waarom zo lang wachten??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommysince13, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tejas

Tejas Actief lid

15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Wij hebben het zelf helemaal niet op Facebook geplaatst. Familie en vrienden hebben we het persoonlijk verteld. We hadden beiden zoiets wat gaat het eigenlijk de 'rest' aan. Krijg nu inderdaad soms wel de vraag waarom heb je het niet op Facebook geplaatst.

Een vriendin van mij wil het wel op Facebook plaatsen. Zij wil dit inderdaad pas doen na de 20 weken echo. Ze zegt dan weten we of op medisch vlak alles goed is. (zover ze dat natuurlijk kunnen zien). Ze ziet het namelijk niet zitten om het met 12 weken te gaan delen met mensen die je eigenlijk toch nooit ziet en dan kun je vervolgens na de 20 weken echo gaan plaatsen. Ja, sorry het is niet goed. Mocht dit het geval zijn. Dit is in ieder geval haar gedachte erachter. :)

2. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Wij hebben het de eerste keer na 12 weken op FB gezet.
    We hadden het wel onze ouders en broers en zussen al eerder verteld, na een eerste mooie echo.

Dit keer loopt het allemaal wat anders...
    We wilden het eigenlijk weer zo doen als de vorige keer.
    Dus ondertussen weten mijn ouders en zussen het al.
    We zien zijn ouders niet zo vaak dus dat komt later, we willen het toch graag face-to-face vertellen.
    De rest zou dan volgen na 12 weken.
    MAAR, mijn tantes hebben mijn ouders 'in de val gelokt' via een foto van vorig jaar en ze hebben zich dus versproken. Op zich allemaal geen drama hoewel ik het liever zelf had verteld wanneer ik er me klaar voor voelde. Maar nu posten ze te pas en te onpas dingen op onze FB.

En nee het is allemaal vast niet zo erg, maar wel als je al drie keer moeten vertellen hebt op een later tijdstip dat het mis is. Dus ik wil dat nu helemaal nog niet bekendmaken aan de ganse wereld. Lijkt me aan ons te beslissen wanneer en aan wie we dat doen toch? Net zoals andere koppels voor henzelf moeten uitmaken hoe en wanneer ze het bekendmaken...

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hebben naasten het na de termijnecho verteld rond 11 weken en daarna op Facebook omdat ik geen zin meer had in Nare reacties. (3e kindje en al op leeftijd) En zo wist gewoon iedereen het meteen, konden ze thuis lekker hun ongenuanceerde mening verkondigen.

Ook heb ik moeilijke zwangerschappen, als het mis was gegaan dan had niet iedereen dat hoeven weten.
    Dus ik begrijp wel dat mensen het pas later laat erop zetten.

Mijn Facebook is trouwens niet openbaar alleen vrienden, kennissen.

4. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Vind het wel logisch. Zal toch veel met meer zekerheid te maken hebben na een 20 weken echo waar ze alle organen enz checken. Heb zelf ook heel erg dat instinct, lang afwachten omdat er toch nog een angst is... Heb overigens geen Facebook, maar het idee blijft hetzelfde

Deel Deze Pagina