Ik heb altijd getest vanwege (veel) kwaaltjes, het gevoel zwanger te zijn. Bij mijn tweede ben ik 2 dagen voor nod begonnen. Heb toen om de 2 dagen een testje gedaan omdat ik me steeds meer zwanger voelde en menstruatie maar niet kwam. 10 dagen na nod kwam er opeens toch een tuurstreepje, die 2 dagen daarna al goed knalde. Heb toen dus een 7-8 tal testjes gedaan, waarvan de laatste 2 positief. Na de duidelijk positieve test gestopt met testen. Bij mijn derde heb ik getemperatuurd en wist dus hoeveel dpo ik was. Voelde me zwanger vanaf 10 dpo, en op 12 dpo kon ik mezelf (door kwaaltjes ) niet meer bedwingen, wilde kijken of gevoel juist was. Meteen een duidelijke test. Heb nog 2 keer getest, op nod en 3 dagen na nod. Dit laatste ivm meegemaakte (vroege) miskraam met aflopende testjes. Ik doe nu, als ik veel klachten hebben, nog wel eens een testje. Om mezelf gerust te stellen, dat anticonceptie goed gewerkt heeft. Die paar euro zijn mijn gemoedsrust dan wel waard.
Ik heb de eerste paar rondes dat we probeerden ook te vroeg getest maar ik heb dan ook een onregelmatige cyclus en wist niet wanneer mijn nod was. Maar ik voelde toen vanalles en was idd ook om mezelf weer ven met beide benen op de grond te zetten dat lichaam voor de gek houd. 1 keer met ovutesten gedaan toen op 13dpo getest hartstikke wit voelde ook weer vanalles maar werd pas dag 19 ongesteld. Daarna naar ziekenhuis vanwee lange cyclus. toen pas op 19dpo getest nergens last van alleen dat ik niet ongesteld werd en toen was het raak. Helaas werd dat een miskraam. 4.5 weken na de miskraam weer getest met de veronderstelling dat het niks zou zijnmaar dan kon ik weer verder en tot onze verbazing was ik weer zwanger. Achteraf was ik 15dpo maar op dat moment dacht ik dat ik nog voor mijn nod zat. Miskraam heeft mijn cyclus verkort . Ik test dus voornamelijk voor mijn eigen geruststelling om zeker te weten dat mijn lichaam mij niet voor de gek houd. Tevens ben ik het ook wel eens met al die tuurstreep testjes ik heb die zelf niet gehad (of niet goed genoeg gekeken) maar ik heb altijd mezelf voorgenomen als je die krijgt er (nog) niet in geloven
Ik probeer in principe wel te wachten tot mijn nod, maar in de mmm is het nu eenmaal verschrikkelijk spannend als je weet dat er een embryo in je buik zit. De continue vraag in de wachtweken is of deze dan wel of niet heeft ingenesteld. Als ik eerder testte, was dat meestal 1 of 2 dagen eerder en vaak met een reden. Zo bijvoorbeeld een dag voor kerst getest, omdat ik niet de hele 1e kerstdag nog in spanning wilde zitten, maar wilde weten waar ik aan toe was. Eerder dan een 1 of 2 dagen tevoren zou ik zelf niet durven, omdat het resultaat dan uiteindelijk nog niks zegt en de onzekerheid blijft.
Bedankt voor julie antwoorden! Wij zijn gelukkig niet afhankelijk van de medische molen. Ik snap dat het dan natuurlijk extra spannend is elke keer weer. Ik denk dat ik gewoon heel geduldig ben aangelegd, haha Dat die ik ook om mezelf te beschermen. Vorige maand was ik er zoveel mee bezig en voelde ik van alles. Ik werd echt gek van mezelf. Dus ik heb me voorgenomen om het deze maand anders te doen anders word ik echt gek. Morgen mag ik van mezelf testen. Vandaag was mijn nod en ik baal nu wel dat ik vandaag geen test heb gekocht. Maar nu niks meer aan te doen. We zullen zien morgen
Het is eigenlijk wel beter om te wachten om teleurstelingen te voorkomen ik had 5 dagen voor nod positief getest en maandaag was mijn nod en werd zondag al ongesteld helaas dus ja het is dan afgestoten heb je je zelf blij gemaakt met niks
Ja, maar hij was negatief. Echt geen enkel streepje, balen! Dus nu wachten op mijn menstruatie, maar ik had er zo'n goed gevoel over. Maar ja dat zegt natuurlijk niks.