Mijn kleintje is vanaf het begin al een hongerig mannetje en drinkt graag veel. We zijn nu deels over gestapt op Forte en geven 5 flessen van 150+5 en dan 3 standaard en 2 forte en voor de nacht wisselen we dat om. Hij woog de laatste keer bij cb nu een week geleden 4800 gram dus zal nu ongeveer op 5000 gram zitten. Maar nu wil hij weer meer en krijgt met gemak 200 cc naar binnen dus maken we nu de fles van 180+6 en halen hem er eerder uit zodat hij ongeveer op 180 of 190 zit. Is dit teveel??? Als ik kijk op de pakken van nutrilon is het goed boven de 5 kilo om 180+6 aan te bieden maar als ik lees wat anderen kindjes krijgen van zijn leeftijd vind ik het zo veel.. pff wat een onzekerheid altijd met die voedingen liefs Luna86
volgens mij is het zo dat een baby tot 6 maand niet meer dan 1 liter voeding mag hebben in 24 uur en als je kleine man nu al daar aan komt dan word het straks lastig omdat je niet meer kan ophogen dan volgens de richtlijnen van het cb mag een baby 150 voeding krijgen per kilo dus als je zoontje nu 5 kilo weegt dan mag hij maar 750 voeding op een dag en dan zou hij nu wel teveel krijgen mischien moet je ff naar het inloop spreekuur van het cb gaan voor advies want het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat als je 750 zou gaan geven hij honger blijft houden das ook weer zo zielig succes verder groetjes sapje
mijn zoontje was ook zo'n vreedzakje. Met 2 maanden zat hij al op 900cc op een dag. Toen dus ook oversgestapt naar de forte dit ging toen wel beter. Eerst gaan mengen en later volledig overgestapt. Zo kon ik het toch nog een tijdje uitzingen. Mijn zoontje zat met 2 en een halve maand op 5 flessen van 180/6. Later wilde hij niet meer wakker gemaakt worden voor zijn fles van 22.00 dus toen de flessen op gaan hogen naar 210/7 (3 en eenh alve maand) en dit 4x en dat ging super. Ze gingen tot de bodem leeg, maar na die 4 maanden werd dat weer minder ( ook door zijn fruithapje ) en zat hij weer op 4 flesjes van 180/6. Maar ik zou als ik jou was proberen volledig over te gaan op de forte. Bij mij op het CB zeiden ze dat het niet erg is om meer te geven dan de rekensom als je maar niet continu meer geeft dan een liter per 24uur. Want dat kunnen de niertjes niet aan. Misschien zit je kindje net in een sprongetje? of groeispurt.
Hier juist tegenovergestelde gevoel gehad.. Gijs kreeg veel minder voeding dat de richtlijn op de pakken.. Hij kreeg t gewoon niet op.. dus dan aanbieden .. heeft weinig zin, t restant gooi je steeds weg..
Het advies is vaak 150 tot max 180cc per kilo. Dus dat zou bij jullie 750 tot max 900cc zijn. Je mag dus max (900/5) 180 cc per fles geven als je 5 flessen geeft. Dat zou dan krap zijn. Hij doet verder wel lang genoeg over zijn flessen (20 minuten?) En een speentje achteraf helpt ook niet? Dan zou ik overgaan naar meer Forte..
Bedankt voor de tips. Ik vind het ook iets teveel ik denk dat ik dan maar de forte op ga hogen en de flessen weer naar 150+5 breng kijken of hij dat accepteert en anders 180+6 afgieten naar 180 zodat ik niet per ongeluk meer kan geven! liefs Luna
Hij doet verder wel lang genoeg over zijn flessen (20 minuten?) En een speentje achteraf helpt ook niet? Dan zou ik overgaan naar meer Forte..[/QUOTE] Hij doet vaak 20 tot 25 min over de fles en geeft soms wat terug maar dat doet hij ook als ik minder geef. Het is niet echt de zuigbehoefte maar hij stopt gewoon niet met drinken