Waarom zoveel trek in 'ongezonde' dingen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door evenstar, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Daar heb ik ook continu last van vooral met veel mayo terwijl ik daar normaal helemaal niet van hou :(

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn misselijkheid gaat juist weg als ik hartige ongezonde dingen eet, pizza, ham/kaas croissant, stokbrood kruidenboter uit de oven, lasagne/pizza, broodjes kaas uit de magnetron en ga zo maar door haha

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Oww nu krijg ik spontaan lekkere trek....

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb dit preciessss hetzelfde gehad...kapsalons, mac, burgerking, kfc alles.. was heir niet aaan te slepen :p:p

ik heb er aan toe gegeven...maar het is ook weggegaan die trek rond 8/9wkn ofzo...toen werd ik er ehct missleijk van..

maar heb nog steeds alleen maar hartige trek...alleen nu is het niet meer zo heftig...en eet ik gewoon wee rnormaal!
    Nu kies ik eerder een cracker met kaa sof extra boterhammen enz...

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, heel herkenbaar :)! Ik ben ook erg misselijk geweest (de hele dag door, gelukkig niet overgeven) en ontbijt met 2 pakjes koude chocolademelk mmmm (en daar werd ik dan weer niet misselijk van haha!) En verder... tosti's broodje frikandel mayo, patatjes, mac, chocolade, appels en geroosterd brood met boterhamworst mmmmm.
    Krijg gelijk weer lekkere trek (en heb net een bord macaroni op, die smaakte me niet haha) ga toch zo maar even een frietje halen, of mac :):) haha

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O hehe mag ik me bij jullie aansluiten? Ik word soms gewoon misselijk van mezelf! Ik doe mijn best om goed te eten maar is soms zo moeilijk omdat ik zoveel trek heb in de zoete en ongezonde dingen! Op een ander forum heb ik dit benoemd (geen zwangerschapsforum) en daar werd het totaal uit zijn verband gerukt. Ik was een onverantwoorde aanstaande mama omdat ik niet 7x per week gezond at, hele dag aan het fruit zat en een uitgebalanceerd dieet volg...
    Nu heb ik medestanders!

Ik hou van: drop, chocolade, slagroom, patat, pizza.
    Ik snoep elke dag wel...............
    Ik probeer 6x per week gezond te eten. Meestal lukt het 5x omdat ik ook vaak op mijn werk eet en dan is het niet altijd gemakkelijk om er wéér een magnetronmaaltijd in te schuiven terwijl de patatzaak om de hoek is.
    En ik eet een halve komkommer per dag en minstens 1 stuk fruit per dag. (gevolgd door chocolade :D)

Ben wel al veel aangekomen vond de verloskundige. Ik vond het zelf meevallen. Nu bijna 20 weken zwanger en 7 kilo aangekomen. Of is dat echt veel??
    Ik moet van de VK zelfs testen op zwangerschapsdiabetes?

7. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eveline, lekker is het allemaal he? 7 kilo vind ik inderdaad ook al wel veel hoor! Ik ben denk ik nu 2 kilo aangekomen en ben ruim 20 weken zwanger van een tweeling!
    Met de andere 2 zwangerschappen de 1e 20 weken 5 kilo afgevallen (ik eet me echt het schompes, maar de kinderen eten mij blijkbaar eerst op) en ik ben maar 1,67 m en normaal gewicht 64 kilo. De andere 2 zwangerschappen woog ik met 39 weken (paar dagen voor de bevalling) 74 en 75 kilo. En was ook bijna alles gelijk weer in de kraamweek kwijt.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dit is echt een goed topic! Ik heb er ook echt last van. Zin in slechte dingen... Gelukkig eet ik veel fruit en elke dag 6 boterhammen, maar soms ben ik wat vroeger klaar en kom met de auto langs de mac... SLECHT!!!

Ik heb ook al best veel aangekomen, dat ging bij mij al heel snel, zelfs toen ik heel misselijk was en weinig at, dus ik heb niet het gevoel dat het veel extra vet is zeg maar! Vooral erg grote borsten en veel vocht.

