Knuffel je speen wassen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door sassie25, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb voor Tycho een "knuffel je speen" maar die gebruikt hij al een tijdje zonder dat hij gewassen wordt. En nu zit er een beetje een vreemd stinkend luchtje aan en hij is verkouden geweest even geleden ;)

Dus ik wil hem wassen, maar er staat op het label dat hij alleen op handwas kan, maar wil hem eigenlijk even door de wasmachine gooien omdat ik dat hygienischer vind....

Heeft iemand ervaring met een "knuffel je speen" in de wasmachine? Er zitten van die balletjes in en ik weet dus niet of hij daarom niet in de machine kan, maar dan zou hij toch ook in de handwas niet kunnen of zie ik dat verkeerd?

xxxx

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb 'm gewoon in de wasmachine gegooid hoor en dat ging prima. Volgens mij heb ik 'm zelfs daarna nog in de droger gegooid en dat heeft ie ook overleefd :).

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze er handwas op hebben gezet om zichzelf in te dekken.
    In de wasmachine meer kans op verkleuren,krimpen ed.
    Op lingerie staat ook vaak dat het handwas is maar dat gooi ik ook gewoon in de wasmachine. Gebeurd meestal niks mee.
    Ik heb ook zo'n knuffel je speen maar die is nog niet vies.
    Tegen de tijd dat ik hem moet wassen ga ik het gewoon in de wasmachine proberen. Kort programma, lage temperatuur en dan de toerental van het centrifugeren op zijn laagst.
    Ik heb op de wasmachine ook een programma speciaal voor sportschoenen, daar zat ik ook nog aan te denken.

4. tulip

tulip Niet meer actief

toen wij hem hier gebruikten heb ik alleen de buitenkant nat afgenomen met water en zeep. Mij is nl wel eens vertelt dat die vulling die erin zit niet genoeg droogt als hij in de wasmachine is geweest en dat het dan van binnen gaat schimmelen.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @ Mamma van finn:
    Dan ga ik dat ook maar eens proberen. Hhihi als jij zegt dat het goed gaat ;)

@Gwen:
    ja indd op lingerie ed staat ook handwas. Dat gaat hier ook de wasmachine in.

@ Tullip:
    ik wil hem in de wasmachine omdat hij echt stinkt.... Ik denk dat ik dat niet schoon en fris ga krijgen als ik hem alleen even met de hand afdoe.

Ik heb eergisteren een nieuwe gekocht en dara heb ik nu 2 nachten mee geslapen :cool:, die heb ik vandaag omgewisseld en die oude die staat dus klaar voor de wasmachine. Morgen of overmorgen zal ik hem wassen. Ik ben benieuwd hahaha. Weet alleen nog niet of ik hem in de droger ga gooien of dat ik hem gewoon op de verwarming ga zetten om te drogen.....

xxxx

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou hem wel in zo'n waszakje doen, stel dat hij kapot gaat in de was dan zit in ieder geval niet je hele wasmachine onder de balletjes.
    Droger zou ik niet durven...

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Theepot, ik had hem indd in zo'n zakje gedaan voor het geval hij stuk zou gaan hahaha.

Maar ik heb hem in de wasmachien gedaan en in de droger op een voorzichtig programma en hij is er tip top uitgekomen. Ik heb hem ook nog even op het droogrek gezet en even laten staan voor de zekerheid. Hij voelt zover ik kan voelen goed droog aan. Dus alles is goed gekomen hahaha.

xxxx

Deel Deze Pagina