Graag advies. De vraagprijs is 215.000 k.k. en ons bestedingruimte is maximaal 210.000 inclusief k.k. (excl. overwaarde huidige woning +/- 30.000)
Tja, het ligt aan de staat van de woning natuurlijk he. Als alles picobello in orde is, is er weinig om van de prijs af te halen.
ohja; moet er nog veel aan gedaan worden? Dat moet je natuurlijk ook van de kosten aftrekken he! En misschien kun je dingen overnemen, bijv. gordijnen? een kast? tuinhuisje?
En als je 210 te besteden hebt incl kk dan lijkt me 195 echt te hoog... die kk zijn nl echt wel duurder dan 15.000 euro. Je zegt dat je zelf 30.000 overwaarde hebt. Heb je jullie eigen huis al verkocht dan??? Voor hetzelfde geld halen jullie dat er niet uit bij de verkoop.
of er nog van de prijs afkan i.v.m. onderhoud ligt natuurlijk aan hoe het huis nu geprijsd is. Misschien is het huis wel 250.000 waard, maar hebben ze het lager geprijsd omdat er dus nog het een en ander aan gedaan moet worden, dan kun je dat nu niet meer meewegen in het bieden. Zonder de overwaarde even mee te rekenen zou ik beginnen met een bod van 192.500
De woning ziet er perfect uit. Eigenlijk waren wij niet van plan om op korte termijn te gaan verhuizen, totdat wij de desbetreffende woning zijn tegengekomen. De genoemde overwaarde is slechts een globale indicatie, het zal niet veel schelen.
Daar gaat het niet over... Als je je huidige woning nog niet verkocht hebt, weet je niet of je het ervoor gaat krijgen...Dus die overwaarde zou ik niet in de berekeningen meenemen.
nee inderdaad. die "fout" maken veel mensen. zolang als je je huidige woning niet verkocht hebt heb je wel dubbele lasten. daarbij zijn de woningprijzen dezemaand weer ingestort dus ik zou niet van over waarde uit gaan
Idd, voor hetzelfde geld krijg je biedingen die lager zijn dan wat je er zelf voor betaald hebt... Nooit denken in geld dat je niet hebt!