Hallo allemaal, Van het weekend ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Hartstikke blij heb ik vandaag de VK gebeld en een afspraak gemaakt. Nu heb ik pas een afspraak op 22-04, dan ben ik bijna 11 weken. Ik gaf aan bij de vk dat ik het zo lang vind duren waarop hij mij vertelde dat 'ze dan wel iets op de echo konden zien', dat snap ik dan nog wel, maar ivm combinatietest (bijvoorbeeld) is het dan niet handiger om de afspraak eerder in te plannen? Sommige vrouwen gaan al met 6 / 7 / 8 / 9 weken voor de intake + echo... Was gewoon benieuwd of dit normaal was? Liefs, Fem
hoi, de meeste verloskundigenpraktijken laten de mensen inderdaad al bij 8 of 9 weken komen. Dan krijg je nog geen echo en kun je het hartje nog niet luisteren. Maar dan krijg je wel info over de combinatietest en heb je tijd om te bedenken of je daar wel of niet gebruik van wilt maken. Jouq afspraak is nog wel op tijd, de combitest wordt tussen 11 en 13 weken gedaan. Maar het is wel een beetje krap allemaal, dat ben ik met je eens. Mirjam
Ok, bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik neem aan dat als we een combinatietest willen doen dat we dus ter plekke (en dus; snel) een afspraak kunnen maken . Dank je wel!