Vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door destiny, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. destiny

destiny Niet meer actief

Hallo

Ik zit nu ong. 1 jaar in de ziektewet ivm met een ingezakte ruggewervel overgehouden van een ongeluk.
    Nu ben ik 14 weken en 2 dagen zwanger en heb al een redelijke buik.
    En begin nu ook nog meer rugpijn te krijgen als wat ik al had moet ik dit nu doorgeven aan uwv ziektewet en wanneer.
    En krijg ik dan een andere uitkering of wat kan ik verwachten?
    Moet over 4 weken bij uwv ziektewet komen bij een arts hoe het nu gaat met mijn klachten.
    Moet ik dit nu al telefonisch doorgeven of kan ik dat beter doen als ik het gesprek heb met de arts?
    Want als ik het goed begrijp moet ik het doorgeven als mijn klachten veranderen?

Bedankt alvast

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Destiny,

Als je klachten erger worden, kun je dat het beste wel doorgeven aan UWV. Je kunt via UWV Telefoon (0900 - 9294) vragen om een gesprek met de verzekeringsarts.

Het is de vraag of jouw klachten het gevolg zijn van je zwangerschap of van je ongeluk. Als de verzekeringsarts van mening is dat je klachten gerelateerd zijn aan je zwangerschap, kun je een hogere ZW-uitkering krijgen. De uitkering wordt dan 100% van het dagloon, in plaats van 70% zoals je nu waarschijnlijk krijgt.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina