Ja, natuurlijk snap ik je.Als geen ander helaas.Ik Heb voor deze relaite jaren terug ook een poging gedaan om zwanger te raken.Een maand of 10.Die relatie ging over en gelukkig achteraf is het zwanger raken toen niet gelukt. Sinds 2 jaar met een andere partner opnieuw de pil overboord gegooid. En dan heb je stiekem wel de twijfel.Maar ik heb nooit al zo snel zulke onzekerheden gehad.Dat kwam pas na ruim 1 jaar. Maar goed, ieder mens is anders. Plus dat ik ook zo reageer omdat ik eigenlijk hier niet hoor.Ik heb wat minder geduld door m'n eigen shit, haha. Dus ik had al m'n excuses aangeboden en ik ga gewoon weer terug naar de óverkant'.
hmmm ok ... nou ja even goede vrienden zullen we dan maar zeggen en ik hoop voor jou (en iedereen hier natuurlijk) dat het maar heeeeeel snel mag lukken en dat 2008 een vruchtbaar jaar wordt!
Mmmm...ik zit (gelukkig) niet in hetzelfde schuitje als Zara75, maar heb soms dezelfde gedachten bij dit soort berichten als zij. Ik weet ook niet beter dan dat het vrij normaal is om voor het zwanger worden een jaartje uit te trekken. Pas als het na een jaar niet zou zijn gelukt, kan je eens langs de dokter gaan, geloof ik. Ik snap de teleurstelling wel als het opnieuw een ronde niet is gelukt, maar vind aan de andere kant ook dat een beetje nuchterheid geen kwaad kan. Bij het eerste bericht van de TS, en dan vooral bij de eerste zin, lijkt de nuchterheid ver weg. Zoveel zorgen zijn niet nodig. Om nu al te denken dat het nooit zal gaan lukken lijkt mij erg overtrokken. Dus aan de TS: het lijkt mij dat je je totaal nog geen zorgen hoeft te maken. 6 maanden is nog heel normaal.
hey allemaal ben wel serieus verschoten toen ik jullie antwoorden las. Ten eerste was het zeker mijn bedoeling niet om jullie op stang te jagen. Maar ik vind het wel normaal da ik bij mijn problemen aan iemand een antwoord mag vragen daarvoord diend deze sait daar ook voor dacht ik niet? sommige onder jullie zijn al langer bezig dan mij en andere om zwanger te geraken en daarom snap ik ook hen reactie op mijn vraag. Maar sorry ben ook maar een mens en heb soms ook wel eens de behoefte om met mùijn problemen te praten ook al vinden sommige da ik maar een half jaartje bezig ben en dit nog wel heel vroeg is om daar over een probleem over te maken. Had meschien van jullie een meer possitief antwoord verwacht. Bedankt voor de geenen die mij wel begrijpen
Iedereen heeft recht op zijn eigen verdriet: jij ook Sindy. Jouw verdriet is niet minder omdat het in de optiek van anderen minder is. Iedereen gaat hier op zijn eigen manier mee om, de een heeft immens verdriet bij het uit het oog verliezen van een vriendin, de ander heeft immens verdriet doordat ze is verlaten door haar vader, of haar broer is verloren op jonge leeftijd. Hier kun en mag je geen zwaarte en label aan hangen. Het hangt van de persoon af hoe ze er mee om gaan en hoe ze het "handelen". En dan is ieder verdriet: klein of groot TE groot.
Je wilt graag iets positiefs horen, maar ik vraag me af wat je dan eigenlijk wilt horen. Je hebt al te horen gekregen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Dat je er best een jaartje voor uit mag trekken. Dat er nog niets aan de hand hoeft te zijn. Als dat niet is wat je horen wilt, wat dan wel? Je hebt het over een probleem en over dat je nooit zwanger zult raken. Ik ben daar serieus op ingegaan en blijf ook bij mijn mening daarover. Ik heb volgens mij niet vijandig gereageerd, maar voel mij nu wel door jou aangesproken.
Sinndy, kijk regelmatig eens naar de onderschriften van andere meiden, dan zie je dat het veel mensen uiteindelijk wel lukt. Zelf dacht ik rond die periode ook het gaat nooit lukken. Misschien is het een idee voor jou om wat meiden te zoeken die ook voor de tweede gaan en het ook niet direct lukt. Hier wordt jouw vraag een soort botsing tussen twee meningen. Ik ben van mening dat ieders verdriet en ongeduld hier een plekje mag krijgen. Ik probeer me ook wel voor te stellen hoe je sommige berichten leest, als je de wetenschap hebt dat het niet spontaan zal lukken. Moet heel erg moeilijk zijn! En vanuit die gedachte kan ik me soms die reacties wel begrijpen.
asjeblieft zeg val sindy niet zo aan! ook jullie hadden het in het begin ook vast zo moeilijk als haar er mee... is toch logisch dat ze die angst heeft? en nogmaals ze heeft nu een andere man! dus het hoeft niet bij haar te liggen.. ik snap haar angst wel.. en dan erbij dit is een open forum om open te kunnen kletsen mag iemand daar zijn angsten dan niet kwijt? dit is de enige plek waar dit kan misschein voor iemand.. als zulke mensen nu eens gesteund worden ipv met de vloer gelijk gemaakt wordt is het ook gezellig hier!
Ik snap jou reactie heel goed hoor Zara. Maar ik snap Sindy ook heel goed. Weet je als de wens er eenmaal is duurt elke dag te lang. Dat kan iedereen hier op dit forum bevestigen denk ik. Succes Sindy en jij ook Zara. Liefs Zora
Nee, ik had het er niet moeilijk mee. Ik dacht gewoon reeel na. Maar ik snap best dat iemand ongeduldig kan zijn. Dat kon ik soms ook wel zijn, maar ik bleef er wel nuchter onder. Mijn eerste reactie was in mijn ogen heel normaal en daarnaast oprecht. Maar blijkbaar was dat niet wat ze horen wilde, aangezien ze ons 'allemaal' aanspreekt. En daar zou ik dan niet op mogen reageren? Ik snap even niet waarom. Bovendien: de reacties van jou in dit topic zijn aardig aan de felle kant, zie ik.
ja idd... omdat ik vond dat er ook fel op haar werd gereageerd.. elke situatie is anders en kan je niet met elkaar vergelijken.. vandaar..
Ok, dus omdat een ander fel reageert op iemand, doe jij het ook maar. Dan is het een kwestie van 'de pot verwijt de ketel'?
(ik moest dit even quoten, kan je niet goed schrijven of is dit een dialect) sindy, het is helemaal niet raar of gek als je graag zwanger wilt worden dat je onzeker word, als het langer duurt dan een paar maandjes. ik had dat namelijk ook. eigenlijk was ik er stiekem al van overtuigd dat ik de eerste ronde zwanger zou zijn. gelukkig weet jij wel dat je zwanger kan raken, dus dat heb je mee. dat je nu een andere partner hebt, kan je ook onzeker maken, in de zin dat er een stukje onvruchtbaarheid bij hem kan zitten. het gevoel wat jij hebt, hebben meer vrouwen. als je na een jaar nou nog niet zwanger bent, kunnen jullie samen eens naar de dokter, en die verwijst je door naar mensen die er verstand van hebben. succes!
Zullen we in elk geval even "normaal" op elkaar reageren! Het is onderhand een heel persoonlijke discussie aan het worden waar de ts niet om gevraagd heeft! Ook flauw om over haar taal te beginnen zeg! Laat elkaar een beetje in de waarde zeg!