Je hoeft niet eerst dood te gaan om donor te kunnen worden

Discussie in 'De lounge' gestart door Bri, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wil jij je bloed doneren om levens te redden?

1. Ja, en ik ben al donor

2. Ja, en ik ga me nú aanmelden als donor

3. Ja, maar ik mag (nu) niet doneren

4. Nee (reden aangeven mag, maar hoeft niet)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de topics over de donorweek wel genoeg 'vervuild' met mijn opmerkingen over het bloeddonorschap. Daarom open ik een apart onderwerp over het doneren van bloed.
    Ik heb zelf inmiddels 18 keer bloed gegeven. Mocht je vragen hebben hoe ik dat tot nu toe ervaren heb, dan beantwoord ik ze graag.

Bloed geeft zieken en gewonden weer kans op een gezond en gelukkig leven. Daarom is het zo belangrijk dat bloed altijd en voor iedereen beschikbaar is. In Nederland zorgt Sanquin hiervoor. Samen met 400.000 bloeddonors.

Help levens redden
    Bloed geven is een eenvoudige manier om het leven van een ander te redden. Van een kankerpatiënt, van een verkeersslachtoffer of een kersverse moeder. Sanquin is altijd op zoek naar nieuwe bloeddonors. Help ook mee levens redden en meld je aan.

Volgende week zaterdag (29 oktober) is er een open dag bij Sanquin.
    Open dag Sanquin

Er zijn in de donorweek-topics nogal wat mensen die vinden dat je als orgaandonor geregistreerd moet zijn, wil je zelf ooit een orgaan mogen ontvangen. Die mensen roep ik zéker op om bloeddonor te worden - want je rekent er zelf toch ook op, als je het ooit nodig hebt? En als je het eenmaal ontvangen hebt, mag je geen donor meer zijn. Pay it forward dus, en doneer nú.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik kan alleen maar zeggen....RESPECT!

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Helemaal mee eens! Een familielid van ons is enorm gebaat bij bloeddonaties dus ik zeg ook: allemaal doneren!

4. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ik zou heel erg graag bloeddonor willen worden, maar volgens de test op hun website mag ik geen donor zijn, omdat ik zelf na de bevalling een bloedtransfusie heb gehad.

5. emje

emje Niet meer actief

ik mag helaas ook geen bloeddonor zijn.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben al aangemeld als donor, maar toen bleek ik zwanger te zijn van Benjamin. Als het goed is krijg ik in november de eerste 'uitnodiging' (noem je dat zo?)!

Gelukkig heb ik geen bloedtransfusies e.d. bij mijn bevallingen gehad, ik heb eigenlijk altijd al positief tegenover het doneren van bloed gestaan.

@ bri: respect dat je het al zovaak gedaan hebt!

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Respect!!

Ik mag zelf alleen niet doneren, als ik het wel kon had ik het met alle liefde gedaan!!

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben bloeddonor!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb me als bloeddonor jaren geleden aan gemeld. Denk een stuk of 10 keer gegeven.

Maar nu geef ik het niet meer en ik denk ook niet dat ik het nog mag geven aan gezien mijn hb altijd te laag is en dan kan je niet geven.

Maar als je het wel kan geven doen.

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    als ik t mocht had ik t gedaan.;) zelf heb ik na de bevalling bloed gekregen omdat ik dik 2 liter ben verloren. :( dus helaas mag ik geen bloed geven

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik heb jarenlang bloed gegeven en daarna ook plasma nadat ze mij hiervoor hadden benaderd. Ik ben ermee gestopt nadat ik na elke donatie mij beroerd voelde: moest altijd minimaal 20min. blijven zitten anders ging ik onderuit. En daarna voelde ik me ook nog slap. Hb was altijd mooi hoog (nog steeds) dus daar lag het niet aan. De vrouwtjes die daar werkten dachten dat het een reactie was op de antistolling. Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt hoewel ik het wel jammer vind!

12. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    ik durf niet :$ ik ging al nokkie bij het bloedprikken tijdens mijn zwangerschappen..... *kuch held.....

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb wel bloed gegeven vroeger, maar nu mag het nie meer omdat ik een bloedtransfusie heb gehad na de bevalling.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb me ooit opgegeven om bloed te geven, maar het blijkt dat ik maar 1 goed vat heb en het leek hun verstandiger om die te bewaren voor het geval ik ooit in het ziekenhuis kom te liggen en 'm dan zelf nodig heb.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb nee gestemd want ik ben echt heel bang voor naalden :(

Bevallen vind ik best, alleen die infusen heb ik trauma's van. Zegt genoeg, of niet?

16. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Ik geef vanaf mijn 19e al bloed. Doe het keer op keer weer met plezier! Als je het kan geven, moet je het zeker doen je maakt er zoveel mensen blij mee ... en ik vind de service van Sanquin echt super! :D

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb me direct toen ik 18 werd aangemeld en heb altijd bloed gegeven als ik mocht. Door buitenlandse reizen, zwangerschappen en miskramen is er soms een tijdje de klad in gekomen, maar ik begin altijd weer. Na elke verhuizing gewoon weer bij een nieuw centrum doneren. Het is een kleine moeite, en er zijn maar zo weinig mensen die bloed mogen geven relatief gezien dat iedere donor telt. Ik maak ook altijd iedereen in mijn omgeving gek om ook te doneren.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik geef niet meer omdat ik altijd vreselijk flauwval en de boel onderkots :) Ik geloof dat de bloedbank net zo opgelucht was als ik toen ik zei dat ik niet meer kwam hahaha :)
    Ik geef trouwens wel bloed voor mezelf voor operaties. Ik heb een rare bloedgroep namelijk.

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    #19 consider, 18 okt 2011
    Laatst bewerkt: 18 okt 2011
    Ik zou best bloed donor willen zijn...maar ik mag het niet...waarom..
    Omdat mijn man uit Afrika komt!
    Ik vind het echt belachelijk dat ik daarom geen bloed mag geven!!
    Mijn man woont hier bijna 20 jaar! Heeft een Nederlands paspoort en dient zelfs in het Nederlandse leger!
    Maar alleen omdat hij in Afrika geboren is, en ik met hem getrouwd ben mag ik geen donor zijn.

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Respect voor de mensen die bloed geven!
    ik zou het ook heel graag willen, maar ik mag het niet...heb meerdere transfusies gehad in mijn leven, en daardoor mag ik het niet.

Deel Deze Pagina