Waarom zo onmogelijk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door shadowstep, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik wil uit bescherming van mezelf niet het hele verhaal openlijk neerzetten om te voorkomen dat mensen door mijn verhaal mij gaan herkennen. Maar om kort de vraag te stellen. Ik ben sinds een aantal maanden werkloos. Ik val tussen categorieen in. Voor het een te overgekwalificeerd. Het ander heb ik het papiertje niet voor.

Ook ik ben gaan nadenken. Ik heb ruim 20 jaar gewerkt maar nooit officieel een papiertje in handen gekregen. Nu wil ik me laten omscholen in de ICT. De vacaturekrant hier staat vol met ict-banen. Ik heb zovaak al aangegeven dat ik graag iets zou willen doen in die hoek. Maakt niet uit als het onderaan de ladder als helpdesk medewerker is. Een combinatie voor werk/leerbaan is dan bij uitstek de oplossing. Helaas ben ik financieel niet in de positie mijn eigen opleiding te betalen. We praten over 800 euro (inclusief) boeken per jaar. mbo.

Maar wat ik ook doe, ik blijf nee krijgen.

Uiteraard solliciteer ik gewoon. En veel. En op diverse functies. Maar tot nu toe zonder succes.

Ik vind het UWV heel erg demotiverend werken. Aan alle kanten hoor en ken ik mensen die van alles voor elkaar krijgen. Ik krijg niets voor elkaar. Ik vind dat onrechtvaardig want ik heb nog nooit een dubbeltje van de overheid nodig gehad. Nu zeg ik: investeer nu in mij en je hebt later geen omkijken meer naar me.

Ik mis echt de logica hier :(. En dat is bijzonder frustrerend. Waarom zijn voor mij dingen zo onmogelijk terwijl ik zo ontzettend graag wil.

Met vriendelijke groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Shadowstep,

Als je in de WW zit, verloopt de reïtegratie via de werkcoach van UWV Werkbedrijf. Ik raad je aan om een afspraak met je werkcoach te maken. Met hem kun je de mogelijkheden voor scholing bespreken.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Hartelijk dank voor je antwoord.

Helaas is dat nu juist het probleem. Ik heb hier diverse keren met mijn werkcoach over gesproken. Mijn eerste werkcoach dat werkte niet. Ik heb toen op advies van het regiokantoor? van UWV een nieuwe werkcoach aangevraagd. Die heb ik gekregen en een afspraak mee gehad. De strekking van die eerste afspraak was: dit is onze eerste en enige persoonlijke afspraak, de rest doen we via internet :(.

Tja.... ik ben de logica bij het UWV helemaal kwijt. Het spijt me, maar je hebt er echt helaas maar weinig aan.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Shadowstep,

Het Werkbedrijf probeert zijn dienstverlening zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen. Dit geldt ook voor contact met de werkcoach. Via de werkmap op internet kun je de werkcoach mailen over de opleiding die je wilt volgen.

Als je er met de werkmap niet uitkomt, kun je altijd telefonisch contact opnemen met het Werkbedrijf.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Hartelijk dank nogmaals voor je antwoord.

Gelukkig had ik niet heel veel verwachtingen. Dat kan ook niet via een website natuurlijk. Maar mijn gevoelens zijn helaas niet weggenomen.

Het hele gebeuren rondom werkmap, telefonisch contact etc. Ik ken het allemaal. Helaas welke manier ik ook mijn werkcoach benader, het schiet niet op. Jammer.

Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Deel Deze Pagina