ik weet het echt niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

maandag is het 3 weken terug dat ons mannetje van 13 maanden oud geholpen is aan zijn neusamandelen en buisjes heeft gekregen, vanwege altijd maar verkouden zijn en vanaf dat hij zo'n 4 maanden oud was oorontstekingen en oorpijn, waardoor slapen ook een drama was.

In de eerste instantie dachten we dat de buisjes de oplossing waren voor de nachtelijke spookpartijen, omdat hij toen 2 nachten heeft doorgeslapen en ook rustiger was in zijn slaap, normaal ligt hij alleen maar te woelen en met zijn hoofd te draaien.

Maar sinds van de week is het weer een drama en spookt hij alleen maar weer 's nachts en is onrustig.
    Hij is ook weer verkouden, maar er is gezegd dat ze a de ingreep verkouden kunnen worden.
    Nu bleef zijn linkeroor tot vorige week lopen en heeft hij voor dat oor antibiotica druppels gehad, met goed resultaat.
    Maar sinds gisteren is zijn rechteroor aan het lopen, ook trekt en schuurt hij steeds aan dat oor.
    omdat ik nog druppels over had ben ik daar maar mee begonnen en hoop ik dat het snel over is.

ondertussen wordt ik wel een beetje radeloos, want spookt hij nu weer omdat hij eventueel oorpijn heeft of is hij ons toch aan het uitproberen.
    ik weet het niet, maar vind het ook zo sneu om hem te laten huilen als hij wel pijn zou hebben.
    hij krijgt nu sinds een aantal dagen ,maar weer paracetamol, maar ik wil daar zo graag vanaf omdat het mij niet goed lijkt omdat langdurig te gebruiken.

ik had echt een kleine hoop dat ik weer wat meer nachtrust zou krijgen , maar helaas.
    Maar het zieligst vind ik het voor ons mannetje mocht hij pijn hebben.
    Ik weet ook niet wat ik nu nog kan doen..

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

niemand??

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Als je weer op de paracetamol zit, lijkt mij toch dat er iets aan de hand is! Heb je nog een kuur tegen de oorontsteking?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik weet het niet hoor maar aangezien er nu vocht uit zijn andere oor komt zou dit toch ook heel goed weer een ontsteking kunnen zijn? Als hij ook vandaag zoveel huilt zou ik de hap bellen of anders morgenochtend naar je huisarts om het te laten controleren.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

tompoes: ik had nog oordruppels staan met antibiotica en daar ben ik mee begonnen.
    Gisterenavond weer meerdere keren wakker en na een pracetamol is hij uiteindelijk wel tussen ons in in slaap gevallen.
    Maar iedereen om me heen roept maar dat ik harder moet zijn voor hem en hem moet laten huilen, maar vind het zo sneu als hij pijn heeft om hem te laten huilen.

Krullie85: er zit inderdaad waarschijnlijk weer een ontsteking, maar men zegt dat met buisjes dit vrijwel geen pijn meer doet.

6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik zou morgen even langs de huisarts gaan om toch oorontsteking uit te sluiten.
    Je moet je eigen gevoel volgen als jij denkt dat hij pijn heeft moet je hem niet laten huilen! En al zeker niet luisteren naar wat andere mensen vinden, jij kent hem het beste en hij heeft een zware periode achter de rug.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier hetzelfde,

Met 14 maanden buisjes en neus amandelen eruit, dit ging 1 week goed, heerlijk geslapen, nu is ze 18 maanden..... En heeft buiten die week om nooit door geslapen, ze krijst ....echt krijsen.... Van 00.00 tot 06.00, bij ons in bed zou zo heerlijk wezen als ze dan zou slapen, helaas ook dan blijft ze krijsen,

Nu hebben we een peuter bed aangeschaft, hier slaapt ze sinds een week of 1,5 in, meer voor het beter ernaast of er in kunnen liggen voor troost, maar ze slaapt nu tot een uurtje of 03.00 nog niet blij mee maar ik kan nu iig tegelijk met de andere kinderen naar bed zodat ik nog een beetje aan slaap toe kom.