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook zoveel aangekomen met 20 weken. Vier weken later zat er weer 4 kilo meer bij.
    Misschie scheelt het wat je start gewicht / BMI is want ik vond zelf dat ik ook wel erg veel was aangekomen maar mijn vk vond het geen reden tot paniek.

Ben ik trouwens de enige die honger krijgt van het lezen van dit topic? :)

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik begon al met overgewicht dus volgens de VK had ik niet zoveel moeten aankomen. Moest vandaag ook op diabetes testen maar waardes waren keurig dus geen zw.schapsdiabetes gelukkig!
    Ik kon wel met 11 weken zwangerschap mijn ringen al niet meer om krijgen en met 14 weken zwangerschap zelfs mijn ketting af moeten doen. Denk dat het voornamelijk vocht is. Ook mijn borsten zijn al bijna 2 cupmaten gegroeid.

Bovendien was ik druk bezig met afvallen voor ik zwanger raakte ne daarmee moest ik natuurlijk stoppen. En toen zijn alle remmen losgegaan *oopsie*

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nu nog geen last. Wel veel honger.
    Maar herken het van de vorige zwangerschap. Ben regelmatig langs de mac geweest vanuit mn werk. En patat en frikandellen gingen er goed in ondanks de misselijkheid.
    Toen een tijdje veel rauwkost gegeten maar ging me ook tegenstaan. Tot het einde toe veel yoghurtdrink en yoghurt met fruit gegeten. Helaas overmatig zuivelverbruik en dochter met KMA dus het wordt nu netjes oppassen.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hey, gefeliciteerd Red! :D

Ik heb onderhand bijna nergens meer trek in, behalve kaas en witlof :(

Ben erg misselijk :(

13. fafje

fafje Niet meer actief

inmiddels heb ik hier een tik van wienermelange en zuiveltrek (kwark/yoghurt/room)

dnek ook ineens vaak aan haring :D

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Negerzoenen, colaflesjes en zoetzure suiker snoep. :D

Eet ik normaal noooooooooooooit. Weet ook niet hoe dat kan.

15. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee waar dit fenomeen vandaan komt. Ik heb eigenlijk de hele zwangerschap niet extreme trek in andere dingen gehad, maar de laatste weken lijkt het alsof ik dat allemaal inhaal.....pfff chips, mayonaise bij alles, chocola, kaas, patat.....alles gaat erin als koek! Ben ook ineens aan het bakken geslagen. De ene na de andere cake en taart.....

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Evenstar, thnx! Schelen onze 2e kindjes straks ook niet zoveel :)
    Sterkte met de misselijkheid!!

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.305
    2.588
    113
    haha,

ik werkte tijdens mijn eerste zwangerschap nog onregelmatige diensten in de gehandicapten zorg.
    Tijdens een slaapdienst ging ik om 24u nog op zoek naar iets te bikken, kwam frikandellen tegen en hoppa de frituurpan aan.
    ( kon toch moeilijk naar de mac en mijn clienten alleen laten)

Avondeten moest ik ook weken niets van hebben maar wel weer echte chocomel!!!

18. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    oh wat leuk om te lezen dat er dames zijn met een zuivel-tic! Ik ben ineens gek op Yoki! En kaastosti's gaan er bijna elke dag in. Ook gebakken eieren en dropjes....
    Verder eet ik bewust veel fruit, maar daar ben ik altijd wel gek op geweest!

19. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Jaaaaaaaaaaaa Karnemelk!! heerlijk!!
    maar; denk dat je lijf zo laat weten dat je te weinig zuivel binnen krijgt denk ik!

20. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh.. Ik vind 7 kilo erg meevallen. Ik zit nu met 21 weken op 9 kilo.. En mijn verloskundige heeft er niets van gezegd hoor. Ik weet dat ik zelf gewoon gezond eet. In het begin had ik ook enorme trek in lekkere dingen. Vooral Big Mac, worstenbroodjes. saucijzenbroodjes en pringles waren geliefd.

Maar..

Sinds 20 weken ben ik die eetlust helemaal kwijt! Sinds een week juist amper eetlust, en al helemaal geen ongezonde dingen.
    Raar he!
    Wel fijn overigens ;) Hoop dat het mee gaat vallen met mijn gewicht.

Deel Deze Pagina