land heel veel Volvo V40's zie en in het oosten van het land veel Renault Megane's. In het zuiden zie ik dan weer veel Skoda Octavia's. Ik vraag me af of er een significante relatie is. En verder ben ik gewoon erg nieuwsgierig aangelegd/ Zouden jullie de poll willen invullen (gebaseerd op de top 9 meest populaire leaseauto's) en onderstaande vragen willen beantwoorden? Merk/model(/evt. uitvoering): Waarom dit merk/model: Aantal kinderen: Van: (mij/mijn partner) Regio: (noord/west/midden/oost/zuid) Als jullie beide een leaseauto rijden, mag je voor allebei de vragen invullen en zelf kiezen welke je in de poll selecteert.
Ik heb 8 jaar Skoda Octavia gereden, maar wilde wat anders. Wat ik heb gekozen: Merk/model(/evt. uitvoering): Renault Mégane Estate Waarom dit merk/model: Comfort, luxegevoel door allerlei opties, die je eigenlijk niet nodig hebt, maar waar je wel blij van wordt. Aantal kinderen: 2 Van: Mij Regio: Zuid
Merk/model: volkswagen passat (verder geen idee) Waarom?: omdat het een fijne, mooie auto is, in een goede prijsklasse. Hiervoor ook vw gehad en daar tevreden over. Aantal kinderen: 2 Van: mijn man Regio: Zuid
Anders: Merk/model(/evt. uitvoering): Peugeot 508 SW Waarom dit merk/model: Ruim, lage bijteling Aantal kinderen: 3
Mijn vriend rijd een leaseauto van de zaak. Merk/model(/evt. uitvoering): Opel astra, diesel turbo Waarom dit merk/model: De zaak heeft een deal met een opel garage zodat ze flink veel korting krijgen op de auto's. Hierdoor dus geen keus. Behalve als je een wat hogere functie hebt dan kan je kiezen uit een astra, mokka of insignia. Vriendlief heeft vorig jaar deze auto gehad en dus geen keus. Ondertussen promotie gehad en over 3 jaar komt er hier dus een insignia (als het aan hem ligt) of een mokka (als het aan mij ligt) Aantal kinderen: - Van: partner Regio: Bedrijf ligt in 't westen.
Merk/model(/evt. uitvoering): Seat Ibiza FR Waarom dit merk/model: Omdat hij sportief is en lekker rijd en ook niet al te groot, het is een auto voor erbij dus is dit goed zat Aantal kinderen: 2 Van: (mij/mijn partner) mijn partner Regio: (noord/west/midden/oost/zuid) Regio Zuid Wij hebben voor de Seat Ibiza gekozen omdat ik zelf een Skoda Fabia Combi heb en we een kleine auto voor erbij moesten, deze was dan voor mijn man en daarom is de keuze op de seat ibiza fr gevallen omdat die toch nog lekker sportief zijn Wij wisselen om het jaar van de grote auto dus is dit een mooie keuze voor ernaast
Peugeot 308SW Waarom; ruime auto incl alle gewenste opties, laag in bijtelling (zitten nog in de 14% regeling) We hebben nu nog 1 kind en 2 tamelijk grote honden, dus ruime kofferbak was gewenst
Merk/model: skoda Octavia Waarom?: vanwege de lage bijtelling, grote en betrouwbaarheid van het merk. Aantal kinderen: 2 Van: mijn man Regio: Oost
Oh wat stom! Kijk helemaal over de Peugeot heen in je lijstje! Heb gestemd voor anders maar het moet dus Peugeot 308 zijn. Waarom: was eerst ruim genoeg maar met de derde op komst gaan we kijken voor een grotere. Aantal kinderen: over 6 maanden 3 kids Van: mijn man Regio: randstad Zelf heb ik een Toyota Verso, die is ruim zat voor 3 kids.
Merk/model(/evt. uitvoering): Skoda Octavia Waarom dit merk/model: Degelijk, comfortabel, erg ruim, weinig kosten. Aantal kinderen: Derde op komst Van: Man Regio: midden Bevalt echt super goed! Zat ruimte, grote kofferbak, nooit gedoe mee. En wij hebben nog 14%, dus kost ons erg weinig.
