2 jaar en youtube

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnetje80, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik heb een zoontje van twee die heel graag youtube kijkt op mijn gsm. Ik vind dit niet erg, de regel is max 30 min voor het slapen gaan, dan is hij lekker relaxed. Maar nu zien we dat de onschuldige filmpjes heel naar worden verpest door filmpjes met superman die hele agressieve dingen doet. Daarnaast hebben wij thuis een internetprobleem en dus teweinig data om dagelijks filmpjes te kijken.

Wie heeft de tip? Is het slim als we bijv een portable dvd speler kopen? Bestaan er andere apparaten voor peuters waarop ze filmpjes kunnen kijken zonder gebruik vh internet?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    filmpjes van youtube downloaden en op je telefoon zetten.

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik herken het ja.
    Hele rare filmpjes zijn dat. Auto's die in ravijnen worden gereden e.d.
    Ik hou in de gaten wat hij kijkt. Ga er naast zitten.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Kindertube heb je ook

5. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Klopt, dan zijn het veilige filmpjes, maar vreet het nog steeds onze data op

6. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Heb je geen Wi-Fi? Of is dat het internet probleem

Je kan films downloaden of via de Play list app films kopen. Die download je dan en dan heb je geen internet nodig.
    en anders gewoon tv kijken?

7. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Wij zitten er ook naast. Er staan echt rare filmpjes op en van het ene filmpje komen ze weer bij een ander filmpje via suggesties. Zo bleek mijn zoontje van vier een filmpje te kijken van een bomenhakselaar (houtversnipperaar zoals de gemeente heeft), hij kwam bij dit filmpje via Bruder en vervolgens keek hij een filmpje over een kuikenhakselaar en kippenslachterij😳. Er stond een kindermuziekje onder dus ik had het eerst niet door, totdat ik een ooghoek kippen door een stroombad zag gaan...
    Hij was nog te jong om echt te begrijpen wat hij zag, maar sindsdien is het hier voorlopig alleen onder begeleiding. Kindertube is leuk, maar mijn zoontje heeft het al voor elkaar om via kintertube op youtube te komen....Ik vind het jammer dat er geen kinderfilter op youtube zit en de app kindertube is veranderd waardoor er een open internetverbinding is met youtube.

Dus ga er naast zitten of zorg dat je de fimpjes apart op je telefoon hebt.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Lastig van je internet...
    Hier heb ik in de eerste periode dat hij erop zat steeds de filmpjes opgezocht, nu staat er op de voorpagina van youtube een hele lijst van de filmpjes die hij het laatst bekeken heeft en daar klikt hij dan dus op.
    Wellicht kan je een keer bij iemand met wifi even een berg filmpjes aanklikken, hij gaat dan ook door naar een filmpje die je eerder hebt bekeken.
    Hier nog nooit gekke filmpjes langs zien komen, maar bij vrienden van mij inderdaad wel.
    Wellicht ligt 't ook aan het feit dat mijn zoontje de tablet zelf bediend en soms na 5 minuten kijken alweer een spelletje o.i.d. gaat doen.
    Ik houd 'm overigens wel altijd (met een scheef oog) in de gaten als hij op de tablet zit.

9. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Wifi is ons internet en is op voordat de maand om is. Ik kijk liever zelf tv 's avonds en dat hij op een ander scherm kijkt. Vandaar mijn idee om iets met een portable dvd iets te doen. Het idee vh doenloaden is een goede, maar neemt veel data in beslag.
    Zijn er geen speciale apparaten voor kinderen?

10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Je WiFi op? Dat snap ik niet... Of bedoel je dat je mobiele data (3 of 4 g) als internet wordt gebruikt?

Portable dvd speler kan hebben wij ook voor in de auto. Kun je dan filmpjes met dvd in doen. Best een idee!

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Huh? Je wifi kan toch niet op gaan? ;)
    Als ik filmpjes oo youtube aanzet, zet ik vaak zo'n video reeks aan, zodat er gelijk 10 opeenvolgende filmpjes komen. Zoontje vind bv Jokie en Jet helemaal leuk, maar die duren maar 5min, dus dan is hij even zoet ;)

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Wifi op? Hoe dan?

13. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Zon kids tv app erop zetten? Dan kunnen ze uit een beperkt aantal filmpjes kiezen.

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het is beter om geen schermpje te laten kijken zo vlak voor het slapen. Het schijnt het slaapritme te kunnen verstoren en dat lijkt mij niet wenselijk voor een kind van twee.

15. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Kindertube vind ik ook fijn

16. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Bij kindertube kan je toch ook doorklikken naar youtube?

Mijn dochter mag geen youtube meer kijken.
    Alleen als ik haar haartjes doe. Dan ben ik er bij.

Afslachtende peppapig, onthoofde Elsa en mickey mouse die katrien duck bevrucht.. ik wil het niet meer hebben.
    Stom.

17. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

ja dat klopt dat was pas geleden op tv bij editie nl dat het helemaal niet goed is "het blauwe licht" voor het slapen gaan

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om tv te kijken voor het slapen gaan, echt slecht voor het slaapritme.(wij lezen een half uur en dan is het voor hem nog niet genoeg hij vind het heerlijk)

Maar antwoord op je vraag, als je Netflix hebt kun je downloaden en kun je altijd wat kijken. Als je niet heel veel plek hebt misschien geen half uur.

Misschien dat iemand weet of je op een kindertablet veiliger kunt kijken?

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Als je beperkt internet hebt, zou ik gewoon een dvd speler nemen.
    Er zijn veel dvd's met korte filmpjes, heel handig. En ze zitten op wat grotere afstand vh scherm.

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    WiFi die op is heb ik ook nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd.
    Hebben jullie geen terug kijk functie op de tv? Hier kijkt zoontje 's avonds altijd Brandweerman Sam wat 's middags op tv is geweest.

En wat betreft het tv kijken voor het slapen gaan, hier werkt het juist ontspannend. Ons zoontje wordt echt niet rustig van voorlezen, 2 minuten en dan springt hij weer van m'n schoot af of gaat lopen klieren op/in bed en komt dus helemaal niet tot rust.
    Hebben het in het verleden echt wel geprobeerd, maar hij houdt niet van voorlezen.
    Als hij met 10 minuutjes Brandweerman Sam kijken rustig wordt zie ik daar niet zoveel kwaad in eigenlijk.
    Denk dat veel volwassenen voor het slapen gaan ook nog tv kijken of op hun telefoon/tablet zitten. Daarvoor wordt ook geadviseerd om die een half uur voor het slapen gaan allemaal uit te zetten.
    Merk mij mezelf eigenlijk geen verschil of ik nu wel of geen scherm heb gezien voor het slapen gaan.

Deel Deze Pagina