Waarop meer vertrouwen? Vruchtbaar slijm/symptomen of ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roxy1994, 24 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Die middelste lijkt wel positief. En ja, je kunt een korte piek hebben. Binnen 48 kun je je eisprong verwachten. Ik zou zeggen, maak t gezellig.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  2. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    Ik was begonnen zonder testen, maar had wel van het slijm gelezen. Ik herkende het meteen toen het er was en begon meteen te 'klussen'. Ik kreeg 14 dagen later mijn menstruatie, dus ging er ook echt van uit dat het vruchtbaar slijm rond mijn eisprong lag.

Tot ik in ronde 5 toch eens ovulatietesten gebruikte (meteen die met de smiley, geen getwijfel of ik nog moest doortesten): Bleek die pas 3 dagen na het vruchtbare slijm te pieken, eisprong dus waarschijnlijk 4 dagen na vruchtbaar slijm. Die ronde dus 'geklust' aan de hand van de test en toen was ik zwanger.

Toen ik voor een tweede kind ging, had ik eerst geen testen gebruikt, ook weer gelet op het slijm en ook weer kwam mijn menstruatie 14 dagen erna. Ik ben in ronde 3 toch ook weer eens beginnen meetesten (ook weer de smiley-variant) en toen bleek mijn piek ook weer 3 dagen na het slijm te komen... Ik vermoed dus dat ik een lf heb van slechts 10 dagen... Ik was die ronde ook terug zwanger...

Roxy1994 vindt dit leuk.
  3. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Vertrouw op testen en dan het liefst clear blue digital. JA ze zijn duur maar echt ik zweer erbij! Ik gebruik ze in combi met tempen en zodra ik een smiley heb letterlijk 1 dag of max 2 dagen gaat me temp omhoog. Ze zijn handig, duidelijk af te lezen en ik gebruik een pak van 20 stuks (30 euro ofzo) in 3 a 4 maanden. Dus eigenlijk valt het echt wel mee.

Slijm vind ik link. Want ik verlies zelfs slijm na de eisprong. Dus daar kan je écht niet op vertrouwen soms..

Roxy1994 vindt dit leuk.
  4. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

De clear blue ovulatietest (roze) was bij mij afgelopen maandag positief. Echter in het bloed en op een inwendige echo 1 dag later was er niks te vinden van een eventuele eisprong. Dus ik vertrouw niks meer behalve een echo of bloedtest:roflmao:

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Testen in combinatie met temperaturen. Want met alleen testen weet je ook niet of je ei daadwerkelijk gesprongen is.

6. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik heb maar 1 ronde ovulatietesten gebruikt en eigenlijk alleen maar om te bevestigen wat ik al wist: dat ik inderdaad een eisprong heb als ik in die vruchtbare slijm periode van 3 dagen zit. Het bouwt even op en als ik écht 2 inlegkruisjes op een dag moet gebruiken is het zover.

Met die slijm methode ben ik 4x zwanger geworden. Of juist niet, want ik gebruik(te) het ook als anticonceptie.

7. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw

Ook een echo om je eisprong te vinden is link! Tempen tempen tempen.. als je er zeker van wil zijn dat je eitje echt gesprongen is. Het kan bij jou ook goed mogelijk zijn geweest dat het eitje er wel was maar niet gesprongen is. Verklaart misschien waarom het niet " meer " te zien was op de echo.

Roxy1994 vindt dit leuk.
  8. Louise11110

Klopt dat kan inderdaad. Ik heb pcos dus mijn eitjes doen gekke dingen:p
    Ik dacht trouwens dat tempen niet betrouwbaar was als je onregelmatig leeft. Ik werk namelijk als verpleegkundige in het ziekenhuis en werk zo onregelmatig als maar kan:roflmao:

Roxy1994 vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is... dan als je het tempen elke keer na ongeveer hetzelfde aantal uren slaap doet, dat het prima gaat. Ik heb geen onregelmatig leven maar ik word echt niet elke dag op hetzelfde moment wakker / ga elke dag op hetzelfde tijdstip slapen. Maar na wat uitproberen geeft het voor mij een prima overzicht als je gewoon hetzelfde aantal uren slaapt.

Ik weet alleen niet wat het doet met onregelmatig leven en wisselende die diensten enz. Je kan het altijd proberen!

10. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw

Ik wilde dus reageren (wel hele late reactie van mij) haha maar dat doet er niet meer toe aangezien ik je ot heb gezien. Gefeliciteerd met je zwangerschap !!!! ;)

Roxy1994 vindt dit leuk.
  11. Louise11110

Dankjewel!!!!

12. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

30 nov 2018
    2.666
    1.603
    113
    Vrouw
    Hier gisteren weer een positieve test gehad, na maar liefst 56(!) dagen. Hopen op een mooi resultaat over 2 weken!

Deel Deze Pagina