Merk/model: skoda Octavia Waarom?: vanwege de lage bijtelling(14%) ,grote van de auto, mijn rolstoel past erin en genoeg ruimte voor kinderbenen Aantal kinderen: 2 Van: mijn man Regio: Noord west. Bedrijf ging eigenlijk voor een Seat ,man heeft leuke deal eruit weten te slepen door andere lease maatschappijen te benaderen en dan terug te kopen naar de originele met de mogelijke opties. Zodat hij onder zijn lease budget bleef.
Ben wel benieuwd hoe jullie dat gaan doen op de achterbank. Bij mijn oude Octavia pasten er echt geen 3 stoeltjes naast elkaar. In de nieuwe Octavia Estate ook niet. Hebben we geprobeerd. 2 zitverhogers en dan kan er een kind los tussen zitten, maar geen maxicosi of ander stoeltje...
Merk/model: hyundai i20 Waarom: comfortabel, maar toch veel opties en ruimte Aantal kinderen: 2 Van: mij Regio: west. Merk/model: Citroen C4 grande picasso Waarom: Veel opties en mega beenruimte/ kofferbakruimte Aantal kinderen: 2 Van: mijn man Regio: west.
Wij hebben een Skoda Fabia Combi. Fantastische auto met allemaal luxe extra's. Super fijn een auto bij 0 km op de teller en nooit zorgen km extra kosten!
Toyota Auris station semi-hybrid https://www.toyota.nl/modellen/auris-touring-sports/index.json Waarom? Hij valt nog onder de lage bijtelling, is lekker ruim, van alle luxe voorzien, want mijn man zit veel op de weg en hij rijdt gewoon lekker. Meerdere auto's getest. We hebben 2 kinderen, waarvan eentje nog een autostoel heeft. Regio werk man: midden
Merk/model(/evt. uitvoering): Ford CMax Waarom dit merk/model: Veel ruimte, hoge zit Aantal kinderen: 2 Van: (mij/mijn partner) partner (werk) Regio: (noord/west/midden/oost/zuid)west Mogen begin volgend jaar een nieuw, gaan dan voor de Peugeot 3008
Merk: Volkswagen v40 Waarom: vindt mijn man het lekkerst rijden en gunstige bijtelling Aantal kinderen : 2 Van: mijn man Regio: west Ik ben echt heeeel benieuwd naar je theorie over merken en regio's ... En vooral ook naar de verklaring erachter. Je zou evt nog km's per jaar toe kunnen voegen als variabele. Misschien dat mensen die meer kilometers moeten maken ook eerder voor een bepaald type kiezen
Wij hebben 2 auto's op de zaak staan. Mijn man rijd nu een Audi A3 limousine maar gaat binnenkort een Audi q5 aanschaffen. (Handiger met inkopen doen voor het bedrijf) Ik rijd nu een Audi A1 maar ik ga straks de Audi A3 limousine van mijn man rijden 🙂 Wij hebben 2 kinderen en wonen in zuid Holland. Edit; waarom hij voor deze auto's heeft gekozen weet ik niet. Ik heb geen bal verstand van auto's dus hij overlegd niet met mij de specifieke redenen van zijn keuzes, sorry kan je daar dus niet bij verder helpen
Mijn man heeft nu een auto van de zaak (geen lease) en voor zijn nieuwe baan komt er wel een lease auto. Dus even twee antwoorden gegeven. Merk/model(/evt. uitvoering): Reanault Megane st/Peugeot 308 Waarom dit merk/model: De Renault omdat zijn baas deze heeft gekozen. We hebben nu voor de Peugeot gekozen omdat we een auto wilden die de caravan kan trekken, en weinig bijtelling heeft. De Peugeot is nog van 2016 en heeft voorlopig dus een bijtelling van 14% (en dat scheelt wel een paar honderd euro per maand). Aantal kinderen: 2 Van: Mijn partner Regio: Zuid. Mijn man heeft trouwens in verschillende auto's gereden en de Skoda Octavia vond hij veruit de minste. Onze tweede keuze was een Honda Civic. Maar die heeft helaas een bijtelling van 22% vanaf 2017.
Merk/model(/evt. uitvoering): Toyota auris TS station hybride. Waarom dit merk/model: is ruim, weinig bijtelling. Hopelijk passen er 3 kinderstoelen op de achterbank Aantal kinderen: vanaf juli 3 Van: mijn partner Regio: west