Waarom zw test uit elkaar halen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ukkie1985, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zie dat veel mensen hier foto's plaatsen van testen die uit elkaar zijn gehaald. Is hier een speciale reden voor? ;) sorry als dit een hele logische verklaring heeft maar ik snap m niet :D

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Volgens mij om een duidelijkere foto te maken

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik loop al heel wat jaren mee, maar heb dit ook nooit gesnapt.
    Sommige mensen denken het zonder cassette beter te kunnen zien.
    Vervolgens worden er foto's gemaakt, om die vervolgens in negatief te zetten... Alles om het nog beter te kunnen zien...
    Is enkel voor de mensen die veel te vroeg testen. Ik snap dat wel als je heel graag zwanger wilt worden, maar heb zelf nooit de behoefte gehad om de cassette te slopen.
    Je kunt ook gewoon dipstick kopen. Is goedkoper en dan heb je dat rpobleem niet ;)

4. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd voor de foto in t kleine venster zie je bijna niks als je een vage test hebt

5. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als je op de goede datum test of een paar dagen later dan moet je wel een duidelijk streep zien (of niet) en is het slopen dus nergens voor nodig.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    bij mijn vorige zwangerschappen was het streepje even donker als de controle streep, lijkt me moeilijk te missen ;)

7. Jasmijn1203

Jasmijn1203 Actief lid

27 mrt 2013
    118
    0
    0
    Ik snap je vraag, ik haalde de test ook uit elkaar, omdat het op de foto niet duidelijk genoeg overkomt. Ik zag het wel, alleen op de foto weerkaatste het licht. En er zijn wel personen die op de juiste datum foto's plaatsen, inclusief ik zelf.
    Niet om jouw vraag in de prullenbak te gooien, maar laat ze toch.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    ik snap m!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Omdat er bij veel testen dan ergens in de verte misschien wel iets te zien is...
    Het feit dat het nodig is, geeft al aan dat er te vroeg getest is of dat de test gewoon negatief is..

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd. Ook nooit begrepen, grappige vraag :D

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Voor de foto inderdaad ;) Vind het altijd wel spannend om zo bij anderen mee te turen..

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik begrijp het soms wel als er testen met venstertjes gebruikt zijn. Die venstertjes weerkaatsen op een camera. Dan kan het helpen om het stripje "uit te pakken"
    Maar bij zo'n KV heb ik het nut er ook nooit van ingezien... Sterker nog; bij een vage KV-test wordt het alleen maar nog moeilijker om mee te kijken zonder omhulsel. Die cassette zorgt er voor dat je in ieder geval nog weet waar je kijken moet.

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Bij de kv test 2 v5 hoeft het niet als je vroeg test, maar bij die van de action bijv, valt er een schaduw van de cassette op de strip. Daardoor lijkt het dan een streepje, maar als je de cassette eraf haalt kan je beter zien of het nou wel of geen streep is... maar het is idd alleen nodig bij tuurtestjes ;)

14. Evientje

Evientje Niet meer actief

Idd vanwege het venstertje na meerdere keren het advies hier op het forum te hebben gekregen.
    Overigens wil op of na je nod testen nog niet altijd betekenen dat je ook duidelijk positief test.

15. Crocus

Crocus Niet meer actief

Dit dus. Ik wacht wel totdat ik een week overtijd ben. Maar goed ik heb nooit geen test nodig.:(

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik doe het altijd om een foto ervan te maken. Of nou ja, altijd..:p

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Om m nóg beter te kunnen bekijken, tegen het licht te houden, achterstevoren op z'n kop te bekijken!! We willen zo graag :p
    Of nou ja, bij mij is het inmiddels wel gelukt ;).

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    En het spoelen van de testen??;)
    Daar begrijp ik soms niks van.

Ik deed dat ook wel eens maar dat was alleen om het gele uit de test te halen.
    Tegenwoordig lijkt het er op alsof er staat in de gebruiksaanwijzing:
    "Is hij negatief,spoel hem met water en je hebt nog een kans!!"

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik spoel ze om het gele weg te halen en te kijken of het streepje blijft staan.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat spoelen snap ik dan weer wel. Want dat haalt inderdaad het gele weg. Verder gebeurt er niks spectaculairs hoor.

Wat ik dan weer niet snap, is dat mensen de foto in negatief gaan zetten. Want dat komt veel vaker voor hier dan dat mensen hun testjes gaan spoelen met water.
    Om met jouw woorden te spreken :p:
    Tegenwoordig lijkt het erop alsof er staat in de gebruiksaanwijzing:
    " Is hij negatief, maak dan een foto, plaats deze in negatief en je hebt nog een kans....dat er in de verste verte een streepje verschijnt!!"

Komt denk ik gewoon dat mensen zo graag willen. En ergens begrijp ik dat ook wel. Men wil zo graag zo vroeg mogelijk het tweede streepje zien, hoe bijna onzichtbaar ook. En daarmee voor zichzelf hoop scheppen. Hoop op een wondertje!

En daarvoor gaan ze o.a. testjes slopen (om betere foto's te kunnen maken), testjes spoelen met water en foto's van testjes in negatief zetten.

Maak er niet zo'n probleem van. Ik tuur graag mee en geef graag mijn mening. Ik zeg het ook altijd eerlijk (hoewel sommigen dat helaas niet willen horen) als ik niks zie.

Deel Deze Pagina