Papa had de tandenborstel gepakt om te gaan poetsen. Oei oei oei, dat wilde hij zelf pakken! Dus papa legt hem terug zodat zoontje hem zelf kan pakken, gaat hij nog harder huilen want hij wilde hem zelf terugleggen om opnieuw te kunnen pakken.
Hier gisteren, hij wilde zelf in de autostoel klimmen, maar papa had hem erin getild. Bij mij mag hij de laatste tijd vaak zelf erin klimmen omdat ik dat makkelijker vind nu ik zwanger ben. Man kiest vaak voor de snelste manier om hem er zelf gewoon even in te tillen, wordt vooraf wel duidelijk tegen zoontje gezegd, maar hij was 't er niet mee eens.
Hij viel plat op zijn snoetje.... papa kwam bij hem om hem te troosten en dat was niet de bedoeling. Ik moest komen, dat ik bij hem kwam, moest ik toch niet komen, hij wees naar zijn handje, die deed "au". Ik kusje geven, toen brak de hel los, want ik hoefde geen kusje te geven. Daarna ben ik even kwijt geraakt wat er scheelde.... Heb maar benoemd dat ik zag dat hij boos was. Ook maar aangegeven dat ik hem niet begreep maar dat ik wel zag en voelde dat hij onbegrepen voelde. Uit eindelijk had ik een snikkend hoopje peuter op schoot....
we zijn geloof ik wakker geworden een zondag in een driftbui... Men deze gaat volgens mij nooit meer over, niets is goed en ik kan het niet, ik doe het niet, ik wil het niet, ik durf het niet, en neeeeeeeee kan ik niet meer horen. Daarnaast doet ze niet normaal praten maar alles grommend. Even doorbijten, bijna 3 dan is het toch over
Hier ook nog steeds 'Ik durf het niet' en 'Ik weet het niet'. Zijn de standaard zinnetje die mij inmiddels helemaal knettergek maken!! :x
Haha ( ik ben van het terug klieren ) Hondenlijntje kopen en zeggen dat als ze niet haar mond gebruikt om te praten dat ze dan net als een hondje aan een lijntje kan gaan lopen want die grommen ook. ( en dan alleen lachen als ze het niet ziet, dat is dan alleen wel moeilijker gezegd dan gedaan ! ) Oh ik hoop dat ik over 7 dagen ook een positieve test in handen heb
Hier een driftbuidag. Tijdens het boodschappen doen was dit reden om de hele buurt bij elkaar te schreeuwen, stampen, etc.: - hij mocht geen negerzoenen kopen - ik pakte het verkeerde brood - ik hielp mee met de boodschappen op de band te leggen - ik kon onderweg naar huis niet het klokhuis uit de appel halen - ik koos de verkeerde terugweg - ik maakte geen bochtjes tijdens het lopen - vervolgens maakte ik de verkeerde bochtjes Een lief oud vrouwtje kneep me nog even in de arm: 'het is niet altijd makkelijk hè schat'
in de speelgoed winkel net: We namen geen klein eekhoorntje mee naar huis. We namen geen knikkerbaan mee naar huis. We gingen niet elke doos openmaken Playmobil is duplo en geen playmobil. Hij mocht de poster die we wel meenamen niet in de winkel uitrollen. We gingen weer naar huis. Gelukkig weet mama nu wel wat zijn cadeautje gaat worden voor zijn verjaardag over 1,5 week.
Jongste is 3. Het wordt wel heel duidelijk minder. Maar vanmorgen toch nog.... Ik haalde hem uit bed, maar dat moest papa doen (was al naar werk). Daarna 10 minuten gegild dat hij terug in bed wilde. Niet handig met oudste die naar school moet en ik moest ook werken. Gelukkig heb ik een 'driftbuikwartier' in de ochtendplanning dus terug in bed gelegd. Kop koffie gedronken en tafel gedekt. En daarna weer uit bed gehaald. Blijkbaar had hij door dat papa er echt niet was, want nu ging het goed.
De mega driftbui is over maar nog steeds lekker prikkelbaar. Het grommen was ik erg zat, maar zei gewoon zei je wat? (naam hond) en na 3 keer zei ze ik ben niet (naam hond) .. Praat dan gewoon. Dat ging wel weer. Verder lekker klieren en niets is goed maar ach we prikken er doorheen, vanmorgen zeiden ze al bij school he daar heb je f.. weer heeft ze een goed humeur? Hahaha Mijn oudste is heel makkelijk dus een dame met fiks karakter is wel even wat anders en voor mij ook in vele opzichten geheel nieuw.
Hij mocht niet alle (meer dan 100 denk ik) speelgoedautootjes van de kringloopwinkel op een rijtje zetten op de grond En daarna waagde ik het om zijn koekjes uit het zakje te halen
Mijn oudste (kleuter) kan ook om alles drama maken. Als peuter heeft ze dat niet gedaan dus lijkt het net alsof alles er nu uit moet. Het irritante is dat ze dan ook met zo'n babystemmetje gaat praten. Bijv. "Mama, ik heb vandaag nog geen koekje gehad." "Nee, en we gaan nu eerst soep en een broodje eten." "Nee mama, ik wil koekie." (negeerstand wegens babystem) "MAMA! Ia nu koekie!" (hardere negeerstand) Vervolgens smijt ze met iets door de kamer waardoor ik wel moet reageren (op de gang). Krijsbui tot gevolg. Heel vermoeiend en ik begrijp niet goed waarom ze dit doet. Op school doet ze dit nooit, is ze lief, meegaand en sociaal. Mijn jongste wordt alleen boos als je haar ergens bij probeert te helpen: "Nee mama! Nina (Elina) LELF!"
typfout zeker? haha maak maar 3o van nee maar die van mij is eind sept 3 geworden en die lijkt met de dag erger. ze wil alles zelf en net als iedereen. ze eist van alles en wil niets. ze kan best goed praten dus verteld mij gewoon wat ik moet doen, en als ik zeg"elise ruim even je potloden op"zegt ze gewoon...."ik moet niets" ik zeg tijd voor school haha, ze is zindelijk aan worden loopt als sinds kerst zonder luier, maar poept alleen nog in broek.
Omdat ik, na 5 minuten wachten, zelf maar haar schoenen heb uitgetrokken zodat ze haar pyjama kon aantrekken. En nee, ze is "helemaal! niet! langzaam! De tijd gaat gewoon snel! "