Hoi dames, Gisteren heb ik een 'bijna' positieve ovulatietest gehad. Hij was NET niet gelijk aan de controle streep. En vandaag heb ik een test gedaan en hij was lichter dan de controle streep. Nu had ik op dag 8 een heel dun streepje. Dag 9 is deze iets dikker en breder geworden, maar niet gelijk aan de controle streep. En gisteren was hij veel dikker. Kan ik er vanuit gaan dat ik gisteren een positieve test heb gehad? Aangezien het vandaag weer iets lichter is geworden? Zo ja, dan zal mijn ei binnen 1 tot 3 dagen springen. En over 2 dagen heb ik mijn eisprong, dus mijn banner klopt? En met klussen zijn we dan ook niet laat toch?
Tnx voor de reacties dames! Me2, ik moet er dus vanuit gaan dat ie al geweest is? In de bijsluiter staat tussen 20 - 48 uur zal je eisprong plaatsvinden. Zal ik vandaag nog een laatste test uitvoeren, omdat er gisteren nog een licht streepje stond?
Ik ben wel blij dat ik ben begonnen met ovulatietesten, zo zie je maar dat je ei veel eerder kan komen dan je banner aangeeft. Misschien hebben wij gewoon de afgelopen maanden verkeerd zitten klussen.
ja na de positest kan je ei eigenlijk al komen na 12 tot 48 uur. dat ligt maar net aan waar in de piek je hebt gemeten. je hoeft nu niet meer te testen hoor.
hoi seker wat fijn dat je nu en positieve test hebt gehad. ik had vorige maand dag 13 een positieve test en deze maand pas dag 16 zo zie je maar dat het telkens anders kan zijn. ik heb ze van deze maand ook in me album staan op de foto kun je het moeilijk zien maar op dag 16 heb ik om 10.00 getest en om 16.00 getest en om 16.00 was hij nog weer donkerder de dag erna heel licht streepje weer gr patricia
Hoi pipi, Als het deze maand niet raak is, dan wil ik de volgende maand ook ovulatietesten gebruiken, ik heb er nog 6 over. Zo kan ik ook zien of ik weer op dag 10 een positieve test zal krijgen of niet. Echt handig die testen, zo weet je waar je aan toe bent.
Nee, natuurlijk, sorry, wist niet wanneer je de testen had gedaan, maar inderdaad komt je ei 24-48 na de posi test (bij mij echter vaak nog dezelfde dag!). Nog een test doen vandaag is eigenlijk niet nodig...
Hoi, Ik heb ook een vraagje hierover.. Ik ben vandaag begonnen met ovulatietesten, ik heb ze van MatCare. Vandaag had ik een lichte teststreep (veel lichter dan controlelijn) dus nog geen LH piek en dus negatief. Maar mijn ei zit er dus wel aan te komen. Hoeveel dagen duurt het dan meestal voordat je ovutest wel positief is? Dit is de eerste keer dat ik ze gebruik. Dus ik ben er wel benieuwd naar. En heb je dus sowieso een eisprong als je ovutest positief is? Dat zou een hele opluchting zijn omdat ik soms verhalen lees van meiden die geen eisprong meer hebben e.d. Ik word wel gewoon elke maand ongesteld maar mijn cyclussen zijn nog niet regelmatig. Vandaar dat ik ook ovutesten wil gebruiken. Ik heb nu wel zere tepels en wat buikpijn. Maar de test gaf dus aan dat mijn eisprong nog moet komen. Of zou ik te laat zijn? LIjkt me weer niet gezien de dag waarop ik nu zit en mijn kortste cyclus was 28 dagen de afgelopen maanden zonder pil. Misschien reageert iemand hier nog op. Ik reageer op dit topic omdat er dan niet steeds een nieuwe hoeft worden geopend.