Bij mij kwam de positieve testuitslag ZO onverwacht dat ik meteen nog een test heb gedaan, inderdaad uit ongeloof. Ik was gewoon aan de pil namelijk en zou sowieso al moeilijk zwanger moeten kunnen worden. Ik dacht dus echt: misschien heeft deze test het mis. Achteraf gezien een irrationele gedachte, maar het moment van de test was nou eenmaal niet mijn helderste moment....
mamalief@, ik merk dat ik me irriteer aan je vraag. Als het allemaal niet gaat zoals je graag zou willen, kan ik me goed voorstellen dat je meerdere keren een test doet. Ik kan er helaas niet over meepraten, nog nooit een positieve test gehad. Laat iedereen lekker haar eigen ding doen, niet iedereen is snel zwanger.
Maaike@. De vraag was echt uit nieuwsgierigheid. ik las het zo vaak dat ik dacht dat ik ook een 2e test moest doen. Dus niet om andere te kleinere ofzo. En zo lees je ook weer dat ieder zijn eigen reden heeft.
Als je 4 dagen voor NOD positief test (heel licht met dipstick) dan wil je de dagen erna gewoon zeker zijn dat je je het niet ingebeeld hebt... Had bij de eerste ZS er meteen een ovutest achteraan gegooid omdat ik maar 1 zw test had liggen en ik zo overrompeld was. En wilde er niet meteen een CB digitaal tegen gooien (vind het nogal duur om een negatieve test te hebben), zodat ik de test met dat mooie woord "zwanger" gedaan heb toen ik het eigenlijk al zeker wist En (h)eerlijk, bij de 6e of 7e positieve test kreeg ik nog steeds dat ongelooflijk warme gevoel dat ik had bij de eerste positieve...
Ik heb zelf maar 1 test gedaan. was zo ongelovelijk, dat ik het nog steeds niet echt besef, Moeders voor moeders deed bij mij nog een test, dat vond ik eigenlijk best spannend.. wat als die nou opeens negatief was ofzo. Ik begrijp wel waarom mensen er meerdere doen, heb zelf ook vaak op het punt gestaan, Maar mijn streep was zoo overduidelijk = 3x zo rood als controle streepje, dat ik het zelf niet heel nodig vond.
Ik heb ook drie keer getest...de eerste keer na 29 dgn cyclus, maar die was negatief. Afgelopen zondag daarom nog eens getest omdat ik nog steeds niet ongesteld was. Toen had ik zo'n licht streepje, dat wij allebei twijfelden. Vandaag nog eens getest en nu een duidelijk streepje. Dus voor ons was het puur duidelijkheid om een einde te maken aan de onzekerheid!
Als je echt heel lang bezig bent voor een wondertje vind je het leuk om nog een extra test te doen !! Ik iig wel na 2 jaar.. Eindelijk zag ik dat streepje zien verschijnen en daar kreeg ik geen genoeg van......
Ik heb maar 1 test gedaan toen ik zwanger was van mijn zoon En doe ook alleen maar 1 test als ik overtijd ben
Waarom ik bleef testen? Meestal begon ik met een lichte maar duidelijke streep.. Omdat ik geen luikje in mijn buik heb, wilde ik in ieder geval weten of mijn HCG een beetje steeg. Bij de 2e zwangerschap werden te testen weer lichter.. Op één of andere manier schiet deze vraag me een beetje in het verkeerde keelgat, sorry..
Nou aangevallen? Hahaha beetje overtrokken. Laat iedereen lekker testen. Onzeker zijn we (bijna) allemaal als we net zwanger zijn. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die na 1 test heel stevig in hun schoenen staan. Chapeau! En nu weer over op de orde van de dag.