waarsch kma,maar nog onrust na pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dianevz1983, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianevz1983

3 mrt 2009
    54
    0
    0
    kraamverzorgende
    Veenendaal
    Pff wie kan me helpen.zit echt met handen in het haar.
    Ons meisje ruim 7weken, is nu ruim 4w aan pepti na verdenking kma. Had veel uitslag/eczeem in gezicht en huilen na fles.
    Nu had ik ook in begin vermoeden verborgen reflux.veel slikken en huilen in slaap/vaak wakker weinig slapen veel huilen en onrustig. Maar nu heeft ze 3w trug ook beide oortjes ontstoken gehad. Dus dacht ook dat onrust daarvan kwam en bij h.a wordt ik steeds weg gestuurd van kan je nog niet zeggen dat reflux is en eerst voeding afwachten. Ben al 4x geweest ook voor oren en steeds ook vermeld vermoeden reflux. En nu met pepti spuugd ze juist meer eruit ipv weg slikken.
    Nu leek even weekje beter te gaan dacht mooi pepti slaat aan. Maar neee nu weer veel onrust! Vanacht ook v 1 tot 4 huilen,soms stil dan weer slikken etc.. en overdag ook nauwelijk slapen of heel korte hazenslaapjes. En gebruik nutriton en lees ook overal dat voor krampjes kan zorgen..maar zonder spuugt ze alles zo uit..dus ook geennoptie.. en slaapt al in puckababy. Ik weet het niet meer. En wel evt nutrimigen als misch pepti niet genoeg helpt. Maar uitslag is wel minder. Zou dan toch ook reflux zijn?sta al dagen op punt doorverwijzing vragen k.a maar h.a doet zo moeilijk. EN zei toen dat ik ipv 120 maar 90moest geven terwijl ze al 2w dat kreeg..dus pikte ze niet en zit nu op 150 want 120 leek te weinig na 2.5 u al zoeken enzo. Pff lang warrig verhaal missch maar komt op neer,denken jullie ook reflux?of tips? Lastig hoor.. is 2e kindje ben kraamverzorgende maar als om je eigen kindje gaat erg lastig..

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    KMA en reflux gaan (heel) vaak samen!

Het vele slikken klinkt voor mij als reflux als ik je verhaal zo lees. Ga naar je huisarts en eis een doorverwijzing naar een KA.
    Ik weet niet hoeveel ze huilt, maar als ze onder de norm huilbaby valt kan je ook kijken naar een ziekenhuis met huil-baby poli. (zeer positieve ervaring mee, zelf)

Veel willen drinken kan verzachtend werken.

Misschien is de pepti niet goed genoeg en heb je iets nodig als nutramigen. Een goede ka kan je verder helpen.

Nutriton kan inderdaad juist weer voor krampjes zorgen.

3. dianevz1983

3 mrt 2009
    54
    0
    0
    kraamverzorgende
    Veenendaal
    Ja dat dacht ik ook vaak sterk ja reflux maarja na pepti leek even beter te gaan maar nu weer zelfde lijkt het. En dat idd samen gaat met kma. Maar huilt toch wel zeker 3u per dag waarvan ook groot deel naast onrustig.. lastig te weten of ligt aan kma of reflux. Wil ook doorverwijzing maar iedere x lijkt of ze me ompraten van nog ff aankijken enzo.. pff

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoontje kreeg ook eerst pepti. Dit ging ca 10 dagen goed en erna was het weer drama ca 6 uur per dag huilen. (wist toen nog niets over reflux)
    Ik ben naar de huisarts gegaan met de mededeling; ik wil een verwijsbrief voor een kinderarts. Erna uitgelegd waarom en zo gekregen. De kinderarts zag hem slikken en riep gelijk hij heeft reflux (en kma en kiss, na meer onderzoeken). We hebben direct nexium gehad en later zijn we ook nog overgestapt naar nutramigen. Pas toen (en na osteopaat) had ik een blije, vrolijke & tevreden baby.

Ik zou zeggen; probeer het gewoon te eisen. Het is jouw dochter en luister naar jouw gevoel.
    Misschien helpt het om alles in een dagboekje bij te houden, dan weet je precies wanneer ze huilt, hoelang etc.

Sterkte! En laat je niet op zij zetten.

5. dianevz1983

3 mrt 2009
    54
    0
    0
    kraamverzorgende
    Veenendaal
    Heb vanochtend gebeld naar h.a wordt tussen 12 en 14 terug gebeld door h.a zelf. En idd wil die brief vanacht ook weer drama veel onrust bij mij geslapen dat uiteindelijk werkt maar niet de oplossong. Ook moeite met poepen ook steeds om 2dagen.wil gewoon dat ze ff goed gecheckt wordt! Bedankt!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Goed zo!

