Ik test niet voor NOD, hoewel ik wel heel nieuwsgierig ben Ik probeer elke keer geduldig af te wachten en tot nu toe lukt dat me steeds wel.
ik ben luca pas test gedaan toen ik 7 weken overtijd was....terwijl heel me lijf schreeuwde je bent zwanger.....maar met ex zovaak nega test gehad wilde nu zeker zijn, kreeg wel op me kop van vk dat ik zo lang ( bewust ) had gewacht! Geen idee wanneer ik nu zou gaan testen als ik overtijd was, zo wie zo niet daarvoor vind ik zonde het geld en de teleurstelling heb ik liever van ongi worden dan van nega test ( denk te vaak gehad met ex )
Ik denk dat het niet gerelateerd moet worden aan je NOD maar hoeveel DPO je zit. Ik wordt altijd pas ongi op 15 DPO. Als je op 12DPO al weet of het wel niet raak is dan weet ik het maar liever. Als het niét raak is zit ik niet 3 dagen langer in de onzekerheid, als het wél raak is kan ik er rekening mee houden! Kijk....als je normaal gesproken op 12 DPO ongi wordt en je test dan 3 dagen van tevoren......dan is het misschien anders. Maar ook DAN kan ik me voorstellen dat je gewoon nieuwsgierig bent!
Bij beide zwangerschappen 1 dag voor NOD getest.... Resultaat kijkt nu naar de smurfen en resultaat nr 2 verwachtt ik 2 maart...
ik heb nooit voor mijn NOD getest, o.a. door langere cyclus, en iets minder regelmatig, dus vond het altijd weinig zin hebben en het scheelt je testen bestellen....ook al kosten die weinig.... daarnaast vind ik de evt teleurstelling idd ook een reden om het niet te doen. en stel dat je wel zwanger zou zijn, maar het slaat niet aan, dan heb je wel een soort van miskraam, maar ik zou het dan zien als gewoon ongesteldheid en er minder teleurgesteld door zijn.... maar ja, de ene kan wel wachten en de ander niet....en gelukkig zijn de testen (online) niet meer zo duur, dus dan koop je je iig niet arm..
Ik test pas wanneer ik echt overtijd ben zoals hier onder mijn banner zal ik gewoon proberen te wachten tot zeker na 31 dagen. Dit komt ook omdat ik in september gestopt ben met de pil en pas ongesteld werd in december en in die tijd behoorlijk in de stres heb gezeten dus wachten we het maar gewoon af. saskia
Ik snap de reden 'dat je geen zekerheid hebt' niet. Na je NOD heb je misschien ook nog geen zekerheid, eerst de eerste echo afwachten en dan nog kan je kindje te vroeg geboren worden of een ernstige afwijking hebben. De kans is wel kleiner, maar zekerheid heb je toch nooit?
Toen ik trouwens voor nod een negatieve test in handen had kon ik er direct samen met mn man over praten. Toen ik de dag erna ongesteld werd was mn man er niet. Had ik er toen pas achter gekomen dat het niet gelukt was had ik in mn eentje verdrietig zitten wezen. Nu kon hij me tenminste een beetje troosten. En nu was mn ongi ook geen klap meer, dus was ik er ook niet verdrietig om. Voor mij werkt een negatieve test voordat ik ongi word dus juist positief Voor iedereen is het weer anders en niets is beter of slechter. En over de dames die inzitten over het sponseren van de zwanger worden bussiness: gebruiken jullie dan geen ovu testen? Daar verbruik je er meer van die negatief zijn
hihi nee die heb ik niet nodig gehad en zou ze ook niet zo snel kopen denk ik.....maar idd die zijn niet zo heel vaak positief!
ik gebruik geen ovualtie testen maar persona die geeft idd vaak negatief aan maar wel 2 keer me ei gevonden op momenten dat ik hem totaal niet had verwacht. Ik denk dat ieder zijn ding moet doen waar ze zich goed bijvoelt persoonlijk wacht ik liever tot ik ongi word....voel me dan ff klote en dan pak ik mezelf weer op en denk op naar de volgende rond ( mischien ook wel makkelijker omdat ik al een kindje heb ) Days Past Ovulation hoe logisch En tja zekerheid heb je idd (N)-ooit......maar toch vind ik het zonde om een test te doen voor ik overtijd ben..ieder zijn ding toch?
Zekerheid heb je inderdaad nooit, dat is waar. Maar testen (ver) voor je NOD is nooit betrouwbaar, dus waarom zou je dat dan doen? Maar goed, misschien ben ik daar dan weer te nuchter in...
Ik snap wel dat mensen het doen...bij mij begint het ook steeds meer te knaagen....maar toch doen we het niet....is hij nu negatief zit je alleen maar meer in de spanning straks. Wij wachten dus even lekker...en ben ik die ochtend niet ongesteld....dan doen we meteen een test 's ochtends....