ik heb zelf in december een mk gehad ik was toen 12 weken een week later zou ik pas de eerste echo krijgen. nou mijn vraag ik lees hier zoveel meiden zo vroeg al een echo krijgen en dan vaak heel snel weer om te kijken hoe het gaat. waarom is dit toch en krijgen jullie die echo's bij de verloskundige of in het ziekenhuis. ik moest echt een maand wachten voordat ik een afspraak kreeg. Ben er ook nog niet uit wat ik zou willen als ik weer zwanger ben wisselt heel erg. Groetjes
Tja. Ik kreeg de eerste echo omdat ik niet wist wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest, dus om te kijken hoever ik was. Er was alleen maar een stipje te zien dus moest over 2 weken weerkomen, toen was er alleen een zakje te zien dus moest over 2 weken weerkomen en dat is volgende week donderdag. Dus 3 echo's als ik nog geen 8 weken zwanger ben.. Ik dacht juist dat als je al eens een miskraam hebt gehad vaker een echo krijgt, ook om je gerust te stellen denk ik. Als je het te lang vind duren dan kan je misschien een ander ziekenhuis proberen? Ik kon de volgende dag al terecht, maar dat is ook wel heel snel.
hoii... die echo's worden gemaakt wegens medische redenen... tot vandaag de dag weten ze nog steeds niet zeker wat voor invloed echo's hebben... ze vermoeden geen risico's maar dat is niet bewezen. Ze doen liever zo min mogelijk, maar soms is het wegens medische redenen nodig om te weten of alles goed zit. Zo heb ik zelf nu al 4 echo's achter de rug, waar ik overigens niet echt blij mee ben. en dan ben ik nu pas 5 weken ver... dit komt omdat ze een bbz bij mij vermoeden... ze kunnen met een echo dit uitsluiten en zolang ze er niet zeker van zijn moet ik een echo laten maken... zo ook a.s. maandag... zien ze dan het vruchtje goed in de baarmoeder dan is het ok en dan krijg ik pas veel later weer een echo en zo niet dan moeten ze medisch ingrijpen door middel van kijkoperatie. Dus zoveel echo's worden alleen met medische redenen gedaan, - of het vruchtje in de baarmoeder zit en niet daarbuiten - of als het gaat om een meerling zwangerschap Misschien dat andere meiden dit nog kunnen aanvullen natuurlijk! maar dit is wat ik ervan weet! groetjes Jollie
Hallo, Ik heb aan het begin van deze zwangerschap enkele echo's gehad, omdat ik daarvoor 2 miskramen heb gehad. Extra checks, voor mijn eigen gemoedsrust maar ook om te voorkomen dat ik er pas na weken achter zou komen dat het mis was. Na de 1e mk was er nog geen aanleiding voor extra checks. Groetjes
Ik kreeg met een week of 7 een echo omdat ik niet wist hoever ik zwanger was, omdat we er toen 2 zagen waarvan maar 1 met een hartslag moest ik na een week terugkomen, bij die 2de echo bleek dat er maar 1 babytje leefde en moest ik met 13 wk nog een keer komen om te kijken of die gewoon netjes oploste, daarna gewoon met 20 weken een echo, vervolgens vanaf 26 weken regelmatig echo´s ivm zwangerschapsdiabetes... kortom allemaal medisch en met een goede reden. Bij mn eerste zwangerschap had ik ook 2 echo´s voor de 12 week omdat op d eeerste echo nog erg weinig te zien was...
oke dan snap ik het weet ook echt niet of het beter was geweest als ik wel een echo had gehad. Denk er wel eens over na nu wat zou ik willen als het weer lukt. aan de ene kant denk ik met een week of acht kijken of het hartje klopt. aan de andere kant liever 13 weken omdat je dan de meest kritische tijd gehad heb. Nou ja heb nog tijd zat om te denken eerst maar weer eens zwanger worden, dat wil nog niet echt lukken groetjes
Ik heb een stuk of 6 echo's gekregen tussen week 7 en week 13 Omdat ik 2 miskramen heb gehad hiervoor en omdat ik bloed verloor. En 2 echo's waren voor de vlokkentest, mijn placenta lag niet helemaal goed waardoor ik moest terugkomen.
wij zaten nét in de MMM toen ik spontaan zwanger werd. mijn gyn wilde wel graag een aantal extra echo's om het verloop in de gaten te houden. nu krijg ik alleen nog mijn 20 weken echo.
ik heb echo's gekregen omdat ik via n reageerbuisje zwanger ben geraakt... de gyn wil precies bekijken hoe t verloopt bij mn zwangerschap tot morgen, want als alles goed is mag ik vanaf morgen naar de verloskundige...
ik heb al meer dan 30 echo's gehad ik weet niet of ze kwaad kunnen ik denk het niet anders zou de gyn dat toch ook niet zo vaak doen of? helaas heb ik ze door medische redenen en complicaties aan de ene kant wel fijn zo zie ik ons kindje vaak maar aan de andere kant heb ik ze liever niet want dat is dan een teken dat de zwangerschap goed gaat en er geen extra redenen zijn voor echo's
de 1e echo had ik met 5 wkn en 4 dgn, maar dat was om te zien hoe ver ik in de zwangerschap was omdat we niet zeker wisten hoever ik al zwanger was omdat ik bij voorgaande zwangerschappen tot 2x toe nog ongesteld ben geweest voor we er achter kwamen en het niet uitgesloten was dat het ook dit keer zo was... toen moest ik 3 wkn later weer terug komen om te zien of het vruchtje goed gegroeid was....wat gelukkig ook zo was, 3 wkn later precies 8 wkn en 4 dgn.... en nu moet ik de 11e (woensdag) weer terug voor die combitest (echo en bloedonderzoek) waarbij ze een schatting maken van hoeveel kans je hebt op een kindje met een afwijking) en dan hoor ik ook wanneer ik precies ben uitgerekend.. maar normaal gesproken als er niets aan de hand is, krijg je je 1e echo zo rond de 12e week en als je dat wilt doen ze dus gelijk die combitest, wil je dit niet is het gewoon een termijnecho waarbij je dus hoort wat je uitgerekende datum is...en de volgende echo is dan weer met 20 wkn als alles goed blijft gaan... dus het is afhankelijk of er iets aan de hand is of men onderzoek nodig acht... succes
Ik had ook vrij vroeg een termijnecho omdat ik niet precies wist hoe lang mijn cyclus was. Daaruit kwam voort dat ik al een week verder was dan iedereen dacht. Een week later had ik voor de zekerheid nog een termijnecho, om te checken of ze niet verkeerd gemeten had. Maar alles klopte. En vorige week had ik dan de 20 weken echo. De eerste twee termijnecho´s had ik bij de VK, maar als ik anders had gewild had ik ook naar het ziekenhuis kunnen gaan. De 20 weken echo in het ziekenhuis.
Ik krijg maandag de 4e echo, omdat ik 2 miskramen en 2 biochemische zwangerschappen achter de rug heb en omdat ik een factor V Leiden patient ben. Tevens heb ik ook nu een medische verklaring, waardoor ik ook een ziekenhuisverloskundige krijg en in het ziekehuis zal moeten bevallen.