En ben je ondertussen gebeld?

7. dianevz1983

3 mrt 2009
    54
    0
    0
    kraamverzorgende
    Veenendaal
    Ja duurde ff maar heb verwijzing.eerst kon over week pas. Weer gebeld met h.a huilend.nou heeft geholpen,zou ook evt opname al kunnen zodat wij ff konden slapen en haar observeren maar kon dat nu ook niet direct achterlaten nu vandaag al. Nu morgn 11u afpsraak. Kan zijn alsnog evt opname om te bekijken. Ben blij eindelijk afspraak!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat fijn! Morgen al een afspraak. Ik ben benieuwd wat de arts morgen te vertellen heeft.

Ons is inderdaad ook een opname aangeboden, maar wij hebben gekozen dit niet direct te doen. Erna was het gelukkig ook niet meer nodig, omdat het huilen over was.
    Doe wat voor jou/jullie goed voelt.

Hopelijk is het huilen net zo snel over als bij ons.

9. dianevz1983

3 mrt 2009
    54
    0
    0
    kraamverzorgende
    Veenendaal
    nou gelukkig bij k.a geweest. alles nagekeken hele verhaal van alle klachten. Nou heb gelukkig nu nexium voor reflux, kijken of dat wat gaat doenm is nog beetje onduidelijk.Maar omdat ze ook al oorontsteking heeft gehad kan dat ook gerelateerd zijn aan reflux, en slikken kon ik nu laatste dagen niet duidelijk zien,maar terwijl ik daar zat te wachten, was ineens slikken en erna ontroostbaar huilen en dat was even eerder ook al! dus voor mijzlef duidelijk was weken ervoor ook. En pepti houden nu en voor eczeem op lichaam nu eerst gewoon lanette,kijken of verbeterd. Maandag belasfspraak en dan horen hoe het met onrust/huilen is, en of huid soepeler wordt en minder eczeem anders hormoon zalf. En werdt ook gezegd bij veel huilen en als je niet meer trekt aan bel trekken,ze hebben ook soort huilpoli,bestaat uit 5 dagen opname, en dan moet ik zaelf ook overdag zijn en dan maken ze opname interactie tussen moeder en kind en observeren en proberen regelmaat enzo toe passen enzo. en zien waar huilen vandaag kan komen, maar dat vind ik wel heel heftig,zo erg vind ik nu ook weer niet. wel wel erg kapot en gister huilends opgebeld of afspraak sneller kon enzo. maar 5dagen opname enzo... mm en dan zou je daar mogen slapen of thuis zodat je zelf ook kan bijtanken..maar dit alleen als huilen erger zou zijn of niks helpt. maar heb nu wel vertrouwen in! vanacht ging sowieso beter,dacht al als nu maar niet ineens niks is,anders ook zo lullig maar toen we aan het wachten waren poos hard gehuild haha!
    maar ben al blij met wat we nu proberen:)

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Fijn dat de kinderarts wel wil luisteren! En dat deze toch ook aangeeft dat het toch echt de symptomen zijn van reflux.

Wij hebben ook Nexium en hier helpt dat erg goed. Binnen een paar dagen was het huilen echt stukken minder. Geef het wel even de tijd (uiteraard).
    Wie weet helpt dit al genoeg. En anders heb je maandag al een belafspraak! Ze kunnen beter 1 ding per keer aanpakken, dan is namelijk bekend wat het is en wat wel of niet helpt.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe gaat het nu?

12. dianevz1983

3 mrt 2009
    54
    0
    0
    kraamverzorgende
    Veenendaal
    Nou nog niet veel anders.. geef het t/m volg weekend de tijd. Hoor v veel dat week kan duren voor aanslaat . Avond en nacht gaat goed maar ochtend middag is slapen, 1x half uur wakker huilen soms paar min slapen en weer huilen huilen en soms bijna niet meer slapen TOT volgende fles.. pff zo sneu hoop dat snel werkt en ook echt dan daaraan ligt . Maar denk wél want soms zie ik ook als ik vast heb dat omhoog komt en erna hard huilen .. bedankt dat je erna vraagt!

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het is lastig, maar je moet het inderdaad even de tijd geven. De medicijnen moeten gewoon even de tijd krijgen.
    Hoe vaak en hoeveel mag je geven? Is er uitgelegd dat het het beste werkt als je een het even voor de fles geeft en dus niet direct voor de fles? Nexium moet eerst even zijn werk doen in de maag voordat je kan voeden.

Wel fijn dat de avond en nacht wel goed gaan. Overdag veel huilen is uiteraard ook enorm zwaar.
    Als het zo blijft gewoon weer aan de bel trekken. Ook als je merkt dat je kindje rustiger wordt, maar nog wel te onrustig is.

Deel Deze Pagina