Omdat hij niet in het de hele ochtend in het autootje van de ah mocht zitten. Omdat ik daarna zelf een kinderkarretje had gepakt. Omdat het kinderkarretje niet in het autootje kon Omdat hij wel een karretje had maar niet terug mocht lopen naar het autootje. Omdat ik hem dan toch maar in mijn winkelwagen had gepropt en hij niet mocht staan.. Omdat de zak met snoep niet open mocht in de winkel. Omdat de snoepzak afgerekent moest worden. Omdat we daarna weeeeer langs dat rot-autootje liepen terug naar de auto. Omdat hij daarna maar 1, jawel 1 zakje snoep kreeg en niet de andere 9. Dus deed ik thuis maar lekker zelf uitgebreidt een bakje koffie en ging hij superlief spelen met de toettoet. Echt daar nap je toch geen bal meer van
Vandaag maakten de 2 oudsten (3 en bijna 2) het wel heel erg bont. Normaal gesproken is de middelste de driftkikker maar vandaag deed grote zus gezellig *kuch* mee. Het begon met schoenen en jassen aandoen. De oudste zegt "Zusje eerst", de middelste stemt gelukkig (dacht ik toen) in. Wat volgt is driftbui nr 1: oudste gaat huilen want "ik moet eerst". Ik natuurlijk verbaasd en schiet in de lach. Gevolg: oudste gaat nog harder schreeuwen, oeps bad parenting haha. Daarna een paar driftbuien van de middelste want.. * ze moest wachten tot ik de kinderwagen buiten had gezet voor ze naar buiten kon. * ze moest mijn hand vasthouden bij het oversteken. * ze werd in de buggy gezet omdat ze wegrende. * ik doe de riempjes niet vast in de kinderwagen. * ik doe de riempjes wel vast * we gaan de eendjes voeren i.p.v naar de speeltuin * het brood voor de eendjes is op en ik zeg nee als ze vraagt of we "nuuw ga koop". De oudste valt en nadat ik haar getroost heb vraagt ze of ze op mijn nek mag. Maar ik heb de jongste in de draagzak dus dat gaat niet. Driftbui nr 2 barst los. Na een krijspartij midden op straat gaat ze uiteindelijk akkoord met een hand vasthouden. Enkele seconden later laat ze mijn hand los en kijkt me boos aan want ik liet haar hand los (??). Hop driftbui nr 3 want hoe durf ik te zeggen dat ik dacht dat ze mijn hand losliet! Tijdens de lunch was het weer raak bij allebei dit keer. Bij de oudste omdat er pindakaas op haar boterham zat (daar vroeg ze ook om) en geen pasta. De middelste schreeuwde de hele straat bij elkaar omdat er geen eieren waren om te koken, ik die ook nog vergeten was te kopen en niet lang daarna had ik het weer gedaan omdat ze niet 3 boterhammen achter elkaar met hagelslag mocht. Wat ben ik toch een slechterik!
@tripletrouble, even ot, maar brood voor eenden kun je beter niet doen. Dat is veel te zout. Eenden die regelmatig brood krijgen worden ongeveer 2 a 3 jaar terwijl ze wel 15 kunnen worden. De dierenwinkel heeft speciaal eendenvoer
@ Twinkle81 echt waar?! Oh wat erg zeg, dat wist ik helemaal niet! Dan ga ik ze in ieder geval geen brood meer geven! Dank je wel, weer wat geleerd.
Gisteravond was het huis te klein toen we gingen douchen. Ze wilde niet mee. Ze was zo smerig van een dagje opvang en er zat broodbeleg in d'r haar. Uiteindelijk gaat ze overstag en stopt het krijsen en hebben we heerlijk gedoucht. Ik deed de kraan uit en het krijsen begint opnieuw... Ze wilde nog langer douchen..
Even gezellig wandelen in het winter weer.... Buggy mee voor het geval meneer zijn korte beentjes moe worden. Hij wilde niet, ik quote: "neeeeeeee, waguh" (hij liep) "neeeeeeee, lopuh" (in de wagen) "til, til.." (opgetild) neeeee, lopuh. Uiteindelijk met speenvarkentje door een natuurgebied gewandeld (in de buggy gedaan, overduidelijk moe), blij dat het geen voorjaar was en er vogels aan het broeden waren. Die hadden gelijk van de leg geweest door het geluidsoverlast. Voor we weer bij huis waren lag hij al bijna te slapen.
Omdat mama alles moest doen ipv papa want 'papa kant t nie' en we daar niet in meegingen. En hij maar schreeuwen 'nee, papa kant t nie, nee neeeee neee, papa kant t nie, papa kant t nie ,neeeeee'
Vanmorgen ga je zo even bij opa en oma spelen? Mama moet even weg. Neeee ik wil niet naar opa en oma, ik wil bij jou blijven. Heel drama papa werd er ook nog in betrokken of ze niet mee mocht naar papa zijn werk, nee natuurlijk niet.... Neeee ik wil mee met papa. Vervolgens bij opa en oma niets aan de hand tot mama dr weer kwam ophalen ik wil niet meeeeee.... n oma ging overstag dus daar geluncht...
Omdat ik de deur naar de woonkamer opendeed terwijl zij dat wilde.. Omdat ik niet de juiste trui had uitgekozen terwijl ze die eerst juist wel aan wilde. Omdat haar broekspijpen blijkbaar opgestroopt moesten tot boven haar knie en ik ze naar benden trok..
Ja, dat heb ik hier ook regelmatig. Vandaag heb ik een verbod ingesteld op de zin 'ik wil een koekie'. Dat veroorzaakte al een driftbui. Toen ik waarschuwde dat ik de koekjes weg zou gooien als hij niet zou stoppen..... tja, stopte hij dus niet Oeps
Onze peuter denkt sinds kort zonder middagslaapje te kunnen.. . Helaas valt dat nog erg tegen en heeft hij sinds die tijd regelmatig een driftbui in de middag. Gisteren waren we naar een parkje in de buurt gegaan waar nog behoorlijk wat sneeuw lag. Mijn man had met de jongens een grote sneeuwpop gemaakt en ons zoontje was compleet hysterisch omdat de sneeuwpop mee moest in de auto. Mocht helaas niet. Toen een koekje, die hij niet wilde. Koekje zelf opgegeten en natuurlijk moest en zou meneer dat koekje hebben. We hebben weer een onuitwisbare indruk achtergelaten.