Waarom zoveel trek in 'ongezonde' dingen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door evenstar, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik leef normaalgesproken heel gezond: veel groente, fruit, volkorenprodukten, yoghurt, etc. Ik rook niet, drink niet, snoep niet (ok, chocolade is groente, toch?), eet nooit snacks of junkfood. Ik ben strikt vegetarier.

Net als de vorige keer ben ik sinds week 6 de hele dag door misselijk, en heb ik nergens zin in... ik lust weer bijna niks, vooral warm eten *ugh*

Daarentegen ik snak enorm naar: Pringles, kaassouffleetjes, broodjes vegetarische Bapao, gebakken ei met kaas, wat dan ook met kaas, stroopwafels, milkshakes van de mac, frietjes :)

;)

Waarom is dat toch? Moet ik er aan toegeven omdat het duidelijk vet/eiwitrijke dingen zijn (ik ben niet al te dik en geef nogsteeds bv)... waarom staat alles me tegen behalve dingen die ik normaal NOOIT eet?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Geen idee hoe dat komt

Maar ik herken het wel

Ik was bijvoorbeeld super misselijk maar kon om 8 uur in de ochtend zo een pizza eten.

Vreemd vreemd

Trouwens had ik tijdens mijn zwagerschappen ook altijd zin in badzout. Eucalyptus geur.
    Natuurlijk niet gegeten. Maar ik wilde dat wel erg graag. ha ha. ik moest er ook de hele tijd aan snuiven.

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha... heel herkenbaar. Ik heb mijn hele zwangerschap al héél veel zin in zoet. Geef mij maar taart, slagroom, klopklop en snoepjes in plaats van vlees! :D

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik ook bijzonder veel zin in zoete/vette ongezonde dingen!!!

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik had ook trek in dingen waar ik normaal niet van houd. Ben absoluut geen zoetekauw maar toen had ik steeds zin in pannekoeken... normaal lust ik die eigenlijk niet zonder kaas maar nu mocht er alleen maar stroop op... snoepjes, bigmacs.... raketjes.. oh die heb ik een tijdlang 3 maal daags gegeten....
    Geef er maar lekker aan toe. Beter een bus pringles in je maag dan helemaal niks!! Je baby komt helemaal niks te kort dus maak je daar maar niet druk om....

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Erg toch *gaat Pringles zoeken* (en ik heb nu zo vreselijk zin in patat met mayo... maar we eten braaf gekookte aardappels met rode kool/appeltjes :)).

Ok, fijn dat ik niet de enige ben :D

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap zo'n zin in zoute haring, en in mandarijntjes. Nu is dat nog wel gezond, maar niet meer in de hoeveelheden die ik at :D

En bij deze zwangerschap ga ik juist over mijn nek van haring, en wil alleen maar zuur en pittig eten, dus ik eet een halve pot augurken per dag :( Raar. Ik heb twee weken geleden een chocolade kick gehad, maar die is gelukkig weer voorbij, dan hoeft dat er ook niet meer af na de bevalling :D

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Oooo, lekker in zo'n grote puntzak met een hele dikke vette klotter mayo! Hmmmm....

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Zo herkenbaar... Daarom ben ik ook zo veel aangekomen tijdens de vorige zwangerschappen en dat wilde ik dit keer echt vermijden, maar weet nu al dat het niet gaat lukken (naast mij ligt een lege verpakking van tony chocolony).

10. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn vorige zwangerschap had ik juist heel veel zin in fruit en frisse groenten! Daar kon ik geen genoeg van krijgen. De hele dag door at ik meloen, banaan, aardbeien, alles wat maar enigszins betaalbaar was. En qua warm eten ging ik voor WITLOF!! en garnalen.
    Mijn enige uitspatting waren mergpijpen, die at ik echt per pak :) Maar over het algemeen dus heel gezond.

En nu? Nu wil ik weer garnalen, maar vooral ook kaas! Idd in alle varianten. En pizza, chips, dropjes, chocolademelk, magnums, kebab, Mac/snackbar. Ongelofelijk, ik snap er niks van. Maar van de rest wordt ik misselijk, dus ik gehoorzaam maar al te graag ;)

Dus ja, ik herken het ook :D

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja herkenbaar! vanaf week 8/9 is de misselijkheid verdwenen en wil ik drop, koekjes, choco, taart, paprikachips, friet met veel mayo, worstenbroodjes etc ect
    kortom alles wat niet echt gezond is!
    en dan de meest rare tijdstippen!

avondeten, mwah.. omdat het moet. maar liever gewoon elke avond een frietje halen.
    probeer erop te letten, 1 avond in de week ongezond mag. verder toch gezond.
    maar snaai de hele dag door wel lekkere dingen :(

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha hier ook al.
    In het begin van de zwangerschap at ik het liefst elke dag patat.
    Dat nu niet meer, maar nu is het dus vlees. (terwijl ik dat maar 1 keer per week at)
    Liefst vette dingen, rookworst, braadworst, speklappen, gehaktballen enz.
    Enne de chocolade kick zet bij mij nu in.
    Gisteren zat mn man me aan te kijken: goh ik heb je nog nooit zo veel chocolade zien eten als nu ;):D

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik ook. (steekt vol schaamte handje op :) )

Ik heb totaal geen zin meer in groentes, blergh!
    Gekookte en gebakken aardappelen trekt me ook al niet meer.
    Ik ben niet misselijk, of wat dan ook, maar ik heb dr gewoon geen zin meer in om te koken, en warm te eten.
    Fruit eet ik wel nog erg graag, en dat eet ik dan ook extra.
    Snoep, koek, en zoetigheid heb ik ook geen trek in.

Nu op t moment favoriet: Tomatensoep, huzarensalade, tomaat met zout, broodje kroket, en Fanta.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik had het ook de eerste paar weken. Man heeft in geen weken een fatsoenlijke maaltijd gehad *kruipt onder tafel van schaamte* Of hij moest het zelf maken... Ik daarin tegen kaande mezelf een bochel in de kaassouflé's, Big Mac's, frietjes, droge worst (wat helemaal niet goed blijkt te zijn) en Hamka's chips. Heel erg. Ik moet wel zeggen dat ik het later ruimschoots heb 'goed' gemaakt (met mezelf dan, met m'n man moet nog :D) door mezelf arm te eten aan voorverpakt fruit van de AH en dan het liefste de meloen, mmm!

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb gisteren alsnog een kaassouffle gegeten - als eh, toetje :D Oeps. Mijn man heeft hem om 21:30 nog met liefde voor me gebakken :)

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Misschien dat je wel meer eiwit nodig hebt, maar er zijn vast wel gezonde vleesvervanger waar je dat uit kan halen. (flauw he)

17. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Haha dat herken ik allemaal!
    Hier veel zin in patat, hamburgers, pizza, pannenkoek, chips, en nog veel meer van dat soort dingen. Gewone aardappels hebben we al 2 weken niet gegeten, daar heb ik gewoon geen zin in.....in plaats daarvan gebakken aardappels, lasagne, macaroni en ovenschotels (en natuurlijk de dingen uit mijn bovenstaande lijstje. Normaal ben ik erg van het gezonde eten en ben dat eigenlijk niet gewend van mezelf.... (al vind vriendlief het niet zo erg dat de gekookte aardappels achterwege bleven haha) Ook honger op de raarste tijdstippen. Moet maar niet te lang duren anders komen dr wel heel wat kilo's bij ben ik bang.....(A)

18. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha wat een geweldig topic dit :D Ben zo blij dat ik niet de enige ben! Zet met moeite een gezonde maaltijd op tafel, heb er gewoon geen zin in.. het vlees stinkt en m'n hoofd zit bij de patatjes met mayo :D
    Ben nu al 1,5 kilo aangekomen :$ terwijl ik best wel slank ben dus hoop dat het een beetje binnen de perken blijft deze zwangerschap hihi!

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Asperges uit zo'n potje! Ahh kwijl!
    En verder natuurlijk vette zooi maar dat heb ik eigenlijk altijd wel. Ik ga ervoor opletten dat mijn zwangerschap geen excuus wordt om te vreten zoals bij mijn vorige zwangerschap.
    Alleen als ik misselijk ben mag ik van mezelf eten waar ik ook maar zin in heb want misselijk zijn vind ik zo vreselijk.

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wat een leuk topic dit!

Ik lust normaal geen cola maar sinds ik zwanger ben vind ik het heerlijk!
    Drink het natuurlijk niet te veel vanwege de caffeine maar drink geen koffie dus dat zal wel goed komen!

Het helpt trouwens bij mij ook tegen de misselijkheid!

Deel Deze Pagina