Waarop letten bij 2e hands kinderwagen kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Soturi, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Mijn vriend en ik gaan morgenavond kijken bij iemand die een kinderwagen te koop heeft. De kinderwagen ziet er op de foto's goed uit. Maar waar kunnen we nu het beste op letten als we de kinderwagen daadwerkelijk gaan bekijken?
     
  2. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.533
    1.550
    113
    Ik zou de matrashoes eraf halen zodat je het matras kan bekijken. Ik heb wel eens gelezen in een topic dat er een kat in de kinderwagen had geplast. Maar er zit vaak zo'n hoes omheen en die kan gewassen worden en dan valt het niet op.
    En ik zou naar de bodem kijken als je die kunt zien of er geen rare vlekken in het hout zit. De stoffen bekleding wat er aan de binnenkant zit kan er vaak vanaf.
    Ik zou hem ook de in en uitklappen en een rondje er mee rijden om te kijken of hij technisch nog in goede staat is.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je tips al! :)
    Ik wil sowieso ook nog alles wat eraf kan en in de was kan, voor die tijd nog even wassen.
    En een kat die in de wagen geplast heeft, dat is echt gewoon vies! Ruik je dat dan niet?

    In het slechtste geval kan ik vast nog wel een ander matrasje kopen voor de kinderwagen toch?
     
  4. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.533
    1.550
    113
    Ja geen idee of je dat ruikt haha.
    Ja ik denk dat een ander matrasje wel te koop is. Succes met kijken.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kijk even of de wieg er goed op te zetten is en of deze nog horizontaal staat. Als een te zwaar kind in de kinderwagen zit, kan deze een beetje scheef worden en daardoor staat de wieg dan ook scheef.

    Ook kijken of er schimmelsporen te zien zijn, veel mensen bergen een kinderwagen op in de schuur en dan kan die gaan schimmelen.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Gewoon kijken of het netjes eruit ziet, vlekken/ beschadigingen etc.... meestal zie je al snel hoe ermee om gegaan is
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Haha, ik herinner me dat topic ook nog! Was dat niet een vraag in de zin van; kinderwagen op zolder, kat in gepiest meerdere malen, later ontdekt en proberen schoon te makem voor hergebruik? :D
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb pas ook een tweedehandse wagen gekocht via mp. Ik heb gelet op vlekken en de kleur en evt beschadigingen. Verkoper was ook heel open en liet veel zien, dus ik vertrouwde het al snel. En thuis nog eens goed bekeken; we hebben een top deal gehad ;) super mooie wagen en ik kan niet wachten tot ik ermee buiten kan lopen, haha
     
    Soturi vindt dit leuk.
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    De duurdere merk kinderwagens (Joolz, Stokke Bugaboo etc) zijn over het algemeen kwalitatief vele malen beter dan de goedkopere wagens. Wagens die nieuw al in het onderste of middensegment zitten qua prijs zou ik niet 2e hands kopen. Hooguit voor erbij of voor bij opa of oma. Voordeel van de dure merken is ook dat je losse onderdelen erbij kunt bestellen (bijvoorbeeld nieuwe banden als de oude versleten zijn.

    Waar je op moet leten is met name het inklappen en het wendbaar de wagen is. Bedenk dat een wagen zonder kind altijd soepeler zal rijden dan met een kind (vanwege het gewicht). Als de wagen nu al moeilijk stuurt moet je het niet doen. Het inklappen moet nog soepel gaan en er mag niet teveel speling in het frame zitten. Dat is namelijk het duurste onderdeel van de wagen. Verder gebruik je de wagenbak maar heel erg kort (paar maanden). Terwijl je de wandelwageninzet (het zitje) vele malen langer gebruikt. Dat wordt dus ook intensiever gebruikt.

    Zaken als een parasol of regenhoes gebruik ik zelden tot nooit. Een boodschappenmandje of net is wel weer belangrijk en handig.

    En bekijk of je de maxi cosi wel op het onderstel kunt klikken!
     
    Soturi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina