Waarop baby op de grond laten spelen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door sandraske, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is bijna vijf maanden en ik merk dat ze veel meer probeert (bijv rollen en draaien) als ze op de grond ligt dan dat ze in de box ligt..

Maar nou komt het probleem, ons huis is oud en slecht geïsoleerd en trekt dus vrij koud op.. Nu ligt ze op twee boxkleden maar das niet handig (ze zakt erin weg) en die dingen zijn niet zo groot..

Nou heb ik al zitten kijken voor een oplossing maar ik zit te twijfelen tussen een gewoon vloerkleed en een foampuzzel (met een fleecekleedje erop nu in de winter)..

Vloerkleed is duurder en wij hebben een hond dus ik zie dat niet zo zitten met die haren...

Heeft er iemand ervaring met die foampuzzels? Glijden die weg? Enne nog een belangrijke, zijn hondenharen er makkelijk af te krijgen?

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Die foampuzzelstukken zijn handig totdat ze op alles gaan bijten.
    Hier beet ze er stukken vanaf.

Ook waren ze moelijk te stofzuigen vond ik....

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.007
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    ik leg mijn kindje in zijn eigen kamertje (1e verdieping) weleens op de grond om te spartelen. Ik doe dan de deur dicht, het tocht dan ook niet.

Ik heb ook een vloerkleed, maar daar leg ik m eigenlijk nooit op, hij zou dat meteen onderkwijlen en hij zit dan meteen onder de kattenharen ;) Ik zou daar niet speciaal een kleed voor kopen in elk geval

4. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 speelkleden op de grond gelegd, goeie tochtstrips voor de deuren gemaakt, en tochtbeesten voor de deuren neergelegd. Wij hebben 2 katten en die hebben we geleerd om niet op de kleden te komen,omdat hun ook veel haren. Met honden weet ik niet of je dat aan kan leren... Ook lekker je kindje warme kleding aan trekken.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die foampuzzel is niet handig met schoonmaken of met stofzuigen. Onze zoon speelt op een speelkleed van de ikea. Handig na gebruik rol ik hem weer op en zet ik hem in de kast. En duur is het ook niet, dus als het heel erg wordt kun je hem altijd nog weggooien. Volgens mij 25,- voor 80 x 140 cm.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben een plavuizen vloer en tot 2dagen geleden legde ik daar een 2persoons winterdekbed op zodat hij wel van alles en nog wat kon doen maar als hij dan omviel het niet zo hard aankwam. Alleen hij heeft het kruipen c.q tijgeren ontdekt en wil alles behalve op het kleed ;) Dus die leg ik nu niet meer neer.

xxx

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik gebruik 2 foampuzzels aan elkaar, en vind het ideaal!!
    We hebben 2 honden in huis, en makkelijk te stofzuigen en met een doekje schoon te poetsen. Met dweilen neem ik hem altijd even mee, en is hij meteen weer schoon.
    Lekker stroef, en ze kan er heerlijk op spelen!

8. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ooh misschien handig om een maillot onder het broekje te doen als ze op de grond ligt dan krijgen ze het veel minder snel koud

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben een vloerkleed en hadden dan een los boxkleed dat we er voor het spelen op legden. Naderhand borgen we die dan weer op. Zo voorkom je dat die al te erg onder de haren komt maar ligt je kind wel lekker ruim.

10. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier een groot vloerkleed gekocht voor haar nog geen 20 euro bij de leen bakker en zodra ze klaar is met spelen rol ik hem op en zet hem weg... de honden heb ik gelijk afgeleerd dat ze er niet op mogen en dat doen ze dus ook niet...

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    het probleem is niet dat de tocht onder deuren komt, daar liggen van die leuke beestjes voor ;)

De vloer is gewoon steen en steenkoud, ons huis heeft nog houten ondervloeren en dat trekt best koud op dus, vanmorgen had ze een dikke broek aan, romper lange mouw en shirt en ik had haar nog een vestje aangedaan en nog voelde ze koud aan.. En ik voelde het ook toen ik op de grond ging zitten..

Ik zal eens gaan kijken bij ikea wat voor kleden ze hebben!

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Bij kidzimpulz hebben ze ook heel mooie speelkleden. Zowel binnen als buiten te gebruiken. Wel prijzig. :(

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb de boog van het speelmatje eraf gehaald..hij ligt amper op zn rug...dus ik gebruik die om op te liggen...neem em ook mee als ik bij mensen op bezoek ga...heel handig..

oh zie nu dat het zo koud is...hmm

14. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    HOi, ik had een picknickkleed van de hema, met fleece aan de ene kant en een andere kant van ander spul. Die was wel lekker warm.
    Die houdt ook de kou tegen als je erop zit buiten, denk ik.

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Van die yogamatjes of zo met een speelkleed erop? Die isoleren erg goed, worden hier (Zweden) ook vaak gebruikt om op te zitten bij het worstjes grillen na het schaatsen/skiën.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Had ik nog niet aan gedacht yogamatjes das inderdaad hetzelfde spul als de puzzels.. En makkelijker op te ruimen.. Ga morgen eens kijken in de sportzaak (waar ik zelf gewerkt heb ;)). Thanks voor de tip!

17. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    en mocht je nog een voedingskussen hebben deze kun je mooi voor de deur neerleggen waar de toch vandaan komt.

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb al van die tochtbeestjes inderdaad, alleen vindt de hond die ook leuk dus ik moet ze steeds uit zijn mand halen :D

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wij hebben wel speciaal een vloerkleed gekocht zodat hij zijn hoofd niet zo hard stoot als hij rolt,of valt.
    wel een met halflange touwtjes, is heerlijk warm,en hij is nu zo druk op het moment hij heeft steeds rode wangen haha.
    ook hebben we een nijntje speelkleed,met gladde onderkant blijven dus geen haren onder zitten.
    we hebben 2 honden,ik zuig elke dag! kleine moeite,gewoon routine van maken.
    nooit geen haren op z,n kleren.
    ook 1 maal per week je hond even buiten borstellen scheelt enorm.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik stofzuig ook echt wel iedere dag ;) maarja in de ruiperiode verliest die van ons enorm veel haren..

Deel Deze Pagina