Waarover ging jullie laatste peuterdriftbui

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier zijn het vooral driftbuien als mevrouw iets "zelluf" wil doen. ze kan heel veel alleen, maar soms moet ik ff een beginnetje maken(zoals met een rits van haar laarsje die niet erg soepel op gaat).
    Of het lukt niet met spelen(vaak is ze dan moe), vliegen de blokken door de kamer of de treinrails word gemollesteerd.

ze is 3, en zit midden in de puberteit, ik vind het echt zo vervelend soms. Maar als ze dan een periode heeft dat het wel allemaal lekker gaat, dan ben ik zo trots dat ze al zoveel alleen kan!

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dat ik probeerde haar haar te borstelen .

3. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Woehahahaha :D
    Wat staat ons te wachten..!
    Geweldig vreselijk gelachen om deze verhalen :D

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn jongste is al ruim 3 maar ineens weer overal driftig om.
    Gisteren omdat hij wilde dat de kerstman kwam en wel NU.
    Vanochtend wilde hij geen kleding aan, niet tanden poetsen, wilde zijn jas niet aandoen. Daarna weer gedoe over wie de voordeur open mocht doen toen we naar buiten gingen. Daarna wilde hij de gordel niet aan, toen toch wel maar dan zelluf doen.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier nog een echte dreumes (ruim anderhalf), maar ze zit sinds een paar weken al goed in de driftbuien :D

Eerlijk gezegd lach ik me meestal rot erom :) of ik ga foto's maken 🙈

De laatste driftbui ging eigenlijk nergens over, schiet lekker op dus ;)

6. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Geweldig topic!

Hier mocht dochter gisteren de scheermesjes van papa niet hebben, en ook niet met haar handen in de pot met gel roeren.

Ze gaat vaak op de grond liggen, er gewoon overheen stappen dan is het zo over haha.

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Haha ik maak ook af en toe foto's, leuk voor dr plakboek haha:D
    Toen ze 1,5 was en ze had een driftbui en ik ging een foto maken ging ze weer lachen voor de foto. Dag driftbui :p

8. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha blijft leuk dit :D! Soms weet je inderdaad niet eens waarom ze zo'n attack hebben :$ :( ... Vanmiddag was onze oudste zeeeeeeer ontstemd omdat ze niet met haar broodjes mocht gooien ;)!

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    zoals altijd: zij wil iets op de schommel ofzo als geen tijd is, of regent, en ik wil doorlopen;)

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ze mocht haar knuffel niet mee naar beneden. (Regel is dat knuffels in bed blijven) Geloof dat ze 40 minuten over de zeik is geweest.

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

40 minuten 😱🤔. Record hier is bijna een half uur ... en dat vond ik al heul lang 😳. Kleine doorbijtertjes zijn het.

12. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Laatste: hij wou niet naar huis want bij oma en opa was het leuker. Dus hij wou echt geen jas aan. Smeet zich op de grond telkens we hem aan wilden doen. Dan heb ik hem maar zonder jas in de auto gezet. En dan ineens moest de jas aan, net toen hij helemaal vast zat. Mooi niet dus. Het is maar 2 minuutjes rijden dus zo erg was het niet.

Woensdagmiddag erge driftbui omdat hij de kaarsjes zelf niet mocht aansteken. Beginnen huilen en krijsen en wou slaan dus op straf in de gang. Daar zo erg krijsen en huilen dat heel zijn trui vol snot en speeksel en tranen hing.
    Na een uur was hij eindelijk genoeg gekalmeerd.

Hij is erg koppig en kan het erg lang volhouden. Gelukkig komen die grote buien niet vaak voor maar als ze er zijn, oh boy!

Verder wel dagelijks een meningsverschil over iets wat hij wil of juist niet wil doen. Dus kortom: het is nooit goed :) Gelukkig zijn deze fases van voorbijgaande aard!
    En hoe meer moe hij is, hoe erger. Gelukkig meer goeie en leuke, lieve momenten dan driftbuien.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hij had nog zijn schoenen aan en gingen naar buiten.
    Meneer zag daar zijn regenlaarzen staan...en wilde die graag aan.
    Pff wat een drama zeg

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hij mocht de boter niet in de prullenbak gooien

15. :D:D:D

Dat doen wij ook :) Ik heb al best een redelijk collectie met gekke plekken waar ze op de grond ligt :)

Hier was de laatste gister aan het eind van de dag; ze moest in het winkelwagentje zitten en mocht niet zelf (de hele winkel door, terwijl ze tegen iedereen opbotst en alles uit de schappen trekt omdat dat 'mooi' is, en uiteraard geen enkele keer de goede kant op) lopen.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Omdat papa als eerste de woonkamer binnen liep. (Kerstvoorbereidingen en schoolfeest eisen hun tol I guess)

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Telt een kkeuterdriftbui ook mee?
    Ze mocht van mij geen chocolademelk meer, maar ze had dorst zei ze. Dus ik geef haar een bekertje water.. Boos dat ze werd! Bekertje water gooide ze op de vloer en nu zit ze boos op haar kamer te schreeuwen en met knuffels te gooien.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

😂😂 wat grappig dat veel andere ouders ook foto's maken van de driftbuien 🙈

Gisteren had ze een leuke: speen blijft hier in bed en in de auto, was mevrouw het absoluut niet mee eens 🙈

19. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ze moest vandaag een broek aan :( (we gingen fietsen en legging vond ik te koud)

20. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier van de week omdat ik even de was op moest hangen. "Nee mama wil niet de was ophangen" (daar had ze dan wel gelijk in haha) ze werd echt heel boos.

Deel Deze Pagina