Geen idee wat we eraan kunnen doen, ik hoop zo dat als ons vierde kindje geboren is ze doorslaapt tot een uur of 6 !

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat klopt niet.
    Met buisjes wordt de prut sneller afgevoerd en is de kans ook kleiner dat die zich uberhaupt ophoopt, maar een ontsteking is een ontsteking en die doen gewoon pijn.
    Ze horen sneller over te zijn als er buisjes zitten, en liefst ook minder voor te komen, maar niet elk kind heeft er evenveel baat bij.
    Bij onze oudste was het echt een wondermiddel: van 2 keer per maand oorontsteking en altijd verkouden, naar nooit meer oorontsteking en normale frequentie qua verkoudheid.
    Onze jongste heeft er wel echt baat bij gehad, maar zij heeft wel duidelijk nog steeds af en toe last van oorontstekingen of aanverwante problemen en slaapt dus ook nog niet stelselmatig door, (als ze goed in haar vel zit inmiddels wel, maar bij verkoudheden zien we dat ze wel last heeft ook en wordt ze 's nachts ook wakker).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en loopoor is ontsteking. En dat is dus pijn en dan heeft je kind je nodig. Al die lui laten l*llen die roepen dat je nu maar wat strenger moet worden. Die weten echt niet waar ze het over hebben.
    Nodig ze maar eens uit voor een nachtje logeren, zou ik zeggen ;)

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

dank je weer voor je reactie Rozemarijke ;)

Ik zal ze een nachtje uitnodigen...

Vannacht heeft hij in ieder geval weer redelijk geslapen en lag pas vanaf 2 uur tussen ons in.
    Hij lijkt ook wel minder onrustig dus ik hoop dat we het ergste weer gehad hebben.

Ik had toch wel gehoopt dat dit het probleem op zou lossen, maar helaas is onze zoon denk ik net zo'n pechvogel als ik was en blijft hij er last van houden ondanks de buisjes.
    Zelf heb ik ook 2 keer een oorontsteking gehad die verder getrokken was, waardoor ik geopereerd moest worden en we net op tijd waren omdat het ook een hersenvliesontsteking had kunnen worden en dat is mijn grote angst met mijn kinderen ook.

11. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat hij na het zetten van buisjes een loopoor heeft. Dit hoeft niet gelijk maar kan zelfs nog een paar weken duren voordat al het vuil wat zich had opgehoopt eruit komt. Dit is echt alleen maar goed dat het er uitkomt. Het wrijven en trekken aan zijn oortje zou misschien ook wel door de jeuk kunnen komen.

Waarom hij onrustig kan ik je niet vertellen helaas..

Als je twijfelt bel je gewoon de kno arts op. Of anders even je eigen huisarts om het na te laten kijken.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

vandaag toch de afdeling kno weer gebeld, omdat beide oren weer zijn gaan lopen.
    ik moet morgen langskomen, omdat het toch wel weg had moeten zijn/blijven na de oordruppels.
    Hij heeft te snel weer een loopoor.

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vandaag bij de kno arts geweest en opnieuw een kuur gekregen (oordruppels) ivm een ontsteking en heel veel vuil in het oor.

Volgende week moeten we weer terug komen om te kijken of de buisjes er nog inzitten want dat kon hij niet zien.

Kreeg wel een hele leuke opmerking naar mijn hoofd, want dit waren de consequenties als je buisjes laat plaatsen.
    Ik heb hem wel gezegd dat ons mannetje al 8 maanden continue oorontstekingen gehad heb en dat de kans groot was dat hij zonder buisjes nu weer een oorontsteking zou hebben.

Daarbij had de knoarts die hem geholpen heb toen ook gezegd dat het hard nodig was, omdat er heel veel vuil zat en het flink ontstoken was.

Maar voelde me in de eerste instantie wel schuldig, dat ik mijn zin doorgedreven had toen bij die arts.

Deel Deze Pagina