Regelmatig lees en hoor ik van meiden die al voor hun NOD testen en door de uitslag van die test enorm teleurgesteld of juist blij zijn. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze al zo snel testen. Die paar dagen extra maken voor het kindje echt niks uit. Het zit er of het zit er niet en naar mijn idee maak je jezelf alleen maar onnodig zenuwachtig door zo vroeg te testen.. De extra testen kosten alleen telkens weer een paar euro extra. Tja, misschien ben ik wel veel te nuchter, maar wij hebben toen ik zwanger was van mijn dochter zo'n vier dagen na mijn NOD één keer getest en daarna niet weer. Ook deze keer ga ik ruim na mijn NOD testen. Eerder testen verandert de boel toch niet.
Ik deel jouw mening, maar somigen hebben iets minder geduld en zijn wat nieuwsgieriger van aard, kunnen zich daardoor niet bedwingen een test te doen. Te vroeg testen brengt vaak alleen maar teleurstelling en/of verdriet met zich mee en zo maak je je zelf helemaal gek. Op dit moment zit ik op 1 dag na mijn NOD en wil graag wachten tot zondag, dan ben ik 1wk overtijd, als mn duiveltjes er nog niet zijn. Toen we zwanger waren van onze dochter, heb ik pas 2 wk na NOD getest, maar toen was ik er niet zo mee bezig als nu, toen zijn we gestopt met de pil, zovan nou we zien wel
ja omdat ik van mezelf weet dat ik ver voor de NOD al positief test? ik heb echt geen geduld om zo lang te wachten hoor en waarom zou je met alle technieken van tegenwoordig we leven niet meer 20 jaar geleden (waar je geloof ik minimaal 7 dagen over tijd moest zijn om te KUNNEN testen) Soms kan je je eigen ongesteldheid opschuiven door nerveus te zijn als je dan negatief hebt getest kun je het ook loslaten en VAAK word je dan dezelfde dag nog ongesteld... kan er weer een nieuwe ronde beginnen..
inderdaad... had zelf al een paar dagen bruinverlies en ongesteldheid zette maar neit door. toen getest met het idee van als het negatief is weet ik tenminste dat het snel door gaat zetten. verder ben ik ook behoorlijk nieuwsgierig en kan soms een week wachten heeeeel lang duren. Maar ja iedereen is anders natuurlijk. kijk een week van te voren testen vind ik wel weer iets anders hoor.. Maar 1 of 2 dagen voor nod? waarom niet...
Tja, dan is het wat anders inderdaad. Ik veroordeel er ook niemand om hoor. Het is alleen iets wat ik mij zo afvraag.
Hier ook omdat ik bij mijn eerste voor mijn NOD positief getest heb. En ben ook gewoon behoorlijk nieuwsgierig. Wilde graag weten vanaf wanneer ik precies positief zou testen. Natuurlijk kan het nog misgaan, maar dat kan na mijn NOD ook, en zelfs na 30 weken nog, dus tja... Ieder zijn meug zullen we maar zeggen, he?
Ik test altijd op me nod of erna. Maar ik kan meiden die voor hun nod testen ook goed bergijpen soms ben je zoo nieuwschierig dat je gewoon van de onzekerheid af wilt. Als je dan negatief test heb je zoiets oke laat de ongi maar komen dan kunnen we weer verder.
Ik deed eigenlijk ook nooit m'n testen voor m'n NOD. Alleen deze keer heb ik 1 dag voor m'n NOD getest. Toevallig was het die dag nl. precies een jaar geleden dat ik m'n eerste MK had en het leek me zo bijzonder om juist op die dag positief te mogen te testen. Maar persoonlijk vind ik dat iedereen het helemaal zelf moet weten of je nu voor of na je NOD test, of je er maar 1 test tegenaangooit of meerdere.
Ik test nooit weer te vroeg. De testen hebben mij eigenlijk helemaal gek gemaakt. Ze bleven vaag, dus ik ben door gegaan. Toen ze na een week vaag bleven CB gedaan, zwanger! Maar toch ging het mis helaas . Als ik niet getest had, en gewoon een dikke 1.5 week had gewacht was het voor mij nu niet zo'n grote teleurstelling geweest. Dit was mijn lesje. Ik wacht voortaan gewoon af.
Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te raken enn ook te blijven en in die tijd heb ik 2x een test gedaan (eerste werd helaas MK). Beide ook enkele dagen na NOD. Ik vind niets zo teleurstellend als een negatieve of hele vage test voor NOD. Wat is nou 2-4 dagen wachten op 9 maanden zwangerschap.
Ik test zelf ook te vroeg. Het is bij mij voornamelijk nieuwsgierigheid en ongeduld. Sowieso voel ik ruim voor mijn nod dat ik zwanger ben en is de test pure bevestiging. Heb er overigens nog nooit naast gezeten. Iedereen moet zelf doen waar ze zich het beste bij voelen. Ik irriteer me soms op dit forum dat sommige meiden keihard worden afgebrand, omdat ze een paar dagen voor hun nod hebben getest (ik lees dat trouwens niet in dit topic hoor ). Meer dan de helft van de vrouwen schijnt voor hun nod te testen en de rest op hun nod of later. Lijkt me beiden prima!
Ik vind inderdaad ook dat iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt. Voor de ene is dat al voor NOD testen en een ander wacht inderdaad liever. Gelukkig zijn we allemaal verschillend .
Goed topic, dit vraag ik me ook wel eens af. Ik moet zeggen dat ik voorstander ben van een paar dagen na NOD testen, maar omdat ik niet zo'n regelmatige cyclus heb (en wel nieuwsgierig van aard ben) heb ik ook wel eens te vroeg getest. Maar goed, ik heb maar 1 pakje zwangerschapstesten gekocht (3 stuks) en daar heb ik het tot mijn zwangerschap (in ronde 7) mee gered (lekker goedkoop dus). Nu ga ik zeker niet te vroeg testen, want ik ben er veel minder mee bezig (tot nu toe in elk geval) en ben nog onregelmatiger dan eerst. Dus alhoewel ik uitga van een cyclus van 5 weken, test ik niet voor een week of 6. Zoals al eerder gezegd, het resultaat verandert er niet door: ben je zwanger dan ben je dat toch, ook al test je nog even niet. De enige uitzondering die ik me kan voorstellen is als mijn NOD bijv 1 dag nadat ik op vakantie ga ofzo is. Maar dan nog: het kan een hoop onzekerheid opleveren. Nou ja, beetje uitgebreid. En ieder z'n eigen ding. Maar dit zijn mijn overwegingen.
Ik test wel eens voor mijn NOD om te bepalen of ik alcohol ga drinken of niet, maar nooit meer dan een paar dagen. Echter, en negatieve test vind ik ZO deprimerend, meestal doe ik het een paar maanden niet nadat ik het gedaan heb... Anderhalve week na NOD zou ik niet kunnen wachten, ook omdat ik meestal vrij zeker weet wanneer mijn eisprong is geweest. Dan weet ik ook op ongeveer 2 dagen nauwkeurig wanneer ik ongesteld moet worden, hoewel mijn cyclus varieert van 26 tot maximaal 34 dagen.
Ik test wel eens voor NOD als ik gek word van mijn lichaam. Ik heb ineens veel meer 'rust' als ik een negatieve test heb gehad. Bovendien zou ik het ook willen weten als het een miskraam wordt. Hoe moeilijk dat ook is.
Ik test gewoon wanneer ik wil. Of dat nu 4 dagen voor nod is of 4 dagen na. Als het mij meer rust geeft is het prima toch? Elke keer denken zal het zal het niet? En er zelfs niet van kunnen slapen ... Sja, dan kies ik toch mooi om gewoon te testen voor nod en eindelijk weer rustig te kunnen slapen. Enne .. de zwangerschapstesten die ik gebruik zijn nog geen euro per stuk, dus arm zal ik er echt niet van worden!
Ik heb ook altijd voor mijn NOD getest....ik verzon er altijd wel een reden voor want manlief was het er ook nooit mee eens! Toen ik eenmaal een positieve test in mijn handen had (4 dagen voor nod) werd ik helemaal gek van de zenuwen naar mate mijn NOD dichterbij kwam. Ik was zooooooooooooo bang toch ineens ongie te worden. Ik test daardoor nooit meer voor mijn NOD bij een eventuele volgende zwangerschap ik ben er van overtuigd dat het je heeeelemaal gek maakt ook al is het bij mij goed gegaan je hoort bij zoveel mensen dat ze een "miskraam"krijgen terwijl het al fout gaat voordat je overtijd bent....dit is dus geen miskraam maar een foute innesteling....je kan dus het beste gewoon wachten tot je NOD. (Is mijn mening )
[Maar ik snap iedereen wel hoor testte ALTIJD 16 maanden lang 3 dagen voor mijn NOD of ik nou symptomen had of niet.... Als er dus iemand gek was ben ik het wel hahahahahahahahahahahaa
Ik snap dat eigenlijk ook niet zo. Als je voor je NOD test, heb je namelijk helemaal geen zekerheid. Als je een hele gevoelige zwangerschapstest gebruikt en het is positief, dan is de HCG-waarde waarschijnlijk zo laag dat je nog niet eens van een goede en doorzettende zwangerschap mag spreken. Je HCG-waarde moet dan minimaal 50 zijn en als zo'n test al bij een waarde van 10 positief uitslaat, zegt dat nog niks. De kans is dan nog heel groot dat je op je NOD alsnog ongi wordt, dus zekerheid heb je niet. En test je negatief, dan zegt dat ook helemaal niets. Want stel dat je wel zwanger bent, dan kan de HCG-waarde nog wel te laag zijn en wordt de test misschien pas rond/na je NOD positief. Zo vroeg testen heeft dus totaal helemaal geen nut! De uitslag is hoe dan ook niet betrouwbaar en waarschijnlijk zit je dan alleen maar meer in de zenuwen of word je alsnog teleurgesteld later. Ik zou dus lekker wachten tot je NOD en er dan een test tegenaan gooien. Dan weet je in elk geval meteen waar je aan toe bent!
Ik test ook vaak te vroeg. Zijn meerdere redenen voor, maar voornamelijk omdat mijn cyclus zo vreemd is. Eigenlijk weet ik nooit goed wat nou echt mijn NOD is. Ik koop ook die testen online en die kosten bijna niks dus voor het geld hoef ik het niet te laten. Soms doe ik ook weleens een test ergens midden in een cyclus hahaha ja dat is gewoon stom maar soms zit het opeens in mijn hoofd en dan kan ik er maar beter een testje tegenaan gooien dan is er iig weer rust in mijn hoofd