Niet echt een lekker verhaal, maar ik weet sinds afgelopen vrijdag dat ik zwanger ben, en sinds zaterdagavond moet ik heel veel poepen. Ik hoef maar iets te eten, of ik voel alweer aandrang. De eerste 2 dagen was het dun, en nu wordt het iets vaster. Sorry voor de details! Maar het doet nu natuurlijk ook hartstikke zeer daar! Vanmiddag moest ik weer eens, en toen ontdekte ik bij het afvegen een beetje bloed. Ik denk dat er vort een wondje zit, en dat is ook niet zo gek door het vele poepen. Maar ik hoor juist niks anders als verstopping in het begin van de zwangerschap, niet andersom dus, zoals bij mij. Kan iemand me geruststellen, dat dit normaal is? Ik kan 15 dec pas bij de gyn terecht, dus kan nu nog nergens met mijn vragen terecht.
Hallo Jusi, Ik merk dat ik het ook heb. Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben. Maar heb het al een aantal dagen. Dat ik vaak naar het toilet moet zowel plassen als ontlasting. Tenminste de aandrang is er. Durf niet echt te drukken, haha sorry voor taalgebruik. Mijn ontlasting is ook niet stevig en hard (Geen obstipatie). Ik heb eens gelezen op een site dat sommige vrouwen last krijgen van obstipatie of juist het tegenover gestelde (diarree). Dus volgens mij is dit heel normaal. Dus ik lees even mee
ik weet nog niet of ik zwanger ben (nod is as dinsdag) maar ik merk ook dat ik veel naar de wc moet. is dat gek als mijn nod nog niet eens is geweest?
geen idee meid, daar zul je straks achter komen als je test . Heb namelijk altijd wel gevoelige darmen nu nog meer
Spannend, je nod afwachten! Morgen ga je ook testen? Of w8 je een paar dagen? Ik hoef niet meer zo heel vaak, zeker wel om de dag. Maar ontlasting is normaal tot brei-ig, beter zelfs dan voordat ik wist dat ik zwanger was ...
Kan me best voorstellen dat dit er bijhoort, voor iedereen is het weer anders. Ik persoonlijk zou juist dolgraag weer eens willen poepen!
Is heel normaal; de hormonen hebben effect op je darmen en ook worden ze een beetje aan de kant geduwd, waardoor ze prikkelbaar kunnen reageren. De een krijgt daar verstopping van, de ander juist diarree. (Of het wisselt elkaar af, kan ook nog.) Ook is vers bloed geen reden tot zorgen, natuurlijk wel vervelend als het pijnlijk is, maar een wondje in dat gebied is vrij gevoelig en kan dus telkesn weer open gaan. Helemaal bij diarree, dat irriteert gewoon enorm. Je kan proberen met natuurlijke middelen de boel wat in te laten dikken, dus bv witte rijst, beschuitjes, roosvicee stop... Maar kijk wel uit dat je daar niet juist verstopt van raakt, want dan geneest zo'n wondje ook niet...
Bij mij is dat heel afwisselend. Eerst heb ik last van 3 keer op een dag poepen en dan zit ik weer twee dagen vast. Snap er zelf niets meer van en probeer er zo weinig mogelijk op te letten vanaf nu.
Ik heb hetzelfde!! Weet nog niet of ik zwanger ben (wel 5 nod, maar steeds een nega test) maar vroeg me al af of het er iets mee te maken had Misschien wel dus! Moet soms wel 5x per dag! Echt vervelend..
Ik heb er gelukkig sinds een paar dagen geen last meer van! Vinden mijn billen ook wel fijn, want die doen best wel zeer van dat vele poepen en vegen. Hopelijk is het nu over, en mag gaan ik genieten van de 'gewone' kwaaltjes van de zwangerschap.
Bloed is meestal een binnenwaartse aambei die is geklapt.. Zolang het geen liters zijn geen zorgen om maken. En ook hier nadat ik wat gegeten heb gaan me darmen al rommelen en schommelt het tussen normaal en diarree.