maar als je alleen een broodje kaas besteld zeggen anderen: "neem je alleen dat? daar heb je toch niet genoeg aan?, karig hoor" Dus dan neem je er een complete rijsttafel, wat pepernoten en een Luxe broodje met filet bij. En dan ben je gierig beter kan je gewoon niet eten.
Ik vind het alleen raar dat wanneer je zelf betaalt niet zoveel honger hebt maar als een ander betaalt wel honger hebt En ik snap best dat iedereen niet evenveel te besteden heeft. Maar als ik het te duur vind sla ik wel over en eet mijn eigen huis gemaakte broodje. En als het eenmalig gebeurt ,oke maar sommigen doen het altijd. Bij mijn man zitten collega's die als de baas betaalt zelfs milkshakes bestellen en dan mee naar huis nemen voor de kinderen
Met z'n allen op een terrasje, 1 persoon stond er om bekend dat ie nooit een rondje betaalde. Altijd op kosten van anderen drinken dus. Toen hebben we allemaal om ons heen gekeken of doorgekletst toen de ober de drankjes kwamen brengen. Niemand trok zijn/haar portemonnee waardoor die jongen uiteindelijk toch betaalde
ik bestel dan meestal het goedkoopst.. als iemand anders betaald.. en idd.. als ik betaal wordt vaak t duurste besteld.. vroeger toen ik nog iedere week ging stappen had ik een vriendin die niet veel geld had.. ik vond dat zielig dus zei ik.. ach kom dan betaal ik gewoon voor ons beiden... ik vond dat helemaal niet erg, t is maar geld he.. ik vond het belangrijker dat ik een leuke avond had.. maar na tijd vroeg ik me af hoe mijn geld iedere avond zo snel opwas... want echt veel dronken we niet.. ik kwam er dus achter.. iedere keer dat mijn vriendin naar de bar ging om drinken voor ons te halen..( ik altijd safari-jus en zij bacardi.. ) dronk ze terwijl ze aan de bar stond altijd 1 of 2 tequilla.. stiekem zonder dat ik het wist.. nou ik voelde me zo bedrogen he.. ik betaalde al de hele avond voor haar en dan nog stiekem 'geld jatten''.. zo voelde dat echt.. ik hou er zoiezo niet van.. van zo'n mensen.. heb gewoon fatsoen als iemand betaald om iets te bestellen van een normaal bedrag...
is dat nog een vriendin van je?? Ik vind het verschrikkelijk idd. Ik probeer dan altijd gewoon een water of roze te drinken gaan andere dure drankjes drinken grrr
Als er zoiets gebeurd, dan doe je dat toch een soort van om en om. Vind dat echt erg om te zien als mensen mekaar gaan zitten aangapen als de rekening komt. Even ervan uitgaande dat iedereen het zich zou kunnen veroorloven, een keer trakteren. Weet wel bij een vriendinnetje van mij op het werk, hebben ze een soort potje. Waar iedereen wat geld ingooit, of het nou 20cent is, of overgebleven kleingeld van de boodschapjes. En als er dan aan het einde van de maand een leuk klein bedragje inzit. Ze met de afdeling broodjes halen bijv. De afdeling bestaat uit 5 mensen, even ter verduidelijking haha.
Toch fijn dat er hier op het forum alleen maar mensen zijn die zo keurig zijn dat ze hier niet aan mee doen
Waar ik zelf moeite mee heb, is dat als je met een groep uit eten bent, bijv. van je werk. en er wordt afgesproken dat we het bedrag delen, ik dan geen nee durf te zeggen. Want ik ben niet een hele grote eter, en drink ook geen alcohol, en ik betaal dus altijd voor anderen die dure wijntjes, veel bier en dure gerechten bestellen.Hebben jullie dat ook?